Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tagit sovmorgon, dricker kaffe och funderar över när det kan vara dags att lägga dagens bud på huset som vi bjuder på. Det senare känns lite sorgligt, för det är maxtaket för vad vi (förnuftsmässigt) är villiga att bjuda och än så länge har den andra budgivaren inte gett några tecken på att dennes gräns är nådd.

Vi är överbjudna. :cry: Det var väl i och för sig väntat, men väldigt typiskt med tanke på att det bara är vi och en budgivare till som intresserar sig för huset. Hoppet är att det skulle kunna komma något annat som den andra budgivaren hellre vill ha och som får denne att dra sig ur.
 
Skulle ringa nu för att boka av men eftersom jag är en neurotisk person började jag inbilla mig att jag kommer få tandlossning osv så jag la på luren. Rimligt Törnis rimligt :rofl:
 
Vaknade precis och har beställt frukost till dörren. Denna lathet måste få ett stopp snart känner jag 😅
Funderar på tandläkaren. Hur ofta är rimligt att en blir kallad? Blir det varje år nu och känns lite kryddat kanske? Är 39 och har aldrig haft hål eller några större problem. Förra året togs även röntgenplåtar (som såg bra ut). Är jag snål om jag hoppar ett år?
Jag går varje år men det är mest för att jag är hypokondrisk och tror att jag har en början till tandlossning. Behöver få en bekräftelse att allt ser bra ut och sen går det några månader och sen början hypokondrin om igen. 💁‍♀️
 
Rimligt att det första som kommer upp på Instagram när jag öppnar stories är detta:

2340A2BE-3CC7-405E-8B40-E91DDA13298C.webp
 
Ja verkligen. Jag kommer ihåg att jag hade haft en pissig månad och var så vansinnigt trött när jag kliver in på jobbet och det står en maskin där med knapp det står att man ska trycka på.
Den gjorde min dag och jag startade varje dag med att trycka på knappen medan den stod där :love:
Låter lite som min arbetsplats (pre-covid då). De har lite jippon till och från som t ex ett år körde de "första måndagen i oktober"-pepp. Så när vi kom på morgonen möttes vi av en käck hejjarklack som peppade inför ny härlig vecka i oktober osv. Till det fick vi ingefärashots och lite andra skojiga jippo grejer under dagen. Bara för att. För att oktober är tråkigt annars. Och nej, det är inte en konstskola jag jobbar på :) utan ett helt vanligt företag.
 
:banghead: Förklarade min situation för chef som gav mig ett telefonnummer att ringa för att boka vaccinationstid.
Jag ville bara veta om jag kunde med rätt kort varsel åka iväg för att ta sprutan.
Visste väl att det skulle krångla.

Just nu ger jag upp. Jag skiter i andra sprutan. Nu har jag kämpat i tre veckor och orkar inte längre. :arghh:
 
Förhoppningsvis kan chefen förstå att det är viktigt med vaccination (hen är lite komplicerad minst sagt)
:banghead: Förklarade min situation för chef som gav mig ett telefonnummer att ringa för att boka vaccinationstid.
Jag ville bara veta om jag kunde med rätt kort varsel åka iväg för att ta sprutan.
Visste väl att det skulle krångla.

Just nu ger jag upp. Jag skiter i andra sprutan. Nu har jag kämpat i tre veckor och orkar inte längre. :arghh:
Men varför åker du inte bara till en drop-in buss? Och sa chefen nej alltså?
 
Vi är överbjudna. :cry: Det var väl i och för sig väntat, men väldigt typiskt med tanke på att det bara är vi och en budgivare till som intresserar sig för huset. Hoppet är att det skulle kunna komma något annat som den andra budgivaren hellre vill ha och som får denne att dra sig ur.
Det där är verkligen sorligt. Min mor och hennes man hade satt ett max tak på vad de kunde tänka sig bjuda nu på ett hus de verkligen ville ha. Men de sluta med att de fick ge bra mycket mer en vad de hade tänkt 🙈 De ville så gärna ha huset och de ville tydligen den som bjöd i mot också 🙈 Men i detta fall gick de segrande urstriden men de kom att kosta de bra mycket mer som tur är som de säger ska de sälja nuvarande bostad och hoppas få en rejäl slant för den så de väger upp lite .. Men husmarknaden idag är inte att leka med inte ens här i vår lilla sketna by. De flesta får bra mycket mer en vad de begärt från början .. Och där med har de ju också blivit svårare att köpa här om du inte råkar sitta på en guldkista i trädgården.
 
Men varför åker du inte bara till en drop-in buss? Och sa chefen nej alltså?
I princip sa han nej. Han vill att jag planerar, säger till i förväg, och ringer något telefonnummer.

Jag ska se om jag kan komma iväg till en buss. Några verkar ju ha öppet på lördagar och söndagar. Men jag orkar inte längre. Så just nu skiter jag i om jag blir vaccinerad inom tidsintervallet eller ej.

Edit: Att alla andra på jobbet bara kunnat åka iväg och vaccinera sig är ju en helt annan historia.
 
I princip sa han nej. Han vill att jag planerar, säger till i förväg, och ringer något telefonnummer.

Jag ska se om jag kan komma iväg till en buss. Några verkar ju ha öppet på lördagar och söndagar. Men jag orkar inte längre. Så just nu skiter jag i om jag blir vaccinerad inom tidsintervallet eller ej.

Edit: Att alla andra på jobbet bara kunnat åka iväg och vaccinera sig är ju en helt annan historia.
Jag hade gått och vaccinerat mig ändå. Men först hade jag ringt numret chefen gett mig för att boka. Vad har du att förlora på det? Även om det är kö behöver du ju inte sitta med telefonen i örat och bara vänta..
Försöker peppa dig att vaccinera dig, det är ju jätteviktigt och egentligen inte svårt :)
 
I princip sa han nej. Han vill att jag planerar, säger till i förväg, och ringer något telefonnummer.

Jag ska se om jag kan komma iväg till en buss. Några verkar ju ha öppet på lördagar och söndagar. Men jag orkar inte längre. Så just nu skiter jag i om jag blir vaccinerad inom tidsintervallet eller ej.

Edit: Att alla andra på jobbet bara kunnat åka iväg och vaccinera sig är ju en helt annan historia.
Om bussarna har öppet på lördagar och söndagar så är det väl kanske bäst att du åker då? Så slipper du ju lägga en massa tid och energi på att försöka fundera ut någon annan lösning, tänker jag :) !
 
Jag hade gått och vaccinerat mig ändå. Men först hade jag ringt numret chefen gett mig för att boka. Vad har du att förlora på det? Även om det är kö behöver du ju inte sitta med telefonen i örat och bara vänta..
Försöker peppa dig att vaccinera dig, det är ju jätteviktigt och egentligen inte svårt :)
Alltså, för mig är det inte så "bara" att ringa då jag har telefonfobi som dessutom blivit sjuhundra resor värre nu medan jag försökt få bort spärren jag fick för att kunna boka.
Det handlar alltså om 2 timmars telefonköer där jag har hjärtklappning, vill kräkas, hjärnan snurrar, jag skakar och mår dåligt flertalet gånger i två veckor. Jag är helt dränerad efter dessa samtal och nu har det blivit så att jag mår extremt dåligt bara av tanken att ringa eller ta emot "enkla" samtal som till exempel min mamma.

Telefonnumret har dessutom öppettider som jag inte kan ringa på då jag arbetar.
 
Alltså, för mig är det inte så "bara" att ringa då jag har telefonfobi som dessutom blivit sjuhundra resor värre nu medan jag försökt få bort spärren jag fick för att kunna boka.
Det handlar alltså om 2 timmars telefonköer där jag har hjärtklappning, vill kräkas, hjärnan snurrar, jag skakar och mår dåligt flertalet gånger i två veckor. Jag är helt dränerad efter dessa samtal och nu har det blivit så att jag mår extremt dåligt bara av tanken att ringa eller ta emot "enkla" samtal som till exempel min mamma.

Telefonnumret har dessutom öppettider som jag inte kan ringa på då jag arbetar.
Kan någon annan ringa åt dig, t.ex. din mamma?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 189
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp