Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är verkligen sorligt. Min mor och hennes man hade satt ett max tak på vad de kunde tänka sig bjuda nu på ett hus de verkligen ville ha. Men de sluta med att de fick ge bra mycket mer en vad de hade tänkt 🙈 De ville så gärna ha huset och de ville tydligen den som bjöd i mot också 🙈 Men i detta fall gick de segrande urstriden men de kom att kosta de bra mycket mer som tur är som de säger ska de sälja nuvarande bostad och hoppas få en rejäl slant för den så de väger upp lite .. Men husmarknaden idag är inte att leka med inte ens här i vår lilla sketna by. De flesta får bra mycket mer en vad de begärt från början .. Och där med har de ju också blivit svårare att köpa här om du inte råkar sitta på en guldkista i trädgården.

Jo, jag får helt enkelt gråta en liten skvätt och komma igen. Det kommer säkert fler hus. Huset var rätt skruttigt, men läget var verkligen unikt och det är väldigt sällan det kommer något till salu i området. Men just nu så känns det ganska tomt. Att betala mer för huset känns dock inte värt det eftersom priserna på fritidshus fullständigt har skjutit i höjden under pandemin. Skulle man vara nödd att sälja så vill man ju inte gärna gå flera hundratusen back.

Funderar däremot på att höra om det går att på något sätt annonsera om att man är intresserad av köp i området.
 
Jo, jag får helt enkelt gråta en liten skvätt och komma igen. Det kommer säkert fler hus. Huset var rätt skruttigt, men läget var verkligen unikt och det är väldigt sällan det kommer något till salu i området. Men just nu så känns det ganska tomt. Att betala mer för huset känns dock inte värt det eftersom priserna på fritidshus fullständigt har skjutit i höjden under pandemin. Skulle man vara nödd att sälja så vill man ju inte gärna gå flera hundratusen back.

Funderar däremot på att höra om det går att på något sätt annonsera om att man är intresserad av köp i området.
De hon sa var positivt med de här huset var ju att de totalt renoverat sista åren bara flytta in och se glad ut typ 😅 Men i dagsläget så är både villor och fritidshus här snor dyra. Min pappa gjorde väl egentligen ett fynd för typ 12 år sedan. Köpte ett gammalt sommarhus med tillhörande mark för en spottsyver. Men vi hade då duschen i hallen och ute dass där stallet är idag 😂 Ingen hade bott i huset på +10 år minst så hade ju fått förfalla rejält under årens gång. Han säger att egentligen hade de varit billigare och slå ned huset och bygga ett nytt så här i efterhand ..
 
Hittade ingen svamp men det var en trevlig promenad. Ponny blev så glad att han knappt ville gå hem igen.
IMG_20210909_100113.webp

Gamle gubben :love:
Jag åkte med lite men oj vad ont i höften jag fick..

Passade på att åka in till stan och fylla på kattmatsförrådet. Ska testa lite nya sorter tänkte jag. Vidga vyerna lite.
 
Vaknade precis och har beställt frukost till dörren. Denna lathet måste få ett stopp snart känner jag 😅
Funderar på tandläkaren. Hur ofta är rimligt att en blir kallad? Blir det varje år nu och känns lite kryddat kanske? Är 39 och har aldrig haft hål eller några större problem. Förra året togs även röntgenplåtar (som såg bra ut). Är jag snål om jag hoppar ett år?

Jag går till tandläkaren ungefär var 18:e till var 24:e månad. Har aldrig haft hål.
 
Stallet, mataffären och biblioteket klart :)

I stallet valde ponnyn att totalt charma en mamma med tvåårigt barn och hund av mindre storlek :D
De gick förbi hagen och sa att de beundrat ponnyn så jag frågade om flickan ville klappa honom. Det ville flickan och ponnyn, som älskar allt och alla som inte är andra hästar, stod snällt och lät sig klappas. Han bjöd på några pussar också :heart
Vi stod sen och pratade en stund och då vågade sig även hunden fram till ponnyn. Ponnyn blåste varm luft på hunden och hunden slickade ponnyn på mulen :D
 
:banghead: Förklarade min situation för chef som gav mig ett telefonnummer att ringa för att boka vaccinationstid.
Jag ville bara veta om jag kunde med rätt kort varsel åka iväg för att ta sprutan.
Visste väl att det skulle krångla.

Just nu ger jag upp. Jag skiter i andra sprutan. Nu har jag kämpat i tre veckor och orkar inte längre. :arghh:
:cautious: Med tanke på hur din arbetsplats verkar skulle det väl inte förvåna om hen tycker du ska testa Ivermektin om du får covid.

Om din chef tänkt lite längre än här och nu, så vore det väl klokt om du fick vaccinera dig så fort det går eller tycker hen att det är bättre att du kan bli sjuk och inte på jobbet av den orsaken? Jag har fått uppfattningen att du träffar en del studenter och annat folk i jobbet (som kan riskera att smitta dig)
 
Fångade världens gulligaste lilla skogsmus med ögon som små pepparkorn i en råttfälla. En bur ska tilläggas. Jag skrek som besatt när jag släppte ut den eftersom den inte sprang åt det håll jag tänkte mig. Är innerligt tacksam över att det inte var råtthål vid trädgårdskomposten utan skogsmushål. Jag hade dött på fläcken om det var en råtta som bodde där. 😬😬😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 189
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp