Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter morgonpromenix och frukost åkte jag till närbutiken vid 9 när de öppnade för att slippa rusningstid men var ovanligt mycket folk på plats så dags 🙃 för att hämta medicinrullen åt morfar och köpa frukt och lite helggodis (lakrits och choklad) åt mig, tog även in ved åt morfar när jag lämnade medicinen 😊. Sen vidare till stallet; tömkörde en sväng och pysslade lite före några timmar EM-hoppning som ju rullar i detta nu (gör lite sysslor under tiden) och sen blir det att städa golven, sen är det helg 😊.
 
Det är en trevlig bil om man inte hoppas på komma in eller ut med värdighet. Eller se saker bakom en. Men kör man en cuntach vem behöver se bakom en. Men jag är mer inne på en Ferrari 112 om jag ska ha en klassiker. Var inne på att köpa en Porsche men tycker inte kostnaden är värt vad det kostar för en ny. Möjligen kan jag tänka mig en begagnad 911 eller 718
Köp den här billigt
https://www.expressen.se/dinapengar/har-pagar-budgivningen-pa-ernstbergers-porsche/
 
Har sprungit runt hela dagen, fortfarande grinig :cautious:
Fick precis veta av en kollega som pratat med en kollega att jag ska bli inköpsansvarig och transportansvarig? Tydligen har min chef bestämt det utan att ens säga något till mig, en kollega kom till mig och typ "hej jag skulle behöva att du köper in X, och behöver transport från Y till Z" och jag fattade noll.

Hur jag ska få ihop att vara servicecenter, delvis IT, delvis vaktmästare, kemikalieansvarig, utlåningsansvarig, ansvarig för att digitalisera samtliga blanketter och ritningar och dokument med mera, sitta i växeln, ha hand om intranät, marknadsföra utställningar, OCH vara inköpsansvarig samt transportansvarig vet jag inte. :banghead:

Känner just nu en stor inre stress och skulle vilja kasta mig ner på marken och skrika och gråta typ. Men jag skippar det.
Ska försöka låta bli att tänka på det alls och låtsas som det regnar. Det skulle bara bli övermäktigt att försöka tala för min sak just i dag. :crazy:
Räkna ner timmarna tills dagen är över och sen äter du en riktigt god middag hemma med kissen :heart

Vill du ha hjälp att förbereda dig inför när du tar upp det med chefen så är det bara säga till :) skriv upp precis varenda liten grej du gör på jobbet och visa för chefen, kräv en rejäl löneförhöjning och att du får en fast anställd assistent/kollega om du ska ha fler uppgifter. Be facket om hjälp ifall chefen krånglar, det är inte hållbart att de kör slut på dig och ändå vill lägga på mer!
 
Räkna ner timmarna tills dagen är över och sen äter du en riktigt god middag hemma med kissen :heart

Vill du ha hjälp att förbereda dig inför när du tar upp det med chefen så är det bara säga till :) skriv upp precis varenda liten grej du gör på jobbet och visa för chefen, kräv en rejäl löneförhöjning och att du får en fast anställd assistent/kollega om du ska ha fler uppgifter. Be facket om hjälp ifall chefen krånglar, det är inte hållbart att de kör slut på dig och ändå vill lägga på mer!
Ungefär det jag tänkte, men snabb macka, ut och springa, och sen städa. Ska äta så mycket godis att jag nästan spyr och spela spel sen. :p

Ska förbereda det där med chefen på måndag, tänker faktiskt ta arbetstid till det. Det är så sjukt jobbigt att ha en chef som är så svår att prata med. :cautious:
 
Ungefär det jag tänkte, men snabb macka, ut och springa, och sen städa. Ska äta så mycket godis att jag nästan spyr och spela spel sen. :p

Ska förbereda det där med chefen på måndag, tänker faktiskt ta arbetstid till det. Det är så sjukt jobbigt att ha en chef som är så svår att prata med. :cautious:
Låter som en bra plan! :)
 
Känns hundra procent rimligt att jobbdagen avslutas med att jag går på pendeln och där är ett långt spår av blod hela vägen till ena änden av vagnen. Där sitter en snubbe och blöder från munnen och garvar.

Så jag flyr åt andra hållet men dörrarna som delar av vagnen är stängd och jag hamnar bredvid två extremt fulla och höga män som vrålar när de pratar med varandra, luktar fruktansvärt illa, och äter grillad kyckling direkt ur en ikea påse där det även ligger massa tomflaskor och skvalpar.
 
Är frustrerad över den enda apple produkten jag behöver stå ut med här på jobbet. En iPad.
Den har laddat hela natten och ligger ändå bara på 60%. En SBA rond tar en hel dag, och då behöver man minst 90%.
Den är dessutom vansinnigt tung i onödan, så att gå runt och hålla en iPad i handen en hel dag gör alltid att jag får som en inflammation i handleden dagen efter.

Trodde apple skulle ha fantastiska produkter :meh:

Om den inte gar over 60% beror det inte pa att apple produkter suger utan att det antingen ar nagot fel pa den ... eller att den ar seriously gammal och utsliten samt darfor ocksa ar tung. :cautious:
Min ipad ar ocksa tung ... men jag har en stor och gammal och onodigt bade stor och tung. Nya ipad air ar super latt och snabb ... men da jag mest anvander min som kokbok kanns det inte rimligt att kopa en ny. Annu.:grin:

Är det inte det man har sina barn till?! :angel::D

eh ... det ar en helt rimlig tanke. 🧐 Vi stallde upp pa allt tokigt och lett under deras uppvaxt ... och gor det fortfarande, sa de har lart sig fran barnsben.😁
 
Fasiken kände mig hängig och snuvig i går. Ingenting jag skulle bry mig om öht i vanliga fall men nu blev det covid test (är vaccad i maj). Testet kom idag (raskt marscherat!) och jag vispade runt överallt. Förhoppningsvis kommer det på måndag om de inte testar under helgerna?

Massor med mat hemma så det är inget problem och katten har antagligen redan kattcorona ;) Tänker göra grekisk plåt med lammkorv, äta glass och tycka lite synd om mig själv :D Avskyr att bli förkyld eftersom jag verkligen blir FÖRKYLD. Önskar att man kunde uppfinna ett förkylningsvaccin, jag skulle vara först i kön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 576
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp