Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
JAG ÄR HEMMA I LÄGENHETSGARDEROBEN!!!!!! :banana:
Passerade ett antal barer på vägen från busshållsplatsen och fick flera glada ”välkommen-hem-tillrop”. Var precis nere i källaren för att kolla status på alla tavlor och möttes då av en flaska vin från en anonym välgörare.
Nu har jag beställt foodora och kastat mig raklång i schäslongen. Hem ljuva hem!
 
Jag har lillasyster till den där (MUM4 på 600W) och är väldigt nöjd med min (en röd :love:). Den är ju som sagt inte starkast i klassen men har knådat en massa stora och tunga surdegar utan att knota så jag gillar Bosch vad gäller köksmaskiner. Min har också en massa tillbehör.

@Hoarfrost
Ja, Bosch är riktigt bra! Min klarar hyffsat av kraften att hä runt en lantbrödsdeg för 2 bröd men bunken är snäppet för liten 😅
Kul du har "lillsyrran" :D och röd som är så snyggt! Övervägde starkt en röd men blev en silvrig för att passa köket bättre :)
 
Jag har en Bosch MUM58920 och är supernöjd! Smidig, enkel och finns massa grejer att köpa till om man vill. Den enda nackdelen är att den är lite för liten om man gör mycket matbröd. Jag gör inte så mycket bröd så löser det med att halvera receptet. Allt annat funkar bra. Dessutom är den tillräckligt snygg för att stå framme :up:

Jag har lillasyster till den där (MUM4 på 600W) och är väldigt nöjd med min (en röd :love:). Den är ju som sagt inte starkast i klassen men har knådat en massa stora och tunga surdegar utan att knota så jag gillar Bosch vad gäller köksmaskiner. Min har också en massa tillbehör.

@Hoarfrost
Den jag har tror jag heter MUM6N20A1 (1000W). Den funkar jättebra till bröd- och bulldeg :up: !
 
Jag försöker övertyga Lillkatten om att vi ska hålla oss inne fast matte inte lagt sig i sängen ännu :grin: Elak matte som bara låtit balkongdörren va öppen sen 15.30 och nu stängt den när alla hundar börjar gå förbi! Så dramatisk katt...

Äter lite jordgubbsfil samtidigt :d sen blir det till att gå och lägga sig, jobb imorgon.
 
På väg hem från 2,5hr i sadeln 🥵
(men också :heart )

Intalar mig att jag inte behöver lägga mig förrän kl01, trots jobb imorn. Så jag hinner äta nattmackor, dricka te och varva ner utan STRESSEN som tydligen är mitt läge just nu. Så onödigt.

Nåja, varma mackor på levain bör muntra upp även mig :D
 
😂🙈Slår på ettan och möts av bröst som pratar, Breast talk, svensk kortfilm visade det sig men min dag avslutades lite hysteriskt så jag satt en bra stund och bara fundera på vad fan jag tittade på. 😂

Jobbade fram halv fem, handlade, möttes av ledsen dotter som tänkte köpa ny mobil eftersom hennes hade gått sönder efter att ha ramlat i golvet. Efter en stund kom jag på att jag betalar någon försäkring på den så vi fick åka in till stan igen och fick faktiskt en lånetelefon tills de har kollat om de kan laga eller om hon får en ny. Kom hem strax bakom sonens kompis som hade med sig en säng som ska med till skolan. Stod och prata en stund och sen in och laga mat, samtidigt som jag hjälpte dottern att få igång det hon behöver på mobilen för att kunna jobba, prata med en annan ledare som undrade hur vi ska göra i höst och boka en annan släpkärra till helgen. Nu är jag helt slut!
 
Ligger och tänker på framtiden. Min läkare vill att jag fortsätter vara sjukskriven och fortsätter min behandling som innan.
Medan jag vill börja jobba. Läkaren säger att jag fortfarande befinner mig i en svår depression och har svår ångest och inte borde tänka på jobb.
Men jag mår ju inte bättre av att sitta hemma liksom, något måste hända
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 879
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp