Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
1627584559503.webp

Det kom en lite gåva. Muntrar upp en på kvällen.
 
Gick på semester i dag, men ser ut att mest bli regn. 🤷🏻‍♀️ I nuläget hade jag gärna struntat i semestern och jobbat på istället, är i en rejäl svacka och det känns ändå bra när jag är på jobbet för då går dagarna
och jag hinner inte tänka på annat än just jobbet då så det är skönt att hjärnan får ”vila” lite.

Måste dra igång något projekt här hemma så jag får annat att fokusera på under dessa veckor. Tror jag ska starta upp med en REJÄL rensning i garderober och kattvind. Slänga och göra mig av med allt som jag inte använder. Alltid skönt att röja rejält! :up:
 
Ska försöka sova en stund 😅 eller ja först läsa några sidor kanske om jag orkar. Laddar upp med Ipren brevid sängen så slipper ja gå upp inatt. Order från sköterskan jag prata med. Så hoppas på lite sömn iaf då vi ska ned till stuteriet imorgon på eftermiddagen och hämta hem mamma mu och hennes bebis 🥰❤️
 
Vi hade ponnyer på 80/90-talet. De BORDE fått fång. Båda gick på dygnet-runt-bete. Den ena blev alltid smällfet på sommaren. Men ALDRIG några fångproblem. Det är hur konstigt som helst. Nu tål inte mina att ens tugga den minsta mängd gräs, tydligen..... :crazy:
Min gammeltant fick fång 2 gånger. Sista gången var på hösten i hennes vinterhage. Var aldrig överviktig uran slank. Engelsk fullblod i ponnyformat.
Detta var -96, då visste de ibte så mkt om fång. Stod aldrig på boxvila, utan i sjukhage. Fuck Butta tror jag.
Togs bort pga hovbenet höll på att punktera sulan
 
På landet efter en lång och jobbig resa - något fel på pendeln så vi först stod stilla och sedan kröp fram. Tack och lov har jag en cool katt som ligger och vilar.

Mycket mygg, grr, Megara trivs även om hon är måttligt förtjust när Misty (min pappas labbe) envisas med att nosa och ibland slicka henne i rumpan. Men hon ligger på rygg och viftar med tassarna så Misty kan puffa på hennes mage. För alla andra (jag) så blir det kaninsparkar, med fasthållande framklor och en uppsättning tänder :meh:

Trött och ganska stressad av olika anlednngar. Men på sätt och vis trevligt att vara här. Alla har gått och lagt sig så skönt med lite egentid framför datorn. Funderar på att gå och lägga mig mitt på dagen - för mig.
 
Jag förstod det. Och jag håller med, ett gäng svordomar vore rimligare i den situationen. Jag vet inte riktigt hur seriös hon var när hon var så klämkäck, men kontentan var att det är så man är positiv och inte negativ. Typ så.
Jag känner i och för sig att det nog är en liknande personlighet jag projicerar när jag först träffar folk :angel:(vilket oftast är genom jobbet, där är jag personlighetstyp-solstråle.) även om jag inte skulle uttrycka mig på liknande sätt om andra. Det kanske är hennes "skal" så att säga, man vet aldrig. Många människor är ju uppvuxna med att man verkligen aldrig pratar om "smutstvätten" eller det dåliga måendet.
 
Jag känner i och för sig att det nog är en liknande personlighet jag projicerar när jag först träffar folk :angel:(vilket oftast är genom jobbet, där är jag personlighetstyp-solstråle.) även om jag inte skulle uttrycka mig på liknande sätt om andra. Det kanske är hennes "skal" så att säga, man vet aldrig. Många människor är ju uppvuxna med att man verkligen aldrig pratar om "smutstvätten" eller det dåliga måendet.
Hmm… Det där låter faktiskt lite jobbigt i längden. Själv är jag hela väderleksrapporten och mår jag inte bra brukar jag säga det om någon undrar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 079
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp