Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att försöka sova några timmar. På morgonen behöver jag hinna köra Trulen om de går inte säkert beror på flera faktorer. Sen har vi handledning med lärare plus föreläsning via zoom. Men den får jag se i bilen då vi ska iväg på äventyr som innehåller hotellnatt 🙈 Han är ju inte allt för illa den där sambon även om han har sina dåliga sidor också men i detta fall vann han en tävling i somras.
Skönt med hotell, då slipper du både bädda och städa! 👍
 
Puh fick äntligen ändan ur och skar upp vad som kändes som ett halvt ton fläskkarré och hackade vitlök, ingefära, äpple och vitlök (4 msk var, tre äpplen), plus hällt i mirin (tack @sjoberga för tipset). Plus gochujang (koreansk chilipasta) och Gochugaru (koreansk chilipepparflingor). Honung och soja avslutade allting som sedan kördes i mixern - arma grannar. Skålen får stå i kylen under natten och sedan fryser jag in så jag har för en lång tid framåt.

Även om jag tog mindre gochugaru och gochujang än det står i receptet kommer det vara starkt som satan :nailbiting: Nåja det får bli mer ris och gurka som väger upp.
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:
Men jävlar så roligt! GRATTIS! :bump::bump::bump:
 
Är i total jävla chock. Jag såg häromdagen att en av mina favorittillverkare när det gäller friluftsutrustning hade en tävling på sin fb-sida där man kunde vinna en jacka som verkade sjukt bra (och på tok för dyr för att jag ska ha råd med den). Nu taggade de mig i ett inlägg och skrev att JAG VANN?!?!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herregud. Det hade jag ALDRIG tänkt mig. :o:banana::bump::banana::bump::banana:
Grattis :banana:
 
SA ... I dag ar det den sista dagen av sommaren, i morgon ar det officiellt host har. Det vill saga att vi, forutom nagra varma dagar over 30*C har perfect vader ... vilket behovs innan regnet kommer. 🧐 Vi far ungefar lika mycket regn som Stockholms omradet per ar, men 3/4 kommer under December, January, och February. resten kommer lite mer normalt mellan October, November, och March, April. Nu har det inte kommit en droppe sedan Maj 28 nar det kom ett mycket stilla varregn, eller snarare vardugg.

I morgon ar det forsta dagen i skolan for barnen ... forsta dagen sedan March forra aret for manga, det var valdigt manga som inte ville vara med nar skolorna oppnade pa halvfart i March i ar. Det ska bli bra for barnen att aterga till nagon form av normalt igen. Sjalv inser jag att det kanske blir bra for mig ocksa ... utom att jag anda stravar emot att borja i normal skoltid ... istallet for att 9am ar tidigaste man borjar som det varit i over ett ar nu. :cautious:

Screen Shot 2021-09-06 at 6.24.03 PM.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 530
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp