Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kunde inte sova så tog en melonfrukost i soffan medan jag textade med en kommande dejt som är ute och jagar. Nu ligger jag i sängen och är proppmätt men ändå törstig efter gårdagens margeriter i eftermiddagssolen i trädgården.

Klart jag behövde några margeriter, ledig efter en jobbig vecka och med bilen på verkstan. Jag hoppas de hinner titta på den idag. Jag ska även beställa socker med grannen som ska åka och handla, behöver det för att koka saft, päron och till romtopf. Mina Victoriaplommon börjar mogna så ska ta hand om dem och även musta äpplen, men först försöka sova lite längre. :sleep:
 
Sträckkollar, börjar bli medicinsk expert här :D
Men det är så perfekt sällskaps-tv.

@Tranan visa ord, men ack så svårt ibland.
Jag jobbar på att försöka vara lite mer sårbar inför mina vänner med..Det kan nog hjälpa hoppas jag.
Japp, efter ett par varv så blir det inte lättare. Behöver bryta mönstret men det är lättare sagt än gjort.
 
Jag är ovanligt pigg idag 🧐 Inte underligt dock, har vart lat med att röra på mig ordentligt i några veckor och det behöver jag egentligen för att koppla av. Skön känsla, så nu sitter jag med Lilla herrn i knät och Lillkatten varvar bus med att spana på balkongen :laugh: om en kvart är det dags att knata till jobbet. Mulet och småkyligt så inte så lockande... Tur att våran högt uppskattade servicepersonal ser till det finns nybryggt kaffe till oss när vi kommer på morgonen :d
 
Hur svårt kan det vara att näthandla mat? Nu när jag är sjuk och inte kan åka och handla så jag lade jag en beställning hos ICA. Det står kilopris på potatis, och jag tänker att två kilo blir lagom. Så jag ändrar antalet i rutan från "1" till "2". Vad tror ni att jag får???? Jo TVÅ potatisar i en ynklig liten påse..... :eek::meh: (Det är okej att skratta, det gjorde jag också efter några sekunder... ;) ) Men det var väl ändå ologiskt, eller :confused: ?!

En sak till som jag inte riktigt gillar är ersättningsvaror. Jag ville väldigt gärna ha Loka Solig Citrus (som verkar ytterst svår att hitta, BTW) och klickade i den trots att jag kände mig nästan säker på att de inte skulle ha den och att jag istället skulle få Citron. Och så blev det såklart. Hade jag varit och handlat i affären så hade jag muttrat över att Solig Citrus inte fanns, men valt någon annan sort. Dock inte Citrus som aldrig är min favorit. Hade varit bra om man faktiskt hade kunnat se om varorna fanns.....

Men, men SNART kan jag ge mig ut i verkligheten och handla IRL igen :banana:!!
Näthandla mat är intressanta grejer! Mamma fick hem fyra st 9-pack istället för 4 förpackningar en gång. En annan gång fick hon 5 klasar bananer istället för 5 bananer 😅

Det har även hänt att de ringt från delikatess disken och frågat "2 kg låter lite mycket, är det möjligtvis så att du menar 2 hg?" 🤣
 
Näthandla mat är intressanta grejer! Mamma fick hem fyra st 9-pack istället för 4 förpackningar en gång. En annan gång fick hon 5 klasar bananer istället för 5 bananer 😅

Det har även hänt att de ringt från delikatess disken och frågat "2 kg låter lite mycket, är det möjligtvis så att du menar 2 hg?" 🤣
Jaaaa en barndomsvän skulle ha hem 1 kg potatis till å göra jansons frestelse på förra julen...Kom hem EN, den stackaren räckte ju inte långt hahahahaha.
 
Nja blev lite bättre när jag mocka men inte så jag vågar sätta mig i vagnen. Behöver kunna hålla i mot med benen pga av mina ben är för korta och vagnen förstor 😏 Så klappat på Trulis och sagt att imorgon ska vi träna och matte får inse att hon någonstans på sitt schema måste klämma in gymträning. De här är en gammal skada som gör sig påmind. Mina muskler krampar pga av att de är för korta och när jag gjort något som råkat tänja på dem mer en vad de klarar så blir de så här. Så får försöka klämma in gymträning nu när de öppnat igen. De öppnar ju ändå klockan 05 och stänger 23 om man har rätt typ av kort. Bara hämta ut.
 
Jaaaa en barndomsvän skulle ha hem 1 kg potatis till å göra jansons frestelse på förra julen...Kom hem EN, den stackaren räckte ju inte långt hahahahaha.
Men alltså, hur SKA man göra?? Jag vill inte logga in i beställningssystemet igen bara för att kolla, men är det meningen att man ska ange antal potatisar man önskar köpa (och alltså in hur många kilon)? Den enda gång detta är logiskt är ju i så fall om det rör sig om bakpotatisar....
 
Men alltså, hur SKA man göra?? Jag vill inte logga in i beställningssystemet igen bara för att kolla, men är det meningen att man ska ange antal potatisar man önskar köpa (och alltså in hur många kilon)? Den enda gång detta är logiskt är ju i så fall om det rör sig om bakpotatisar....
Hm jag näthandlar ju på CG och där står det nog kilovis med lösvikten, iaf har jag bara klickat 1 gång och fått 1 kilo. Nu senast fick jag dock gå in i butiken och plocka potatisen själv då de inte funka på e-handeln, (tillfälligt strul).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 185
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 531
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp