Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp! Lite "leksaksbil" över designen på porsche som gör associationer i min hjärna, särskilt när den är röd... :o:D
Det finns inte mycket i en Porsche som kallas för nyttoföremål så leksak är nog på ett sätt en bra beskrivning för den typen av fordon. Men de är roliga.
 
Började lyssna på Marianne Mörcks bok som ett surr mellan brösten. Och ja den är otroligt bra, och att hon valt att läsa själv. Har haft den på min "bokhylla" på Storytel sedan den släpptes men inte haft tid att lyssna. Men ja den får högt betyg.
 
@Snurrfian jobbade på ett ställe med olika arbetslag, vårt var det enda som körde fredagsfrukost. Väldigt mysigt!
Det var bara att fler och fler anslöt, till slut skulle man handla till ett halvt kompani (istället för att hålla det i sitt egna lag). 🙈
Jag förstår dig precis!
Precis, och för mig som har bil fungerar det väl, men vi har ett helt gäng som cyklar eller åker buss och släpa med sig fika för 30 Pers då är inte smidigt.
Vårt arbetsrum funderar på att ha onsdagsfika, vi får se om det blir något av det.
 
Ibland skulle jag vilja skicka vår administratör till dig på praktik. Just nu håller hen på att bryta ihop över att vi vill ta bort fredagsfika som har varit varje fredag fram till covid, till att ha onsdagsfika när vi har större personalmöte en gång i månaden, med en stående beställning utifrån alla olika allergier som vi i personalen kan turas om att hämta. Men nej fredagsfika är heligt och det är så härligt med variationen när det är olika som ska handlar. I praktiken innebär det att varje vecka ska en ny person drabbas av ångest för att hitta fika som passar laktosintoleranta, mjölkproteinallergiker, glutenallergiker, veteallergiker, inget raffinerat socker, gärna ekologiskt, gärna lite fräscht och något sött. Kom för allt världen ihåg att köpa havredryck, mandeldryck, laktosfrimjölk och vanlig mjölk så alla får det de vill ha. Gärna lite god frukt och något spännande te också. :banghead: Jag har varit överlycklig att jag än så länge har sluppit denna press, sen ska man även hålla reda på kvittona och lämna dem till administratören som ska redogöra för ekonomiansvarig för ett påslag på lönen för det man har handlar till nästa lön.
Att sen en grupp av personal inte har möjlighet att få tillgång till fredagsfikat beroende på hur deras schema ligger, det var inga problem, för det är faktiskt två som inte skulle hinna ta fika när vi har personalmöte. :crazy:

Alltså vår administratör gör ett hästjobb och är guld värd, men har även hunnit bli lite bekväm i att personalen löser det mesta på egen hand numera.
När kan jag börja?

MvH har flera gånger fått fixa fikor, julmiddagar, middagar etc. Då skulle allas behov självklart räknas med, det skulle beställas för massor av allergiker osv. Inte nog med det utan skulle även fixas fram bord, stolar, dukar, bestick, glas, tallrikar. Sedan skulle jag så klart duka upp allt, ställa upp bord, dekorera, ställa upp 100 klaffstolar etc. Sist ta hand om allt skit efter. Själv. Medan jag gjorde alla andra sysslor. På två dagar. :angel:
 
När kan jag börja?

MvH har flera gånger fått fixa fikor, julmiddagar, middagar etc. Då skulle allas behov självklart räknas med, det skulle beställas för massor av allergiker osv. Inte nog med det utan skulle även fixas fram bord, stolar, dukar, bestick, glas, tallrikar. Sedan skulle jag så klart duka upp allt, ställa upp bord, dekorera, ställa upp 100 klaffstolar etc. Sist ta hand om allt skit efter. Själv. Medan jag gjorde alla andra sysslor. På två dagar. :angel:
Va fan! Byt jobb,dom är ju inte helt rättskruvade på dtt jobb
 
När kan jag börja?

MvH har flera gånger fått fixa fikor, julmiddagar, middagar etc. Då skulle allas behov självklart räknas med, det skulle beställas för massor av allergiker osv. Inte nog med det utan skulle även fixas fram bord, stolar, dukar, bestick, glas, tallrikar. Sedan skulle jag så klart duka upp allt, ställa upp bord, dekorera, ställa upp 100 klaffstolar etc. Sist ta hand om allt skit efter. Själv. Medan jag gjorde alla andra sysslor. På två dagar. :angel:
Vår admin skulle antagligen säga att hen gör det samma, men i praktiken när vi här om dagen hade en festlighet hade hen visserligen beställt allt men vi fick varsitt rum vi var ansvariga för att och hämta allt vi var tilldelade, men vi fick sortera upp det själva. När bakelserna kom hade vi löpande band att dekorera och sortera på rätt rum. Sen fick vi själva servera och städa efteråt 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 575
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 537
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp