Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår att alla inte gjort nåt annat idag än att ha tänkt på min vattenläcka och grop! Men nu kan ni vara lugna, läckan hittades 2 meter ner, det är lagat och gropen är nästan fylld igen… eller vad man ska säga… Alla grannar har vatten och inga arga lappar bör inkomma till mig… tror jag…
F4D1546D-0E8F-4BE6-B76F-FAAE88F8A23A.webp
 
Allt detta snackande om pajdeg... Nu blev jag så sugen på blåbärspaj att jag håller på att baka..... :o:D Pajdegen vilar just nu i kylen, uttryckt i sin form, och snart ska den fyllas med blåbär, socker och potatismjöl. Överst strös lite av pajdegen. Det blir alltså en smulpaj med botten - :d !!
 
Suckar lite åt hur svårt det ska vara för folk att läsa vad som skrivs och svara på det. Jag är admin i flera olika grupper på facebook. I en av dem krävs svar på två frågor för att få bli medlem, av den enkla anledningen att det i början dök upp massor av folk som inte var med i gruppen av rätt anledning, inte följde gruppreglerna osv.

Första frågan är en ja/nej-fråga. Andra frågan är tydligt inte det. Många svarar bara "ja" på båda frågorna och många svarar med en halv novell på första frågan och ett kort "ja" på andra frågan :cautious: Det kanske är 2 av 10 sökande som faktiskt svarar på båda frågorna och som verkar ha läst dem.
 
Suckar lite åt hur svårt det ska vara för folk att läsa vad som skrivs och svara på det. Jag är admin i flera olika grupper på facebook. I en av dem krävs svar på två frågor för att få bli medlem, av den enkla anledningen att det i början dök upp massor av folk som inte var med i gruppen av rätt anledning, inte följde gruppreglerna osv.

Första frågan är en ja/nej-fråga. Andra frågan är tydligt inte det. Många svarar bara "ja" på båda frågorna och många svarar med en halv novell på första frågan och ett kort "ja" på andra frågan :cautious: Det kanske är 2 av 10 sökande som faktiskt svarar på båda frågorna och som verkar ha läst dem.
Det kanske inte är tydligt nog vad som avses? Du kanske kan lägga till ett förtydligande.
 
Har grannar som går ner och badar varje eftermiddag, vilket inte är konstigt, men jag har nu noterat att det är exakt kvart i fem varje dag, vilket fascinerar mig något oerhört. Det skapar så många frågor hos mig om hur deras övriga liv ser ut och om allt sker på specifika klockslag. Hon har alltid gummistövlar, shorts, någon gammal t-shirt och en elegant knuten sidenscarf. Möjligen beror fascinationen på att jag freestylar mig genom dagarna och livet. Folk kanske har tider?
 
Har grannar som går ner och badar varje eftermiddag, vilket inte är konstigt, men jag har nu noterat att det är exakt kvart i fem varje dag, vilket fascinerar mig något oerhört. Det skapar så många frågor hos mig om hur deras övriga liv ser ut och om allt sker på specifika klockslag. Hon har alltid gummistövlar, shorts, någon gammal t-shirt och en elegant knuten sidenscarf. Möjligen beror fascinationen på att jag freestylar mig genom dagarna och livet. Folk kanske har tider?
Haha, jag är sådan som gör det mesta exakt samma tider varje dag, mycket pga jobbet (startar samma tid varje dag, ingen som helst möjlighet till flextid), men även på helgerna blir det likadant. Det är som att jag har en vardagsrutin och en helgrutin :p Tycker det är skönt, annars skulle jag behöva planera och fundera osv för att få allt på ett bra sätt.
 
Haha, jag är sådan som gör det mesta exakt samma tider varje dag, mycket pga jobbet (startar samma tid varje dag, ingen som helst möjlighet till flextid), men även på helgerna blir det likadant. Det är som att jag har en vardagsrutin och en helgrutin :p Tycker det är skönt, annars skulle jag behöva planera och fundera osv för att få allt på ett bra sätt.

Så till den milda grad att du gör allt på kvarten?
 
Usch, känns som om jag suttit i en bil hela dagen (vilket jag nästan gjort). Först ombesiktning av jobbilen, lite ärenden och sedan hem för att byta bil och dra vidare till Sandviken för att hämta ett bord jag köpt på auktion (den här gången visste jag att det fanns bärhjälp så jag hojtade inte efter Bukefalist-hjälp ;)).

Jag behövde det väl inte men jag blev lite kär... möt min nya vän sidobordet Nybarock :heart

21772_1_mid.jpg


Stilmässigt är det kaos i salongen nu: Spegelbyrå i nyrenässans, två jugendmöbler i ek, ett målat dalaskåp (dvs allmoge), en kanapé i nyrokoko och nu bordet i nybarock :rofl:

Edit: IKEA fullkomligt lyser i supernovanivå med sin frånvaro i sagda rum :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 076
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp