Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar 10pm och Jag har just kommit hem fran Fair. Jag ar helt slut! I gar forklarade jag att vi inte gillade var placering da det inte gick att prata med folk stora delar av dagen eftersom musiken var for hog. Nar personen glatt meddelade att det var ju sjalva "Fair stammningen" blev jag latt irriterad och patalade att jag inte var dar for att ha kul pa fair, utan att jag var dar for att jobba ... och att det ju inte alls gar att jobba nar musiken ar sa hog att man inte kan hora varandra. :meh:

I morse fick vi flytta till ett mycket battre stalle med mer traffik och mindre hog musik. :D Det ledde till att vi nu har 3 snabb ansokningar och 3 stycken som ar jatte intresserade men som maste tanka pa det. Det ar banne mig varit 4 dagar med 12-13 timmars jobb.
 
Och dar kom Tate och la sin leksak pa tangentbordet sa jag postade innan jag var klar. :cautious: En dag till sedan blir det till att "leka" mycket med hundarna ... de ar redan nu uttrakade, men jag ar oerhort glad att de klarat sa manga dagar utan storre problem faktiskt.

Appropa fries Jag har atit en STOR portion "curly fries" varje dag da man bara kan fa det pa Fairs. Om jag minns det i morgon blir det en bild pa Curly Fries. De ar laaaanga och "lockiga" och smalare an "vanliga" fries, men jag har vant mig att saga till att jag vill ha mina fries "burnt to a crisp" ... och aven de stora friesen blir super bra om den som skoter fryern vet vad han/hon gor.
Funnel Cake ar en annan Fair food jag inte kan motsta. Det ar sa himla gott. De ringlar ner en strale av deg i en deep fryer sa den tunna stralen fry pa alla sidor men lagger sig som ett gudomligt brod som ar crisp och harligt fett :crazy: och onyttigt overallt. Det serveras med puder socker och ar lika stort som tallriken ... och sa himla GOTT.:d
Jag tror att jag kanske avstar fran att kvida och klaga over att jag maste ga ner i vikt ... Det ar inte ens ett kanske, jag VET att det ar flera kilon jag hittat pa Fair. :cautious:

Om ni ar intresserade har jag bilder och kan beratta mer om 4H pa fair.
 
Packade upp två lådor nu på morgonen, vilket betyder att jag bara har två och en halv låda kvar att packa upp. :banana:
Det tar lite tid eftersom sakerna liksom inte riktigt har en given plats i hemmet än, men det är lite halvkul att gå igenom alla grejer och organisera. Känna att grejerna liksom hamnar på sin plats, i stället för som tidigare - tetris för att allt ska få plats, utan någon som helst ordning.

Nu ska jag äta frukost, och sedan ringa mamma som ville åka till ikea i dag. Jag behöver lite grejer så jag vill följa med :D
 
Och dar kom Tate och la sin leksak pa tangentbordet sa jag postade innan jag var klar. :cautious: En dag till sedan blir det till att "leka" mycket med hundarna ... de ar redan nu uttrakade, men jag ar oerhort glad att de klarat sa manga dagar utan storre problem faktiskt.

Appropa fries Jag har atit en STOR portion "curly fries" varje dag da man bara kan fa det pa Fairs. Om jag minns det i morgon blir det en bild pa Curly Fries. De ar laaaanga och "lockiga" och smalare an "vanliga" fries, men jag har vant mig att saga till att jag vill ha mina fries "burnt to a crisp" ... och aven de stora friesen blir super bra om den som skoter fryern vet vad han/hon gor.
Funnel Cake ar en annan Fair food jag inte kan motsta. Det ar sa himla gott. De ringlar ner en strale av deg i en deep fryer sa den tunna stralen fry pa alla sidor men lagger sig som ett gudomligt brod som ar crisp och harligt fett :crazy: och onyttigt overallt. Det serveras med puder socker och ar lika stort som tallriken ... och sa himla GOTT.:d
Jag tror att jag kanske avstar fran att kvida och klaga over att jag maste ga ner i vikt ... Det ar inte ens ett kanske, jag VET att det ar flera kilon jag hittat pa Fair. :cautious:

Om ni ar intresserade har jag bilder och kan beratta mer om 4H pa fair.
Jag har kört på frusna curly fries någon gång för länge sedan, tänkte att man liksom får lite mer 'fällor' för kryddor och stuff i dem. De var helt okej! Bättre än de där tjocka. :D

Och jag har alltid velat prova funnel cake!
 
Åh, jag har tjugo minuter till närmaste Donken och har inte ätit där på säkert 10 år om inte mer :rofl:

Edit: Det var längesedan jag åt på Max också... de har blivit någon Donken-wannabe så det mesta är sämre.
Jag vägrar McDonalds av princip, men var nära-döden-bakis förra helgen och mina kompisar ville äta där. Det var en helt magisk mcflurry! Speciellt i mitt tillstånd. :cautious: :laugh:
 
Åh herregud McFlurry :d (apropå tillstånd)

Känner att jag regresserat lite såhär post(ish)-covid. Även om man inte är ute bland tusen människor på klubb, så har det blivit lite mera.. FEST. Än bara chill häng :angel:
Så idag blir det soffläge, hoppning och vad man nu blir sugen på. Mår rätt bra ändå, men skrivandet går inte så fort t.ex. :o
 
Morgonpromenad. Gläds över grannen som inte brukar sina åkrar men sköter om dem ändå
20210807_103550.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 094
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 057
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp