Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dock är jag inte trött. Är igång som en duracellkanin 😬 Det var typ bara efter operationen när de tog bort magsäcken förra året jag var trött och nu när jag fick vätska i lungorna pga återfall. Läkarna tror mig knappt…
Jag var alldeles för pigg enligt läkarna för min diagnos innan jag fick cellgifter. Men de slog ut de röda blodkropparna så jag hade rätt dåliga blodvärden som nog var det största problemet med tröttheten. Annars är kortison det som sätter fart på en även om det samtidigt bryter ner kroppen.
 
Visa bifogad fil 76628
Har du med dessa i paketet @Sel ? :D
Och om någon skulle hitta ”chokladbolls-chokladen” från Marabou!! Men den har nog slutat säljas kanske… :(
(Det var vad jag kom på spontant)
Den chokladen finns på Pressbyrån, dock i mindre förpackning :)

De verkar inte riktigt veta hur de ska hantera de med allergiska reaktioner, det här varit flera artiklar i vår lokaltidning. De är rädda för att nästa reaktion ska bli värre. Här tittade de på en lösning att vaccinera på sjukhuset under övervakning. Min kollega som har fått allergireaktioner tidigare fick sin första vaccination så, nu reagerade hon inte på den här vaccinationen så allt gick bra.
+ @Hoarfrost
Det är lite knepigt att det tar sådan tid, vaccinet har ju funnits ett tag nu. Min region bestämde hyffsat snabbt att alla med allergireaktion ska vaccineras på sjukhuset under övervakning och akutvagn redo, även om det tog ett tag innan man avgjorde om man skulle fortsätta vaccinera och få fram organiseringen. Den biten kom nog främst fram för att vårdcentralerna vägrade vaccinera personer med allergier men är ju som klokast ändå(i min åsikt)... Tråkigt att din region inte hittat en lösning än @Hoarfrost :(
 
Katterna väckte mig 6.30, maten var slut och de ville komma ut! En halvtimme tidigare än klockan men är betydligt effektivare och trevligare sätt att starta morgonen på :D så jag sitter nedbäddad i soffan med Lilla herrn i knät medan Lillkatten kör racer ut och in på balkongen :rofl:
Överväger att va lite lat och ta bussen till jobbet 🤔
 
De verkar inte riktigt veta hur de ska hantera de med allergiska reaktioner, det här varit flera artiklar i vår lokaltidning. De är rädda för att nästa reaktion ska bli värre. Här tittade de på en lösning att vaccinera på sjukhuset under övervakning. Min kollega som har fått allergireaktioner tidigare fick sin första vaccination så, nu reagerade hon inte på den här vaccinationen så allt gick bra.
Hoppas jag slipper det. Mamma fick likadant som mig men hon ljög om biverkningar och fick bara samma reaktion igen (röd fläck ca 20 cm lång och 10cm bred, som är varm och kliar i två veckor).

Får väl försöka ringa igen antar jag :cautious:
 
För övrigt kan jag inte rekommendera att ligga på golvet för att få nacken justerad med en jätteglad valp lös. För valp kommer både ställa sig på ditt ansikte och slicka så att du inte får luft och lägga sig raklång över halsen. Och attackpussa kiropraktorn om han lutar sig fram för att hamna i rätt läge. Bästa knäppgöksvalp! 😂❤️
Alla som ligger på golvet måste attackpussas *pappisregel*
 
Väntar

- på paketet jag beställt. Beställde sent igår kväll och det ska komma imorgon, men jag vill ha det nu :p
- på återkoppling från VC, behöver boka tid för provtagning, inte känt mig så bra det sista och har nu hittat en knöl på halsen som inte varit där tidigare - lite misstänkt sköldkörtelproblem (finns även i släkten). Så en besiktning vore kanske bra.
 
Godmorgon. Det går bra nu mannen…

0B781DAA-DE1B-4291-8519-10CA377D0815.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 188
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 532
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 118
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp