Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din arbetsplats är verkligen inte som alla andra... :rofl: Men det är ju spännande att du förväntas planera allt när de flesta andra där verkar inte ens kunna stava till "planering" och "framförhållning"... :cautious:
Det är för att de vet allt kraschar utan @Hoarfrost :cautious:

Jo, jag får helt enkelt gråta en liten skvätt och komma igen. Det kommer säkert fler hus. Huset var rätt skruttigt, men läget var verkligen unikt och det är väldigt sällan det kommer något till salu i området. Men just nu så känns det ganska tomt. Att betala mer för huset känns dock inte värt det eftersom priserna på fritidshus fullständigt har skjutit i höjden under pandemin. Skulle man vara nödd att sälja så vill man ju inte gärna gå flera hundratusen back.

Funderar däremot på att höra om det går att på något sätt annonsera om att man är intresserad av köp i området.
En kollega till mig fick tag på sitt hus genom att lägga lappar i brevlådorna i det område hon var intresserad av. Den som svarade hade funderat på att sälja ett tag men tyckt det verkat krångligt med en försäljning och därför inte kommit till skott. Blev smidigt för de båda :)
 
Fick nyss syn på en jobbannons där det söktes hundskötare till en avelsenhet. Mitt inre barn for genast iväg i "Wow, sök!! Massa valpar ju :love:" och strax därefter kom mitt vuxenjag med "Aldrig, fel stad och en hundhantering jag inte vill va med i, säkert låg lön också". Snacka om skillnad i tankesättet, blev lite full i skratt när jag kom på mig själv med så olika tankar :rofl:

Så ingen jobbansökan :p Istället funderar jag på vad jag ska äta ikväll, svårt beslut 🤔 Vill inte äta pasta egentligen men det är det enda som är snabbt och som jag har hemma...
 
Upplever en studs harmoni innan jobbet. Har varit så löjligt tillfreds senaste kvartalet, rätt skönt för en som haft crippling anxiety hela livet :laugh: det är bara så… lugnt? Tyst i huvudet och ro i själen. Fattar ingenting men njuter järnet så länge det varar. Och att få vakna till den här bilden var verkligen en guldkant:
0C966CE7-D2F4-4DE4-A16A-D14B49D4AAEE.webp

(Kissen är omplacerad från mig och har varit extremt skeptisk till vovven, men har slappnat av efter att ha haft en redig narkosfylla :angel:)
 
Så bra! :heart Hur känns det?
Det känns lite skumt, bara att tänka på att det faktiskt kommer ta slut där. Nu har jag dessutom riktigt bra kollegor, (men ändå är det ohållbart där, vilket nog är det som fått mig att inse att det här måste ske). Kommer vara kvar som timmis tills jag hittar något annat, men då blir det ju mer på mina villkor och jag kan säga nej till att jobba varje dag, jobba sjukt många timmar osv. Ekonomiskt blir det ju inget att hurra för, men jag vet att jag kommer må bättre av det psykiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp