Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Har lite ekonomisk ångest. Glömde min matlåda framme över natten och fick köpa mat. Muttrar över att det är dyrt, köper billigaste möjligt.
NU - köper en ryggsäck till sonen för 300 kronor för att den matchar min egen. Vad hände där O_o Jag har ju sagt åt mig själv att jag inte får vara på Marketplace!!

Har även tittat på Detective Pikachu. Ramlar över så mycket roliga filmer på C-more :D
 
Var inte hungrig men vet att det är bättre jag äter än låter bli. Försöker hålla stenhårt på 3 måltider när jag är hemma (blir så lätt att man glider runt och inte känner sig hungrig).
Var såklart hungrig när jag väl började äta!
2 kokta ägg och några nypotatisar, gräslök och en klick smör.
 
Ligger och tänker på framtiden. Min läkare vill att jag fortsätter vara sjukskriven och fortsätter min behandling som innan.
Medan jag vill börja jobba. Läkaren säger att jag fortfarande befinner mig i en svår depression och har svår ångest och inte borde tänka på jobb.
Men jag mår ju inte bättre av att sitta hemma liksom, något måste hända
Utan att veta alltför mycket så tycker jag du ska lyssna på din läkare.
Har du något du tycker är givande, kul och kravlöst som gör att du inte "bara" sitter hemma?
 
Brorsan gör mer skum nu
 

Bifogade filer

  • 20210809_210454.jpg
    20210809_210454.jpg
    218,8 KB · Visningar: 14
Sambon tappade sin telefon i poolen i eftermiddags. Så himla typiskt eftersom jag ändå sa till honom att lägga bort telefonen så den inte ramlar ur fickan ;)
Typiskt nog funkar allt förutom att den inte känner av sim-kortet, så nu pågår intensiv efterforskning av kommande efterträdare :p
 
Inser att det är dags att sova, men vill verkligen inte. Jag vill vara ledig :( Imorgon väntar ändå lätt runda på jobbet och jag kommer inte ens behöva vara ute i regn speciellt mycket. Har iaf börjat planera vandring till helgen, jag och killen jag träffar ska (om det inte regnar för mycket) äntligen åka till en vandringsled som vi hittat på naturkarta som verkar helt otroligt fin. Det blir i så fall 2 nätter ute, åker fredag efter jobb och kommer hem på söndag eftermiddag.
 
Efter 6 dagar motion I följd fick pållan vilodag idag, så fick sambon rida den minimala sträckan mellan bänken och stallgången; fattar inte hur har klarar sig på det lilla ett helt år typ, hur går det ens 🤪. Var bäst att ta några bilder på dem när det som sagt inte är för ofta husse sitter till häst 😅🤩😍. Nu är det sovtajm.
 
Ligger och tänker på framtiden. Min läkare vill att jag fortsätter vara sjukskriven och fortsätter min behandling som innan.
Medan jag vill börja jobba. Läkaren säger att jag fortfarande befinner mig i en svår depression och har svår ångest och inte borde tänka på jobb.
Men jag mår ju inte bättre av att sitta hemma liksom, något måste hända
Vet inte alls vad du gör om dagarna, men kan det vara så att ni "bara" har olika tankar om vad som är ett jobb och hur mycket som behöver göras osv? När jag mått som sämst har det varit otroligt viktigt att ha någon typ av jobb/plugg för att få rutiner, ordning på dagarna osv, men det gäller ju att det inte blir stress och press av det också.
 
Lång dag på jobbet.
30 min efter jag började gick brandlarmet och brandkåren kom. "Bara" kortslutning i elskåp, så inga lågor som tur var. Bra start på dagen.

Sen måste jag krångla på lördag. Har sagt redan innan semestern att jag kommer vara borta på annat jobb den dagen. Men nu verkar det som att jag måste jobba ändå eller klura ut en lösning till lördagen.
I detta fall är det mer "värt" för mig o ta mitt första inplanerade jobb. Så hoppas det kan lösas på något vis.

Behövde inte alls ha detta och oroa mig för första dagen. Så känner mig inte alls positiv.
Skulle haft semester en vecka till eller en månad eller två.

Jaja, dags att försöka sova och koppla bort all oro. Klockan ringer tidigt imorgon.
 
Min Krohn's mage protesterar vilt i dag efter 4 dagar med fair mat. :cautious: Men det var det vart ... sa himla gott :d och nu tar det ett ar tills nasta gang. :p Nu star den halsosamma kycklingen i ugnen och saladen vantar pa att bli "tossed". Suck. Jag langtar efter curly fries och en funnel cake. :meh:

VI har lite svalare i dag och i morgon da temperaturen inte gar over 30*C ... jag fick hamta en jacka da jag vant mig vid temperaturer runt 40*C. 🙄:D Senare i veckan blir det varmt igen och vi hamnar narmare 40*C igen.
Det regnade faktiskt haromdagen, det var ett typ California regn. Det duggade sa latt, och sa kort stund, att man inte blev blot fast vi satt i stolar mitt i regnet. Det syntes inte pa marken eller nagon stans att det hade regnat, inte ens papper som lag framme visade spar av regnet. :down: Det sista regnet var den 28de Maj ... och det kom inte mer an runt 0.5mm ... men det var i alla fall tillrackligt for att synas. Vi forvantar oss inte ett "normalt" regn forran i September. Har och dar kan man se att vissa trad borjar fa en del gula lov, men trad och buskar ar fortfarande grona ute i markerna sa det ar bara tradgardar som ligger lite illa till och behover vattnas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 879
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp