Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försök släppa det. Du kan ändå inte göra något åt det :)
Tack, jag vet… det är det bästa. Jag fick ju en extra kväll med barnet så det är det viktigaste ❤️

Försökte svara lugnt i alla fall. Inte som jag kände. Skrev bara ”Ja, det var snällt. Vi hjälper ju varandra 👍”.

Ska gå och lägga mig nu strax så känns det säkert bättre imorgon!
 
Ja, för min del var det rena magimaskinen från första dagen. Och är fortfarande. Det blev ett nytt liv med flera timmar extra av aktivt liv varje dygn. Jag tänker lättövertalad eftersom det är uppenbart bättre både för honom och för dig.
Jo jag har ju inte jordbävningen i sängen på helgerna med iallafall 🤣
 
Försök släppa det. Du kan ändå inte göra något åt det :)

Såklart logiskt men vet att det kan vara lättare sagt än gjort. Smartast att spela storsint om en måste ha nån slags relation med personen. Jag hade nog svarat ngt syrligt och sen blockat och ansett personen död för mig. Moget Törnis, moget 🙄 Men jag orkar verkligen inte omge mig med martyrer och energitjuvar så jag klipper direkt (men pga omogen vill jag ändå gärna ha sista ordet :angel: )
 
Såklart logiskt men vet att det kan vara lättare sagt än gjort. Smartast att spela storsint om en måste ha nån slags relation med personen. Jag hade nog svarat ngt syrligt och sen blockat och ansett personen död för mig. Moget Törnis, moget 🙄 Men jag orkar verkligen inte omge mig med martyrer och energitjuvar så jag klipper direkt (men pga omogen vill jag ändå gärna ha sista ordet :angel: )
Men har man barn ihop kan man kanske inte blocka någon hur som helst (fast man gärna skulle vilja).
Jag tänker snarare att hålla relationen så ”affärsmässig” som möjligt till sådana personer är det som är smartast och tar minst på ens egen energi.
 
Men har man barn ihop kan man kanske inte blocka någon hur som helst (fast man gärna skulle vilja).
Jag tänker snarare att hålla relationen så ”affärsmässig” som möjligt till sådana personer är det som är smartast och tar minst på ens egen energi.

Yes därför jag skrev ”Smartast att spela storsint om en måste ha nån slags relation med personen”.
Dock fattar jag att det kan vara svårt
 
Såklart logiskt men vet att det kan vara lättare sagt än gjort. Smartast att spela storsint om en måste ha nån slags relation med personen. Jag hade nog svarat ngt syrligt och sen blockat och ansett personen död för mig. Moget Törnis, moget 🙄 Men jag orkar verkligen inte omge mig med martyrer och energitjuvar så jag klipper direkt (men pga omogen vill jag ändå gärna ha sista ordet :angel: )
DESSUTOM (eftersom jag uppenbarligen inte släppt detta ännu och måste älta lite till :angel:) behövde vederbörande hjälp en kväll framöver pga vaccination. Jag sa att visst, det går bra då kan du hjälpa mig när jag ska vaccineras. Hon svarar då att allt behöver ju inte vara precis lika… :grin:

(detta var tidigare i veckan)

Så. Ska sluta nu. Kanske.
 
DESSUTOM (eftersom jag uppenbarligen inte släppt detta ännu och måste älta lite till :angel:) behövde vederbörande hjälp en kväll framöver pga vaccination. Jag sa att visst, det går bra då kan du hjälpa mig när jag ska vaccineras. Hon svarar då att allt behöver ju inte vara precis lika… :grin:

(detta var tidigare i veckan)

Så. Ska sluta nu. Kanske.

Vilken trist inställning! Hade också stört mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 100
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 799
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 101
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 991
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp