Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, nu har jag haft semester i några timmar och varit på återvinningen. Vad ska jag göra nu då? :cautious: :laugh: vädret har blivit rejält mycket sämre, 17 grader och regn har vi idag. Jag som hade planerat spendera några timmar i hängmattan varje dag på semestern. Men det ser i alla fall bättre ut mot slutet av veckan!
 
Fuck me in the fucking face vilken morgon det varit.
Sjukanmälningar till höger och vänster, två vikarier som inte kommer att komma på resterande pass och nu har jag en sista nöt att knäcka för dagen: vem jobbar 15.00-16.00 på ena avdelningen? Får hoppas att NÅGON kan ställa upp.
 
Dricker smoothie till frukost.
Har lite olika favoriter, en sats räcker till två frukostar.

Min favorit för tillfället;

1 banan
1 äpple
Frusen mango
Frusen Ananas
Frusen passionsfrukt
1 tsk kokosolja
Lite mjölk
Lite vanilj yoghurt
 
Valp vaknade 04.56 imorse och det finns inte nog med kaffe i världen för att täcka upp det. Nu är jag inne på min andra hutlösa portion av glass, pga glömde ju caprice-pinnarna till förra portionen och var ju således tvungen att ta en till med dubbla antalet pinnar. Det säger ju sig självt.

Ligger i soffan framför Chicago, valp har levt djävel hela morgonen. Får ett sms från sambon, "hinner du fakturera kund x idag" och min initiala reaktion blir MEN GUD LUGNA DIG LÅT EN KVINNA LEVA FÖR HELVETE.

Det är måndag, jag har mens.
Det blir en bra dag, det blir en bra dag, det blir en bra dag... :laugh:
 
Kommer ni ihåg att jag rensade aspskott i slutet av juni? Så kommer jag upp nu och det ser ut SÅHÄR?! Wtf? 😭 😂 Det här området var TOMT på skott efter att jag gått bärsärk. Little garden of horror, jag måste verkligen ta tag i det där med ecoplugg..

84766E2B-CB59-4916-8F35-39A214F3DF3D.jpeg
 
Har tydligen lite lätt till stress för tillfället...
Precis nära att börja gråta för att jag inte kommer kunna tvätta hela klädsen till nya begagnade soffan idag då jag saknar verktyg. Så får tvätta i två omgångar. Har dessutom redan en soffa att sitta i så länge.
Så det är ju rimligt att få hjärtklappning av 🙄
 
Kul när Primula har totalt schabblat bort all flextid, missat att jag haft semester när jag haft semester, och jag inte fattar hur man ordnar med att dra in sin semester för att kunna sjukskriva sig. Krånglat med detta i två veckor och sökt HR för hjälp och fick svar i fredags att de har semester och inte kan hjälpa mig.
Så ringer statens servicecenter. "Det är många som ringer just nu, beräknad väntetid är trehundra femtiosex timmar" O_o:arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 104
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 875
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp