Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, tänkte du visste.
Står i informationen att man inte ska ta andra dosen på bussarna. Jag får försöka lösa det genom att fråga min chef om jag kan lämna jobbet med superkort varsel osv. Hoppas han fattar.


Nu såg jag att det står att man inte ska ta dos 2 på bussarna. Så jag får försöka lösa detta på annat sätt.
Jag läste också sidan, tycker inte det står att man inte kan ta andra dosen. Det är jag helt säker på att du kan, bara de har rätt vaccin.
Det känns som du gör saker så otroligt svårt för dig.
 
Har förkylda barn. Yngsta dottern har varit hemma från skolan hela veckan och äldsta sen i tisdags. Både lär vara hemma även i morgon. Dom är pigga men snoriga. Negativa test iallafall som tur är. Jag var lite krasslig jag också i början av veckan så tog ett test när ändå ungarna skulle testas. Negativt mitt också. Hade varit fint om mitt var positivt. Jag som är fullvaccinerad och typ aldrig träffar folk 😂
 
Jag läste också sidan, tycker inte det står att man inte kan ta andra dosen. Det är jag helt säker på att du kan, bara de har rätt vaccin.
Det känns som du gör saker så otroligt svårt för dig.
Nja jag vill väl mest respektera att bussarna är till för att folk i utsatta områden ska få något vaccin alls.
Bara min chef okejar att jag hipp som happ kan försvinna från jobbet för att ta vaccinet kan jag ju boka och dra iväg.
 
Vaknade precis och har beställt frukost till dörren. Denna lathet måste få ett stopp snart känner jag 😅
Funderar på tandläkaren. Hur ofta är rimligt att en blir kallad? Blir det varje år nu och känns lite kryddat kanske? Är 39 och har aldrig haft hål eller några större problem. Förra året togs även röntgenplåtar (som såg bra ut). Är jag snål om jag hoppar ett år?
 
Nja jag vill väl mest respektera att bussarna är till för att folk i utsatta områden ska få något vaccin alls.
Bara min chef okejar att jag hipp som happ kan försvinna från jobbet för att ta vaccinet kan jag ju boka och dra iväg.
Det har ju inte direkt varit ett problem att alla tiderna på bussarna är upptagna...så den respekten tror jag du kan strunta i.
Men det verkar väl rimligt att din arbetsgivare låter dig lämna jobbet för vaccin, det lät mest som du trodde den lösningen var svår också.
Försöker få dig att se möjligheterna, verkar vara lättare för dig att se problem :)
 
Nja jag vill väl mest respektera att bussarna är till för att folk i utsatta områden ska få något vaccin alls.
Bara min chef okejar att jag hipp som happ kan försvinna från jobbet för att ta vaccinet kan jag ju boka och dra iväg.
Det tror jag inte att du behöver oroa dig över. Tillströmningen till bussarna verkar inte vara särskilt stor. Vet inte om du har tillgång till DN? Där kan man läsa om att det väldigt sällan är någon kö till bussarna....

– Vi har större kapacitet än vad efterfrågan på vaccin är i de områdena. Alla har fått möjligheten att vaccinera sig. De som ännu inte vaccinerat sig har inte velat göra det av olika anledningar
 
Vaknade precis och har beställt frukost till dörren. Denna lathet måste få ett stopp snart känner jag 😅
Funderar på tandläkaren. Hur ofta är rimligt att en blir kallad? Blir det varje år nu och känns lite kryddat kanske? Är 39 och har aldrig haft hål eller några större problem. Förra året togs även röntgenplåtar (som såg bra ut). Är jag snål om jag hoppar ett år?

Jag har försökt boka folktandvården sedan 1,5 år tillbaka med noll resultat, inga lediga tider och covid. För några veckor sedan fick jag upp en enstaka gång ensam ledig tid i oktober som jag högg som en desperat kobra! Men jag har inte blivit kallad på typ 4 år trots att de skulle kalla vartannat år.

Har sällan hål (typ 1 totalt som vuxen) men det brukar ta en stund att fixa tandsten.
 
Vaknade precis och har beställt frukost till dörren. Denna lathet måste få ett stopp snart känner jag 😅
Funderar på tandläkaren. Hur ofta är rimligt att en blir kallad? Blir det varje år nu och känns lite kryddat kanske? Är 39 och har aldrig haft hål eller några större problem. Förra året togs även röntgenplåtar (som såg bra ut). Är jag snål om jag hoppar ett år?
Det brukade nog vara ca 1,5 år mellan gångerna för mig. Har inte blivit kallad alls under pandemin (folktandvården).....
 
Det har ju inte direkt varit ett problem att alla tiderna på bussarna är upptagna...så den respekten tror jag du kan strunta i.
Men det verkar väl rimligt att din arbetsgivare låter dig lämna jobbet för vaccin, det lät mest som du trodde den lösningen var svår också.
Försöker få dig att se möjligheterna, verkar vara lättare för dig att se problem :)
Okej. Det hade jag ingen aning om.
Förhoppningsvis kan chefen förstå att det är viktigt med vaccination (hen är lite komplicerad minst sagt)
 
Du kan väl be att få vara ledig pga läkarbesök? Mer än så behöver du väl inte specificera, tänker jag?
Absolut men min chef vill att jag planerar läkarbesöken och att jag säger till i god tid förväg.
Nu kommer det vara så att jag kommer till jobbet och säger att jag måste gå vid lunch (som exempel) vilket varken är planerat eller att jag kan säga till i god tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 188
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 118
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp