Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir skogstokig på min mamma. Hon skriver sms 2 gånger om dagen och frågar om jag kan boka min andra corona spruta.

Jag försöker så gott jag kan fatta något överhuvudtaget, men det tar 2+ timmar att komma fram till någon som vet något alls och de två gånger jag lyckats får jag bara "vänta så blir du säkert kontaktad"
Men nu har jag väntat två veckor. Det räcker med totalstressen över att få ta den där förbannade sprutan någon gång, behöver inte en mamma som trakasserar mig om det :rage:

Måste säga att hela den här vaccinationskarusellen är helt värdelöst uppbyggd. :meh:
Drf jag tyckte de var så skönt här hos oss att var man väl i systemet så fick man en ny tid direkt i handen när man gick därifrån. Man behövde inte ens fundera över de.
 
Ska plugga en stund innan jag ska sova. Mätt efter trerätters middag en helt vanlig sketen tisdag 😏 Förövrigt var de nog första gången jag åt hjort. Tror inte jag ätit de förut men var en trevlig upplevelse även jag sällan äter kött i normala fall.
 
Drf jag tyckte de var så skönt här hos oss att var man väl i systemet så fick man en ny tid direkt i handen när man gick därifrån. Man behövde inte ens fundera över de.
Fast jag fick nässelutslag, därav blev det en karusell. Otroligt oklart då jag svarade ärligt på biverkningsfrågor i alltid öppet och sen fick min bokningsmöjlighet låst. Fick istället svara på ett gäng frågor kring nässelutslag, sen stod det "skickat till husläkare online".
Fick ringa vilket tog 2+ timmar och snubben där typ de kommer kontakta dig. En vecka och någon dag senare fick jag ett meddelande på alltid öppet där en husläkare listade samma frågor igen och bad mig svara på dem. Nu är det en vecka och lite till senare och jag har ringt ett till 2+ timmar samtal, samt skrivit ett meddelande om dagen till den där chatten med den där husläkaren, men jag får inga svar.

Min andra spruta är nu redan två och en halv vecka försenad.

Funderar på att helt enkelt bara traska dit någon lite udda tid och ta sprutan ändå. Det vore fult men jag vill gärna vaccinera mig :angel:
 
Fast jag fick nässelutslag, därav blev det en karusell. Otroligt oklart då jag svarade ärligt på biverkningsfrågor i alltid öppet och sen fick min bokningsmöjlighet låst. Fick istället svara på ett gäng frågor kring nässelutslag, sen stod det "skickat till husläkare online".
Fick ringa vilket tog 2+ timmar och snubben där typ de kommer kontakta dig. En vecka och någon dag senare fick jag ett meddelande på alltid öppet där en husläkare listade samma frågor igen och bad mig svara på dem. Nu är det en vecka och lite till senare och jag har ringt ett till 2+ timmar samtal, samt skrivit ett meddelande om dagen till den där chatten med den där husläkaren, men jag får inga svar.

Min andra spruta är nu redan två och en halv vecka försenad.

Funderar på att helt enkelt bara traska dit någon lite udda tid och ta sprutan ändå. Det vore fult men jag vill gärna vaccinera mig :angel:
Förstår de och speciellt nu känns de som 🙈🧐 Äsch smyg in i förklädnad 😂
 
Såg en sådan vacker kvinna på parkeringen utanför Tesco under kvällspromenaden idag! Hon hade skogsgrönt hår och skrattade och verkade bara så härlig! :love: Så jag hälsade när jag gick förbi med hunden och lät henne sedan fortsätta med sin kväll.
Vidare fann jag Två helt gigantiska paddor ute på storgatan och var tvungen att relokera dem till säkrare marker. Vad i allsin dar? Det är inte som om det är parningssäsong!
 
@Sel Oh! Tal om paddorna.. Jag fick relokera stackars groda som kom in i källaren, jag hittade den inte först. Så väntade någon timme och taa-daa grodan var kvar. Nu är den dock ute sen någon timma tillbaka :love:🐸


241296369_4337688852987763_2966032820344155573_n.jpg
 
Jag var ute med hunden och en långtradare kommer körandes. Sambon hade beställt lite kartonger vi skulle ta till lagret.
LITE kartonger.. ⤵️
Visa bifogad fil 76605
Vi har alltså knövlig grusväg här och ingen palldragare eller truck/traktor här. 😂
Vi fick iaf in den under tak tills vidare. Nu är han och hämtar släpet på lagret för att sedan få handjaga upp allt på det. :laugh:
Gissa vilka 2 med ADHD som lyfte upp palljäveln som kalvade och gled iväg innan vi lyckades få den att landa på släpet..
Gissa vem som är glad att hon har sambo som är kiro..
Och gissa vilken kiro som är glad att hans fd elev finns i grannstaden..
😂
 
För övrigt kan jag inte rekommendera att ligga på golvet för att få nacken justerad med en jätteglad valp lös. För valp kommer både ställa sig på ditt ansikte och slicka så att du inte får luft och lägga sig raklång över halsen. Och attackpussa kiropraktorn om han lutar sig fram för att hamna i rätt läge. Bästa knäppgöksvalp! 😂❤️
 
Fast jag fick nässelutslag, därav blev det en karusell. Otroligt oklart då jag svarade ärligt på biverkningsfrågor i alltid öppet och sen fick min bokningsmöjlighet låst. Fick istället svara på ett gäng frågor kring nässelutslag, sen stod det "skickat till husläkare online".
Fick ringa vilket tog 2+ timmar och snubben där typ de kommer kontakta dig. En vecka och någon dag senare fick jag ett meddelande på alltid öppet där en husläkare listade samma frågor igen och bad mig svara på dem. Nu är det en vecka och lite till senare och jag har ringt ett till 2+ timmar samtal, samt skrivit ett meddelande om dagen till den där chatten med den där husläkaren, men jag får inga svar.

Min andra spruta är nu redan två och en halv vecka försenad.

Funderar på att helt enkelt bara traska dit någon lite udda tid och ta sprutan ändå. Det vore fult men jag vill gärna vaccinera mig :angel:
De verkar inte riktigt veta hur de ska hantera de med allergiska reaktioner, det här varit flera artiklar i vår lokaltidning. De är rädda för att nästa reaktion ska bli värre. Här tittade de på en lösning att vaccinera på sjukhuset under övervakning. Min kollega som har fått allergireaktioner tidigare fick sin första vaccination så, nu reagerade hon inte på den här vaccinationen så allt gick bra.
 
Det där minns jag från mina cellgiftsbehandlingar, att jag aldrig sov tillräckligt länge. Sjukt jobbigt, speciellt när jag var så trött att jag knappt orkade gå korta promenader men sova gick inte.

Dock är jag inte trött. Är igång som en duracellkanin 😬 Det var typ bara efter operationen när de tog bort magsäcken förra året jag var trött och nu när jag fick vätska i lungorna pga återfall. Läkarna tror mig knappt…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 188
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 532
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 118
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp