Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första veckan tillbaks från sjukskrivning 47h - check, Koll från ag hur man mår och upplägg = 0

Bil som krånglar på jobbet (företagets bil) och den ska tydligen på något sätt lösas att den ska levereras till närmsta stad utan att jag stänger här. (är själv på jobbet denna vecka)

Gissa vem som gick över till grannföretaget som är en verkstad lämnade nycklarna och ta vad ni vill i betalt bara ni löser det :devil:

Yepp mina horn är ute.

Fuck -this-shit-a-clock
 
Jaså?! Hur är det tänkt att man ska göra efter 1 oktober då?

Ett visst grönt parti har inte tänkt så långt :grin: Jag är verkligen inte för att sprida ut en massa gift och är helt för att Roundup som spray blir förbjudet men att använda det som Ecoplug är väldigt säkert samt att man bara använder den mängd som behövs.

Men visst, det går att borra hål i stubbarna och hälla i diesel också. Men det är i mina ögon f-n så mycket värre än några Ecopluggar...
 
Började dagen med att åka in till stan (på vägen dit, före motorvägen blev jag allt "paff" över all skog som tas ner- så öppet. Alltså vad man blir hemmavan vid hur det "ska vara" :p. ). Tvättade bilen, in på apoteket och köpte ögonvatten till hästen som har lätt rinnande ögon av flugorna och så hämtade upp varubeställningen från CG. Förbi morfar på hemvägen och lämnade ett par varor från sagda affär och hem och plocka in allt. Nu klart. Dragit igång en maskin tvätt, nu är det lunchdags!
 
Jag äter chokladboll för att fira det faktum att jag tagit mig igenom första halvan av första arbetsdagen efter semestern. Så skönt att ha det avklarat, plåstret är avrivet liksom! Fick dock en smärre chock när jag öppnade mailen och såg att inkorgen var ovanligt full. Det visade sig att jag av misstag ställt in Outlook-kalendern så att jag fick en email-påminnelse varje dag jag hade semester :laugh:
 
Tänk om man hade vetat för två år sedan att det skulle komma ett virus från Wuhan, kanske från ett labb, som skulle stänga ner hela världen och mutera i rasande fart. Folk skulle slåss över toalettpapper i butikerna och sitta i karantän i sina hem. Man hade ju skrattat, trott att det varit en sci-fi rulle. Får mig att fundera på vilka fler överraskningar som kan komma under livets gång.
 
Peppar, peppar... men min Tradera-omgång verkar gå smidigt för en gångs skull! De flesta har betalat, jag har skickat och de som inte har betalat är inga röda flaggor. Det är antingen sådana som handlat förut och helt enkelt inte hunnit betala (auktionerna slutade igår kväll) eller sådana som vunnit flera auktioner och som jag just mailat med totalporto.

Scary :nailbiting:
 
Tänk om man hade vetat för två år sedan att det skulle komma ett virus från Wuhan, kanske från ett labb, som skulle stänga ner hela världen och mutera i rasande fart. Folk skulle slåss över toalettpapper i butikerna och sitta i karantän i sina hem. Man hade ju skrattat, trott att det varit en sci-fi rulle. Får mig att fundera på vilka fler överraskningar som kan komma under livets gång.

Jag kommer ihåg hur vi firade lillebrors födelsedag precis i början av mars i fjol. Mormor var lite orolig och undrade om vi hade träffat någon som varit i Asien nyligen, men det var mest lite "höhö"-skämtsamt över att någon epedemi ens skulle kunna ta sig hit.

Bara någon vecka senare var hela världen i lockdown och folk började jobba och plugga hemifrån. Helt surrealistiskt! :nailbiting:
 
Det verkar som om en behörighet jag behöver är bortplockad från mig. Synnerligen märkligt :cautious:
Inte alls förvånad...
Jag har en egen skrivare till endast min dator och den är alltid spårlöst försvunnen efter att jag har haft semester O_o (inte fysiskt, utan i systemet).
Det slutar alltid med att jag får ringa "min" data-guru, som inte pysslar med sånt längre, för dom på IT-service kan inte åtgärda problemet :banghead:
 
En besviken hund har jag nu. Min mamma kom förbi en stund och han ville följa med henne hem. Men han får vara kvar hemma tills på söndag, då får han åka dit. Han brukar bo hos henne i veckorna så han inte behöver vara ensam så mycket (och inte hon heller).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 876
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp