Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom ganska precis in efter en promenad med katten. Verkligen det bästa vädret just nu, tycker nog både fyrbent och jag. Sol men inte stekande, och en lagom fläktande bris. På trappan stod en avlämnad matlåda med nylagad kantarellpasta. :heart Så. Jävla. Gott. Så tacksamt efter en dag där livet i övrigt tagit chansen att dela ut några rejäla käftsmällar. Det känns som om jag borde kunde parera vid det här laget, ändå kan jag inte förmå att värja mig. Så tunga känslor men kantarellpasta och ett glas vin känns onekligen som den bästa medicinen för själen just nu.
 
Avkomman med sambo har varit här ett par timmar och hjälpt mig med veden. Underbart! Det som blev gjort idag hade det tagit mig flera dagar att åstadkomma.

Det är långt ifrån klart men en bra bit på väg.
Hunden är också trött och lycklig. Två av hans favoritmänniskor här samtidigt. Han agerade arbetsledare och följde avkommans sambo i hälarna och hejade på. Gick det för långsamt skällde han. :D
 
Senast ändrad:
Jahapp. Målat som ett svin efter att bajsbilen åkte. Kom upp i läggan nu och scrollar Foodora och försöker komma på vad jag är sugen på till middag. Omöjligt ju!? Men är extremt hungrig så måste fan beställa ngt…

Är också upptagen med att frust-skratta åt detta 😆

3EBE6A9C-DD61-443C-82F0-0962F6DACA65.jpeg
 
Haft myskväll med Grabbarna Grus ❣️ Pappas häst Palle har tvättat mitt hår bland annat 🙈🤣 Alltså han är så dum snäll så de nästan är synd om honom tyvärr är han inte lika snäll att köra då han är het som en spis 😩 Men vi får se nu har han haft 1 års vila i September för en skada han kom med. Vi får se hur han blir att köra nu när han fått tid att läka ut skadan.

Trulis han säger inte så mycket när man grejar med honom han ser mest trulig ut men samtidigt tror jag han är rätt nöjd när han får vara i centrum en stund 🤣 Sen måste man stoppa allt man hittar i munnen och kolla om de går att tugga på 🙈 Och husse är äntligen på bättringsvägen, de har kommit fram till att de sitter i benet på honom så nu hoppas vi de fortsätter gå åt rätt håll och att han håller sig i skinnet ... Hästarna var glada och äntligen få hälsa på husse efter flera dagar ❣️

IMG_20210823_185416083.jpg
 
Måste fråga experterna. Finns Dollar Store i USA eller heter det Dollar Tree där endast eller är det två olika och båda finns där?
@hastflicka eller någon annan som har koll?

Nu ska jag fortsätta jobba men var bara tvungen att lägga in denna högst relevanta fråga 😂:o

Det finns Dollar Store, Dollar General, Family Dollar, Dollar Tree, finns i de flesta stater.
Pa 99 cent only kostar allt 99¢ eller mindre och finns i North Carolina var annars vet jag inte.
Dollar Tree ar den enda dar allt verkligen kostar $1 eller mindre och den finns i de flesta stater.
 
Senast ändrad:
Fick ju inderal för att se om det kunde minska skoven av paroxysmalmisären, men råkade få en sällsynt biverkning (synrubbning) så ringde hc och frågade om jag kunde tvärsluta med medicinen för att kolla om det var synen som förändrats eller om det var medicinen som orsakade problemen.

Läser sen i journalen att läkaren som jag pratade med anser det vara omöjligt att synproblemen berodde på inderal eftersom det är listat som en sällsynt biverkning, men guess what? Min syn har inte förändrats sen sist jag var till optikern så jo, det var medicinen som var problemet = kommer upplysa om det vid morgondagens läkarbesök!

Bara för att en biverkning är sällsynt så är ju inte det synonymt med att man inte kan drabbas av den liksom :meh:
 
Fick ju inderal för att se om det kunde minska skoven av paroxysmalmisären, men råkade få en sällsynt biverkning (synrubbning) så ringde hc och frågade om jag kunde tvärsluta med medicinen för att kolla om det var synen som förändrats eller om det var medicinen som orsakade problemen.

Läser sen i journalen att läkaren som jag pratade med anser det vara omöjligt att synproblemen berodde på indrral eftersom det är listat som en sällsynt biverkning, men guess what? Min syn har inte förändrats sen sist jag var till optikern så jo, det var medicinen som var problemet = kommer upplysa om det vid morgondagens läkarbesök!

Bara för att en biverkning är sällsynt så är ju inte det synonymt med att man inte kan drabbas av den liksom :meh:
Haft precis samma problem med en annan medicin. Läkaren hävdade bestämt att det inte hade med medicinen att göra. Så fort jag slutade med den såg jag normalt igen..
Fanns inte listat som biverkning alls dock.
 
Haft precis samma problem med en annan medicin. Läkaren hävdade bestämt att det inte hade med medicinen att göra. Så fort jag slutade med den såg jag normalt igen..
Fanns inte listat som biverkning alls dock.
Ser fint nu när jag inte äter den längre. Tycker ju inte att daglig ansträngningshuvudvärk pga synrubbning är ett bättre alternativ än alternativet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 976
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 575
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 537
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp