Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satt i telefonen och hör att någon ringer som en jäkla galning flera ggr på rad utan att ge sig. När jag avslutat samtalet var jag aningens irriterad och svarade då den som ringt så mkt ringde igen. Var beredd på att bita ihop alt slakta någon jobbig jävel.:devil:
Men så var den en gammal elev/hästägare. Jag red hennes häst väldigt mycket förut och hade lektioner för hästägare och medryttare. Kvinnan är så himla gullig och genom-rar. Och det var så kul att höra att hennes fina häst nu är 30 år och mår bra. Så kul att de båda mådde bra, på ålderns höst!:heart
Hästen är gammal militärstam och en så fantastiskt trevlig och bussig individ som väldigt många lite grönare ryttare har kunnat få så härliga ridupplevelser på. Någon har någon gång grundutbildat den väldigt väl. Så som mer avancerad ryttare kunde man få henne mkt känslig och följsam och rida piruetter, trampa, bytesserier etc. Men hon förlät gröna ryttares luddiga språk och gav dem trevliga upplevelser båda i dressyr, hopp och ute.
Ägaren berättade att stuteriet hade kvar fler jämngamla från sin avel. De var pigga och friska de med. Den hästen är verkligen en sådan som man skulle önska att det avlades mer på idag. :heart
 
Inser att jag kanske även borde ta med mig kängor ifall att jag ska traska 12km i skogen mitt i natten. Mina smala Ariat ridskor i fint läder med nätt sula kan nog bli lite obekväma på en så lång strapats.
Och te i termos, kanske något att äta. :angel:

... Kanske ska stjäla en ponny på ridskolan och rida hem! :rofl:

Du har ingen snäll själ i gruppen som ska åt någorlunda samma håll och kan släppa av dig om du skulle missa bussen?
 
När man har "slängt ihop" maten och den ska in i ugnen med...Ja just det ja. Jag har ju inte dragit igång spisen som jag trodde. Får vänta ännu längre på middagen då och bli ännu senare till stallet :meh:. Men vad gör väl det...Jag har fortfarande sysslor kvar att uträtta och vad gäller pållan har jag ingen direkt plan för dagen och med tanke på att hon motionerats de fyra senaste dagarna är hon ju inte direkt bortglömd så en vilodag kan ju vara passande :cool:.
 
Är skitless på att sitta i en skitskits där ägaren säger att hennes häst inte alls har ont till alla andra men samtidigt ber mig att ge den smärtstillande för att hon själv är borta. Vet fan inte vad som är värst, att ägaren gör så eller att veterinären fortsätter skriva ut till osedd häst...
 
När man äntligen kommer hem innanför dörren 😂 Först på lärcentra mellan 9-16.30. Kan varit den senaste föreläsningen på år och dar .. Vissa är inte gjorda för att lära ut 🙈 Vidare mot stallet, en Trulis som är vansinnig för att han var ned stoppad i Gräshagen och sprang .. Jag ser bara framför mig hur skorna flyger av så snabbt som fasiken mocka jag där i mina platåskor ( Inte att rekommendera )..Hämtar in en vansinnig Trulis som är full i små svarta flugor som bits (!) De är vidriga jag är full i små prickar på hela kroppen .. Så min snälla häst sprang med matte hängandes efter i grimskaftet .. En fölis som ska ha medicin och där måste vi vara två plus att hon självklart hade tagit av sig grimman 🙃 Men hon skötte sig prickfritt idag.

Nu äntligen ska jag sätta mig ned på rumpan och andas ut att jag överlevde den här Måndagen med. Och skälla lite på sambon som ska laga mat vilket går trögt 🙈 Men nu är jag bitter på honom så är stenhård.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 528
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp