Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken har du? Har bestämt mig för att köpa, nu är frågan bara vilken :D

Jag har en kitchenAid som jag ar riktigt nojd med ... MEN min mamma hade en gammal Bosch (Braun?) fran 70-talet och ibland saknar jag fortfarande den. Modellen var mycket battre da den inte hade "armen" som gick over bunken sa det ar lite trixikt att hall i mer mjol eller vad man nu behover addera. Den roterade bunken och hade vispar och deg krokar bakifran pa nagot satt sa over halva bunken var helt oppen uppat. Koper jag nagonsin en ny koksmasking blir det en funktion jag definitivt kommer att leta efter.
 
Landat i soffan med kaffe koppen i högsta hugg 😅 Vi tog en sväng till Lergrav, har faktiskt aldrig varit där trots många somrar på raken på ön. Sambon ville titta på raukarna. Sen promenerat i innerstan en sväng, en hel del folk men inte här för att slicka på dem som jag brukar säga till min sambo angående Corona risken 🤣 Nu blir de en lugn kväll i soffan, tar troligtvis fram boken jag påbörjade på båten.
 
Jag har en kitchenAid som jag ar riktigt nojd med ... MEN min mamma hade en gammal Bosch (Braun?) fran 70-talet och ibland saknar jag fortfarande den. Modellen var mycket battre da den inte hade "armen" som gick over bunken sa det ar lite trixikt att hall i mer mjol eller vad man nu behover addera. Den roterade bunken och hade vispar och deg krokar bakifran pa nagot satt sa over halva bunken var helt oppen uppat. Koper jag nagonsin en ny koksmasking blir det en funktion jag definitivt kommer att leta efter.
När min urgamla Bosch gick sönder (den var också från 70-talet :) ) köpte jag en ny Bosch. Den ser inte riktigt likadan ut förstås, men den har inte heller någon arm som går över degskålen.
 
Trött sambo kom hem från jobbet. Övertalade honom att ta en nap. Lille valp har härjat och är nu tvångsvilad hon med. Hon knorrade lite först iom typ övertrött och det var så kul när husse kom hem. Sen däckade hon stenhårt.
Så nu har jag tyst och lugnt någon h. 😂
 
Sitter och har en liten livskris. Men jag har också en skumt färgad limosa i handen så you win some, you lose some.
IMG_20210809_173525.jpg
 
Äsch vad drygt! Skicka PM om jag kan hjälpa dig på något vis, jag har både bil och ett flexibelt jobb (och en viss kärlek till katter, såklart)!
Men vad snäll du är! :love: :heart Tack så hemskt mycket för erbjudandet, men det är veckorna jag vill ha ledigt för att introducera kissen härhemma som varit besväret, inte själva hämtningen. Har du däremot vägarna förbi Peebles någon gång och vill klappa liten dumbokatt är du varmt välkommen! 😊 (shiban får man mest bara titta på)

kl*
Vi har lyckats lösa åtminstone tio dagar ledigt på raken nu i alla fall, och ska se vad vi kan göra med resten. Jag behövde inte ens hota med att lämna företaget. 😅 Alltså, jag vet ju att det är kämpigt för dem att få ihop det också sådär realistiskt, men det är faktiskt inte mitt fel. De får väl hyra in från rekryteringsbolag i värsta fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 876
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp