Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho jag får nu upp vettiga ställen att vaccinera mig på, mellan 40minuter och 1 timme att åka till ungefär. Dock verkar det bara gå att vaccinera sig på 3 ställen och alla ställen har bara tider idag:confused: är det något nytt?
Måste kunna planera med jobbet osv... Kanske blir drop in i alla fall. Då måste jag läsa på hur sjutton man gör 🙈
 
Jag har tagit sovmorgon, dricker kaffe och funderar över när det kan vara dags att lägga dagens bud på huset som vi bjuder på. Det senare känns lite sorgligt, för det är maxtaket för vad vi (förnuftsmässigt) är villiga att bjuda och än så länge har den andra budgivaren inte gett några tecken på att dennes gräns är nådd.
 
Vågar jag göra detta på buss då iom att det var en himla ståhej om att jag fått en allergisk reaktion? Om andra var tvungna att ta sprutan på sjukhus och vara inlagda?
Hur funkar de där bussarna? Vet man säkert att man får sitt vaccin eller måste man chansa på att man hinns med?
Jag har inte varit på nån av bussarna så jag vet inte hur det funkar, men du verkar ju inte kunna boka tid så varför inte prova?
Och jag vet inget om din allergiska reaktion, men de verkade väl bedöma att du kunde vaccinera dig på vilken mottagning du ville så borde ju inte vara något problem? Gissar finns sjuksköterska även på bussar. Och det är ju inte så att de flesta vaccinmottagningar ligger på sjukhus ändå :)
 
Vågar jag göra detta på buss då iom att det var en himla ståhej om att jag fått en allergisk reaktion? Om andra var tvungna att ta sprutan på sjukhus och vara inlagda?
Hur funkar de där bussarna? Vet man säkert att man får sitt vaccin eller måste man chansa på att man hinns med?

Edit: Ser nu att man inte ska ta dos två på bussarna.
Det vågar du. de har vårdkunnig personal på plats.
 
Jag har inte varit på nån av bussarna så jag vet inte hur det funkar, men du verkar ju inte kunna boka tid så varför inte prova?
Och jag vet inget om din allergiska reaktion, men de verkade väl bedöma att du kunde vaccinera dig på vilken mottagning du ville så borde ju inte vara något problem? Gissar finns sjuksköterska även på bussar. Och det är ju inte så att de flesta vaccinmottagningar ligger på sjukhus ändå :)
Ok, tänkte du visste.
Står i informationen att man inte ska ta andra dosen på bussarna. Jag får försöka lösa det genom att fråga min chef om jag kan lämna jobbet med superkort varsel osv. Hoppas han fattar.

Det vågar du. de har vårdkunnig personal på plats.
Nu såg jag att det står att man inte ska ta dos 2 på bussarna. Så jag får försöka lösa detta på annat sätt.
 
Vågar jag göra detta på buss då iom att det var en himla ståhej om att jag fått en allergisk reaktion? Om andra var tvungna att ta sprutan på sjukhus och vara inlagda?
Hur funkar de där bussarna? Vet man säkert att man får sitt vaccin eller måste man chansa på att man hinns med?

Edit: Ser nu att man inte ska ta dos två på bussarna.
Vaccinbussarna kan ju inte vara speciellt annorlunda mot att vaccinera sig på en av de andra mottagningarna (som inte är en vårdcentral eller sjukhus)? Där jag vaccinerade mig fanns det två sjuksköterskor som jag förmodar har den kompetens och utrustning som krävs om det skulle hända något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 188
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 118
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp