Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trötta och ingen ork att laga mat i en timme fick det bli varsin pizza på libabröd. Eftersom det är lite skralt i kylskåpet blev det en salig blandning på, och morgondagens frukost lär bli ännu fattigare eftersom det bara finns smör och sylt kvar 😅
Perfekt att ha på scones å andra sidan. 😁
 
Gjorde en nystart i 30 burken igår kväll
 

Bifogade filer

  • 20210809_124140.jpg
    20210809_124140.jpg
    329,2 KB · Visningar: 39
Jag har en kitchenAid som jag ar riktigt nojd med ... MEN min mamma hade en gammal Bosch (Braun?) fran 70-talet och ibland saknar jag fortfarande den. Modellen var mycket battre da den inte hade "armen" som gick over bunken sa det ar lite trixikt att hall i mer mjol eller vad man nu behover addera. Den roterade bunken och hade vispar och deg krokar bakifran pa nagot satt sa over halva bunken var helt oppen uppat. Koper jag nagonsin en ny koksmasking blir det en funktion jag definitivt kommer att leta efter.
Tack för tips! Känner jag mig rätt kommer jag utföra en rätt extensiv undersökning över vilken jag vill ha, och det där lät ju smart att titta efter :up:
 
Jag blir tokig på mitt bs, det har ägnat det senaste dygnet eller så att härma NASDAQ.

Kämpat med att ladda ner en app så Megara kan titta på fiskar. Alla verkar vara någon slags spel där man köper fiskar och matar dem. Den enda som verkade vara fiskar som bara simmar omkring fick jag inte att fungera. Sedan föreslog en klok bukefalist att jag kunde söka på youtube efter ett akvarium. Yay! Nu ska jag bara hitta katten så hon intresserar sig för fiskarna...
 
Sitter och äter någon form av mellanting mellan lunch och middag.

Funderar på om jag inte ska investera i en köksassistent. Vill baka roliga grejer så småningom och det verkar så praktiskt. 🤔
Jag har en Bosch MUM58920 och är supernöjd! Smidig, enkel och finns massa grejer att köpa till om man vill. Den enda nackdelen är att den är lite för liten om man gör mycket matbröd. Jag gör inte så mycket bröd så löser det med att halvera receptet. Allt annat funkar bra. Dessutom är den tillräckligt snygg för att stå framme :up:
 
Jag har en Bosch MUM58920 och är supernöjd! Smidig, enkel och finns massa grejer att köpa till om man vill. Den enda nackdelen är att den är lite för liten om man gör mycket matbröd. Jag gör inte så mycket bröd så löser det med att halvera receptet. Allt annat funkar bra. Dessutom är den tillräckligt snygg för att stå framme :up:

Jag har lillasyster till den där (MUM4 på 600W) och är väldigt nöjd med min (en röd :love:). Den är ju som sagt inte starkast i klassen men har knådat en massa stora och tunga surdegar utan att knota så jag gillar Bosch vad gäller köksmaskiner. Min har också en massa tillbehör.

@Hoarfrost
 
Jag har lillasyster till den där (MUM4 på 600W) och är väldigt nöjd med min (en röd :love:). Den är ju som sagt inte starkast i klassen men har knådat en massa stora och tunga surdegar utan att knota så jag gillar Bosch vad gäller köksmaskiner. Min har också en massa tillbehör.

@Hoarfrost
Bosch gör de bästa! köpte en ny till mamma när hennes gav upp efter fjuttiga 37 år! Alla tillbehören passade på den nya boschen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 876
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp