Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir alltid beklämd när jag läser era inlägg om hur mkt ni tvättar, städar och fixar hemma. :(
Vintertid åker sambon hemifrån vid 4-5 på morgonen och kommer hem 18-21 (!) i vissa perioder, inte så lätt för sambon då att städa osv. när man knappt får se honom vaken då ens....Jag städar lite granna varje dag så inget betungande som så, håller man efter är det ju inte så fasligt (vi bor i en tvåa) och tvättmaskin är ju hemma, ingen tvättstuga att passa heller, gör ju sitt till :). Däremot kör vi ju diskmaskinen lika mycket och rensa avlopp är mest han som får göra så jag gör inte allt, och jag föredrar att han fixar min bil när det är någe strul; att han lägger den tiden på den istället :).
 
De finns hopp för mänskligheten! Eller som min lillebror som bor hemma fortfarande - han brukar säga till mamma att sluta serva honom hela tiden 😂 Han är ju vuxen även om han inte flyttat hemifrån ännu.
Jag har en tjej-bekant, som flyttade ihop med sin kille direkt efter gymnasiet. (det här var en herrans massa år sedan)
Direkt från föräldrarhemmet till killen (han var äldre) , hon kände SJÄLV att hon behövde sitt eget space.
Att få bli självständig, så de flyttade isär ett par år och är nu gifta med barn osv.

Din kille låter som om han behöver något liknande 🙈 men så länge han inte ser det själv...

Det finns listor på saker som rör hemmet, där man skriver i vem som gör vad, hade kanske varit en grej?
(eller så skiter du i det, risken för att dra nitlott en i längden och bli utbränd på kuppen finns där)
 
Kört yoga idag igen, lika långt pass men lättare. Sååå nöjd med mig själv! (försöker peppa mig till att få in en rutin på det.)
Nu blir det mozzarellasallad med citronvatten till.
Ska titta på nya Dark History avsnittet. 🙂
 
Jag har jobbat heltid innan jag påbörjade mina universitets studier för drygt två år sedan. Jag tjänade mer i reda pengar då en han så tycker nog jag kan "unna" mig mina tre ½ års studier :angel: Dessutom är jag ju snart klar om man nu ska se de från den ljusa sidan.

Jag tycker att han verkar kvala in som mansgris. Väldigt osexig egenskap om du frågar mig.
Vad säger han när ni i lugn och ro diskuterar problemet?
 
Jag hamnade på en hemsida som säljer vintageposters och jisses vad fina :love: Tur jag bestämt att jag måste sätta upp mina nuvarande tavlor innan jag får köpa nya, annars hade jag klickat i på tok för många :angel: Blev lite lat av att sitta i soffan men ska sätta igång lite musik och bära ner kartongerna iaf.
 
Snarare hans barnvakt 🤔 Jag sköter all markservicen hemma. Tvättar,städar, lagar mat osv. Vi är rätt oense om de här och varit i tio år. Han anser att studier är inget jobb där med går hans jobb före mina heltidsstudier 🧐 Resonemanget håller inte men de skiter han i 😂
Alltså visst tog jag en större del av markservicen när jag pluggade, men när det var mycket plugg så skötte övriga i familjen allt och jag kunde i princip sätta mig vid dukat bord, äta och sen fortsätta plugga.
Nu när jag jobbar heltid och vi allt oftare bara är två hemma, så jobbar vi på att hitta bra rutiner som fungerar för oss. Men skulle maken påstå att mina studier var mindre viktiga, då hade topplocket gått.
 
Jag har haft en stund till eget arbete efter förmiddagens tretimmarsmöte. Nu på det igen. Upphandling... LOU är inte min favoritsysselsättning. Men å andra sidan, om det var kul och enkelt så hade de anställt någon annan. Och så är det fredag!
 
Har sprungit runt hela dagen, fortfarande grinig :cautious:
Fick precis veta av en kollega som pratat med en kollega att jag ska bli inköpsansvarig och transportansvarig? Tydligen har min chef bestämt det utan att ens säga något till mig, en kollega kom till mig och typ "hej jag skulle behöva att du köper in X, och behöver transport från Y till Z" och jag fattade noll.

Hur jag ska få ihop att vara servicecenter, delvis IT, delvis vaktmästare, kemikalieansvarig, utlåningsansvarig, ansvarig för att digitalisera samtliga blanketter och ritningar och dokument med mera, sitta i växeln, ha hand om intranät, marknadsföra utställningar, OCH vara inköpsansvarig samt transportansvarig vet jag inte. :banghead:

Känner just nu en stor inre stress och skulle vilja kasta mig ner på marken och skrika och gråta typ. Men jag skippar det.
Ska försöka låta bli att tänka på det alls och låtsas som det regnar. Det skulle bara bli övermäktigt att försöka tala för min sak just i dag. :crazy:
 
Nu ska jag tempa liten Fölis 🙈 De här kan gå vilt till .. Hon är ju inte direkt medgörlig alla gånger 😂🤷 Veterinären ville veta om hon har feber eller inte. Så massa rumpkli nu då 🙈

Edit; Inte ett pip från liten bebis ❤️ Hon tog de med ro.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 577
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp