Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått för mig att jag vill bli tandhygienist. Fråga mig inte varför, men det är något jag har funderat på ett tag. Ett litet problem bara..
Utbildningen är tre år lång och jag har 18 veckor studiemedel kvar att utnyttja. Det blir svårt att få ihop tre år på arton veckor..
 
Äntligen ser jag slutet på vedhelvetet
DSC_0006.webp
 
Försöker lära mig registrering och diarieföring - i ett system som vi ändå inte ska ha kvar. Hundra steg för att lägga in saker, ologiska steg dessutom. SNARK. Känner mig helt trög i huvudet, fattar ju när X hjälper mig men att få det att fastna i huvudet var en annan sak :rofl:

Sen blir det VC-besök för knölen på halsen och skumma symptom. Hoppas jag får lite klarhet i vad som krånglar
 
:cautious: Med tanke på hur din arbetsplats verkar skulle det väl inte förvåna om hen tycker du ska testa Ivermektin om du får covid.

Om din chef tänkt lite längre än här och nu, så vore det väl klokt om du fick vaccinera dig så fort det går eller tycker hen att det är bättre att du kan bli sjuk och inte på jobbet av den orsaken? Jag har fått uppfattningen att du träffar en del studenter och annat folk i jobbet (som kan riskera att smitta dig)
Ja alltså. Jag har kontakt med massor studenter och anställda på jobbet.
Nu de senaste 2 veckorna ca 1000 eller fler kontakttillfällen (inte unika men i alla fall)

Så ja, jag vill gärna ha fullt skydd.
 
Jag ar vaken, har ont i nacken, det finns inga massage tider alls har i narheten fast vi har en massage therapist i varje gathorn, :cautious: och skolan borjade den har veckan. Det ar alltid rorigt forsta och andra veckan ... men de tva dagar skolan varit i gang ar helt amazing i rorighet.😣
I gar hade jag tre elever pa en skola som absolut ingen visste vart de skulle eller hur de skulle komma dit.😳 Den enda som hade nagon aning ... som varit var dispatch till mitten pa forra aret, da hon blev sakerhets chef, och kan varenda "little bus" elev's namn och adress ... och en del av de andra ocksa. Hon ar helt amazing! Jag ropade upp namn pa radion fran skolan och hon gav exact adress med husnummer utom en av dem, dar sa hon att det ar tre hus pa vanster sida pa "den" gatan nar du svanger in fran "denhar" gatan och det ar mitten huset han bor i.:p Vi kor over 6000 elever pa vara bussar.😳

Och trafiken runt skolorna 🤬 Vissa foraldrar ar bara helt blinda och kan inte se en skolbuss. Eller nagot sadant.🧐:p sedan fattar de inte att vi tar storre plats och att de stora bussarna inte KAN svanga pa samma satt som en liten toyota.
 
Så spännande! En fotograf i trakten kontaktade mig för ett tag sedan och frågade om hon fick ta kort på mig och några av mina djur, och det verkar bli av nu i eftermiddag om vädret tillåter. 😲 Jag ska ta med en orm (eller två), en passande tarantell om jag vill, och så shiban så klart!
Vad gör man? Hur klär man sig? :nailbiting:
Jag brukar aldrig ta selfies eller frivilligt gå med på kort, men när hon pratade om vad det var hon ville göra kändes det helt okej ändå. Hon är jätteduktig och vill berätta historier i sina projekt. <3
 
Så spännande! En fotograf i trakten kontaktade mig för ett tag sedan och frågade om hon fick ta kort på mig och några av mina djur, och det verkar bli av nu i eftermiddag om vädret tillåter. 😲 Jag ska ta med en orm (eller två), en passande tarantell om jag vill, och så shiban så klart!
Vad gör man? Hur klär man sig? :nailbiting:
Jag brukar aldrig ta selfies eller frivilligt gå med på kort, men när hon pratade om vad det var hon ville göra kändes det helt okej ändå. Hon är jätteduktig och vill berätta historier i sina projekt. :heart

Man klar sig som man vanligtvis gor. Bekvamt.
 
Så spännande! En fotograf i trakten kontaktade mig för ett tag sedan och frågade om hon fick ta kort på mig och några av mina djur, och det verkar bli av nu i eftermiddag om vädret tillåter. 😲 Jag ska ta med en orm (eller två), en passande tarantell om jag vill, och så shiban så klart!
Vad gör man? Hur klär man sig? :nailbiting:
Jag brukar aldrig ta selfies eller frivilligt gå med på kort, men när hon pratade om vad det var hon ville göra kändes det helt okej ändå. Hon är jätteduktig och vill berätta historier i sina projekt. :heart

Så kul! Beroende på vilken färg ormarna är, så en tröja som framhäver dem så att de syns ordentligt! :D
Typ en svart inte så bylsig om du ska hålla i ormarna?


Jag hittade på tal om ormar en mycket intressant orm när jag var ute och red på stubbåkern häromdagen! Klarröd med svarta fält, var tvugen att titta två gånger innan jag såg att det var en hopringlad orm och då hoppade jag nog två meter upp i luften :o Hästen rörde inte en min... eftersom han uppenbarligen har bättre koll än mig på att plastormar inte är så farliga :idea:
 
Så kul! Beroende på vilken färg ormarna är, så en tröja som framhäver dem så att de syns ordentligt! :D
Typ en svart inte så bylsig om du ska hålla i ormarna?


Jag hittade på tal om ormar en mycket intressant orm när jag var ute och red på stubbåkern häromdagen! Klarröd med svarta fält, var tvugen att titta två gånger innan jag såg att det var en hopringlad orm och då hoppade jag nog två meter upp i luften :o Hästen rörde inte en min... eftersom han uppenbarligen har bättre koll än mig på att plastormar inte är så farliga :idea:

Det ska det faktiskt bli! :D Fotgrafen pratade mycket om gult gräs och gröna träd (?), men framhävde att jag framför allt ska vara bekväm. Jag har bara svart eller miliärgrönt att välja på så det får bli endera, och givetvis någonting utan tryck så att djuren syns.
Om inte annat kan jag ila hem och byta om tänker jag, vi ska vara i parken tvärsöver gatan så att jag smidigt kan byta djur utan att de behöver hänga utomhus medan de väntar på sin tur.

:rofl::rofl: Tur att en av er har ormvett! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp