Vad gör vi? Del CXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, då är jag med. Så jobbigt! :(
Jag tänkte först att det handlade om att någon på hemmaplan var svårt sjuk eller så.
Nä tack och lov, det är en inbillad oro för att saker ska hända när man är hemifrån, det kretsar ffa runt att någon ska vara dum mot våra hundar (vi har hundgårdar på tomten) men har även ångest och oroskänslor kring att tex lämna sambon hemma själv för att min hjärna tror att någon ska komma in och göra honom illa när jag inte är hemma. Inget har dock hänt på de år vi bott där så det är en irrationell oro och vi har bra grannar (utom en) som har koll ifall det är något som verkar off. Det eskalerade ganska kraftigt i vintras av oklar anledning och har haft daglig ångest och oro i ca 8 månader nu. Väntar på att få tid till terapi men det går långsamt.
 
Nä tack och lov, det är en inbillad oro för att saker ska hända när man är hemifrån, det kretsar ffa runt att någon ska vara dum mot våra hundar (vi har hundgårdar på tomten) men har även ångest och oroskänslor kring att tex lämna sambon hemma själv för att min hjärna tror att någon ska komma in och göra honom illa när jag inte är hemma. Inget har dock hänt på de år vi bott där så det är en irrationell oro och vi har bra grannar (utom en) som har koll ifall det är något som verkar off. Det eskalerade ganska kraftigt i vintras av oklar anledning och har haft daglig ångest och oro i ca 8 månader nu. Väntar på att få tid till terapi men det går långsamt.
Låter mycket jobbigt för dig :(
 
Nä tack och lov, det är en inbillad oro för att saker ska hända när man är hemifrån, det kretsar ffa runt att någon ska vara dum mot våra hundar (vi har hundgårdar på tomten) men har även ångest och oroskänslor kring att tex lämna sambon hemma själv för att min hjärna tror att någon ska komma in och göra honom illa när jag inte är hemma. Inget har dock hänt på de år vi bott där så det är en irrationell oro och vi har bra grannar (utom en) som har koll ifall det är något som verkar off. Det eskalerade ganska kraftigt i vintras av oklar anledning och har haft daglig ångest och oro i ca 8 månader nu. Väntar på att få tid till terapi men det går långsamt.

Så begränsande för dig och er! Hoppas att du snart kan få en tid.
 
Nu ska jag packa ihop och åka hem, äta, och åka till ridskolan :banana:
Lite extra tidigt idag, men det var sömnigt på jobbet och bästa kollegan typ "du ser ju ut som min son när det är julafton, dra iväg och ha kul nu istället för att sitta här som på nålar"
:D

Mina bästa närmsta kollegor har verkligen lärt sig hur mycket det betyder för mig.
 
Jag har varit ute och fräst med kallblodstravaren jag lånar lite. Han gav allt, tårarna rann av fartvinden och jag hoppades att han skulle stanna när rakbanan tog slut, vilket han gjorde, som tur var :D

Sen skurade jag bron till huset, fick ge upp när jag fick sällskap av fem(!) trötta getingar. :meh: det blev nästan klart och nu blir jag nästan blandat att det vita räcket, det var absolut inte vitt innan :laugh:
 
Pratat med min läkare och hon tyckte inte jag skulle börja jobba, men efter mycket om och men ska jag få prata med rehabkoordinatorn iaf.
Är svårt att veta vad som är bäst när psykologen säger en sak och läkaren en annan. Men en rehabkoordinator borde kunna hjälpa mig, vill ju komma igång nu.
Fick iaf höjd dos på medicinerna, så förhoppningsvis blir kaoset i huvudet lugnare snart. Vill inte bli psykotisk igen, det skulle verkligen göra att jag inte kan jobba.

Vet nu iaf varför min läkare jag fick när jag var inlagd förra veck adn var så bra, min vanliga läkare var hans handledare. 🙂
 
Hörde ett väldigt svagt jamande utanför. Jahaja, honkatten som ville visa sitt byte. En fågel som dock lyckades flyga iväg och kattan skena efter 🤣.

Isis gjorde något liknande på förmiddagen... sedan upptäckte jag att hon lyckats döda en iaf när jag kom in efter att ha klippt gräsmattan. Den låg nämligen på golvet omgiven av dun, dvs jag måste dammsuga :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
  • Låst
Tjatter Årets första VGV! Jag har just bränt in den nya ugnen och försöka mig på att göra börek (pga särbon, han köpte det på Lidl och tyckte...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 909
Senast: Rosett
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp