Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fasiken kände mig hängig och snuvig i går. Ingenting jag skulle bry mig om öht i vanliga fall men nu blev det covid test (är vaccad i maj). Testet kom idag (raskt marscherat!) och jag vispade runt överallt. Förhoppningsvis kommer det på måndag om de inte testar under helgerna?

Massor med mat hemma så det är inget problem och katten har antagligen redan kattcorona ;) Tänker göra grekisk plåt med lammkorv, äta glass och tycka lite synd om mig själv :D Avskyr att bli förkyld eftersom jag verkligen blir FÖRKYLD. Önskar att man kunde uppfinna ett förkylningsvaccin, jag skulle vara först i kön.
Likadant för mig blir jämt förkyld och nu sista året när Corona slog till är de ju jätte kul att knappt kunna träffa en människa på höst/vintern utan att bli förkyld 😏 Förra året hann jag vara ute drygt en och halv vecka på praktik så vart jag sjuk och liggandes. Inte Corona som tur var men ändå irriterande 😅
 
Jättefina svenska jordgubbar
 

Bifogade filer

  • IMG_20210903_175442.jpg
    IMG_20210903_175442.jpg
    236,2 KB · Visningar: 6
Precis kommit hem från en kort promenad till affären i det sköna vädret :love: Mindre kul är att jag glad i hågen öppnade en förpackning med salta godisar och den första var underbart god... men bit nr 2 så protesterade min hals som tusan och nu svider det :( Jag vill äta min saltlakrits ju :arghh:

Aja, dags för lite mat, pasta Alfredo, så den maten är säker för halsen iaf, och god :laugh: sen får jag se vad jag gör, känner mig redo för sängen men det är lite väl tidigt :cautious:
 
Jag fick en ask "fancy" godis av en kollega som inte gillar lakrits. Saltlakrits gillar jag ju, så jag tog emot asken. Jag kan INTE bestämma mig för om jag gillar dem eller inte....(och under tiden har jag snart ätit upp allihopa :o:D ). Chokladdoppade mandlar doppade i salmiakpulver. Helt ärligt så hade jag nog uppskattat mandlarna mer utan pulvret, men de går ner. Det gör de..... :D
 
Har sprungit runt hela dagen, fortfarande grinig :cautious:
Fick precis veta av en kollega som pratat med en kollega att jag ska bli inköpsansvarig och transportansvarig? Tydligen har min chef bestämt det utan att ens säga något till mig, en kollega kom till mig och typ "hej jag skulle behöva att du köper in X, och behöver transport från Y till Z" och jag fattade noll.

Hur jag ska få ihop att vara servicecenter, delvis IT, delvis vaktmästare, kemikalieansvarig, utlåningsansvarig, ansvarig för att digitalisera samtliga blanketter och ritningar och dokument med mera, sitta i växeln, ha hand om intranät, marknadsföra utställningar, OCH vara inköpsansvarig samt transportansvarig vet jag inte. :banghead:

Känner just nu en stor inre stress och skulle vilja kasta mig ner på marken och skrika och gråta typ. Men jag skippar det.
Ska försöka låta bli att tänka på det alls och låtsas som det regnar. Det skulle bara bli övermäktigt att försöka tala för min sak just i dag. :crazy:
Ibland skulle jag vilja skicka vår administratör till dig på praktik. Just nu håller hen på att bryta ihop över att vi vill ta bort fredagsfika som har varit varje fredag fram till covid, till att ha onsdagsfika när vi har större personalmöte en gång i månaden, med en stående beställning utifrån alla olika allergier som vi i personalen kan turas om att hämta. Men nej fredagsfika är heligt och det är så härligt med variationen när det är olika som ska handlar. I praktiken innebär det att varje vecka ska en ny person drabbas av ångest för att hitta fika som passar laktosintoleranta, mjölkproteinallergiker, glutenallergiker, veteallergiker, inget raffinerat socker, gärna ekologiskt, gärna lite fräscht och något sött. Kom för allt världen ihåg att köpa havredryck, mandeldryck, laktosfrimjölk och vanlig mjölk så alla får det de vill ha. Gärna lite god frukt och något spännande te också. :banghead: Jag har varit överlycklig att jag än så länge har sluppit denna press, sen ska man även hålla reda på kvittona och lämna dem till administratören som ska redogöra för ekonomiansvarig för ett påslag på lönen för det man har handlar till nästa lön.
Att sen en grupp av personal inte har möjlighet att få tillgång till fredagsfikat beroende på hur deras schema ligger, det var inga problem, för det är faktiskt två som inte skulle hinna ta fika när vi har personalmöte. :crazy:

Alltså vår administratör gör ett hästjobb och är guld värd, men har även hunnit bli lite bekväm i att personalen löser det mesta på egen hand numera.
 
@Snurrfian jobbade på ett ställe med olika arbetslag, vårt var det enda som körde fredagsfrukost. Väldigt mysigt!
Det var bara att fler och fler anslöt, till slut skulle man handla till ett halvt kompani (istället för att hålla det i sitt egna lag). 🙈
Jag förstår dig precis!
 
Dricker en G&T med gurka, svartpeppar och granskotts-tonic :d
Ska strax iväg och spela lite biljard med några i nya klassen, spännande!

Ungefär det jag tänkte, men snabb macka, ut och springa, och sen städa. Ska äta så mycket godis att jag nästan spyr och spela spel sen. :p

Ska förbereda det där med chefen på måndag, tänker faktiskt ta arbetstid till det. Det är så sjukt jobbigt att ha en chef som är så svår att prata med. :cautious:

Vad brukar du spela? I stort behov av inspiration, min hjärna kommer inte längre än till Diablo 3 och Borderlands 😅
 
Liten häst har fått medicin mot sitt onda ❤️ Mitt hjärta höll på att gå sönder, hon fick ju fullständigt panik när de skulle sticka henne i halsen. Hon kasta sig omkull under sin mamma och lyckades trassla in sig henne ben 😭 Tur Mamsen är världen mest kloka snälla häst så hon humma lite åt Maggan som typ de går bra. Fölis var helt slut efter allt och ställde sig tätt in till Mamma ❤️

Beställt thaimat och nu ska jag hem och bara slänga mig i soffan och andas en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 576
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp