Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag på jaktprov hela dagen som funktionär, över 15 000 steg, sprang och kastade mig efter hund som vägrade lyssna på sin förare, tre gånger fick vi hjälpas åt att fånga in den. Sista gången var det domaren som slängde sig efter den. :rofl: Men det kommer nog blir en rolig hund att jaga med om de får inkallningen att fungera. Åkte 5:30 och kom hem strax efter 18. Idag jobbade jag, rolig dag men sista lektionen var otroligt intensiv med mängder av frågor så jag var helt slut när jag väl kom hem. Nu ska jag försöka hålla mig vaken ett tag så att jag inte vaknar kl 05 igen och känner mig utsövd.
 
Har precis fått ihop min cykel igen efter att den varit isärplockad till minsta beståndsdel. Ramen var helt sned (troligen för att jag råkade backa över den med bilen en gång) upptäckte jag för en vecka sedan och jag kollade på en youtubevideo med en legendar inom rambygnad där han visade hur han gör för att få en ram rak. Jag gjorde på samma sätt och lyckades över förväntan faktiskt, helt rak när jag mätte och den går väldigt bra. Nu kan jag cykla utan att hålla i styret igen.

Ganska nöjd med mig själv :)
 
Blir så trött på min pappa... han säger att han så gärna vill träffas och så, är irriterad på att inte jag och min mamma kommer ner till honom.
Jag har sagt flera gånger att han är välkommen hit till stallet, men han "vill inte stå och prata om hästar i ett stall". Nähä, skippa det då. Jag har aldrig haft bra eller regelbunden kontakt med honom. Han vill att vi åker ner och sitter vid något café och fikar... jag umgås aldrig så med folk och blir bara obekväm av att sitta och äta med en främling.

Han är också mycket upprörd över att jag inte är intresserad av min halvlillasyster. Han skickar bilder på henne och pratar om henne. Jag har verkligen inget emot henne men har liksom noll intresse för att hon hade en kompis på besök. När jag säger ungefär det så är jag tydligen mycket otrevlig och "så säger man inte Aliisa" :cautious:
 
Hemma efter dagens provridning. Fin och känslig ponny :)

Därefter har jag och dottern duschat och ätit kvällsmat om varandra :D
Nu kollar vi på Sveriges mästerkock VIP innan det är sovdags. Först för unga fröken och sen för mig.
Imorgon är det dags att jobba på avdelning igen. Det har jag inte gjort på ett par månader :p (Bortsett från ett övertidspass på barn-och ungdomsavdelningen.)
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:
GRATTIS! :bump: :banana:
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:

Grattis! :bump:
Jag som var glad för att jag häromveckan vann glassåser och -toppings :p
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:
Grattis
 
Usch. Somnade i eftermiddags och vaknade sedan upp i ett kolmörkt hus med kolmörker utanför. Blev livrädd. Tände utebelysningen och inomhus och tog en kvällspromenad med hundarna. Vindstilla, stjärnklart, tyst förutom kattugglornas klävittande och vårtbitarnas sång. Och ganska varmt, 16 grader! Nu är jag inte rädd längre.
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:

Händer sånt?! Grattis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 525
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp