Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så till den milda grad att du gör allt på kvarten?
På morgonen, ja. Mobilen väcker mig 5:41, vilket gör att jag kopplat hundarna och tryckt upp hissen 5:44, börjar dagen med att snabbrasta dem på närmsta gräsplätten. 5:55 får de frukost och jag gör i ordning min frukost. 6:27 plockar jag undan och klär på mig, rastar dem lite mer ordentligt osv. Oftast åker jag ner med cykeln 6:47. Börjar jobba kl 7.

Efter jobbet blir det lite olika med tiderna beroende på när jag slutar. Idag slutade jag 12:20, då blir det såklart en annorlunda eftermiddag mot när jag slutar 15:30 eller senare. Hundarna får dock middag ungefär samma tid varje dag och jag brukar äta något direkt när jag kommer hem oavsett klockslag. Hade jag haft samma slut-tid på jobbet varje dag hade troligen flera av mina eftermiddagsrutiner hamnat på samma klockslag varje dag.
 
Folk verkar tydligen inte fatta så för att underlätta för dig kan det vara bra att vara övertydlig eftersom folk generellt läser som krattor :)
Jag har ändrat nu så att ordet "vad" står med versaler nu :cautious: Frågan är så otroligt kort och enkel att jag inte förstår hur det ska vara möjligt att förtydliga ännu mer. Jag tror att största problemet är att folk svarar utan att faktiskt läsa ordentligt.
 
Nu har jag bokat tid för vaccinering. Nästa fredag, och jag är redan uppjagad och nervös :nailbiting: Kommer jag överleva den här gången eller blir det sista sprutan i jordelivet? Hittills har jag överlevt varenda blodprov och injektion, men min hjärna envisas med att det är lika hemskt varje gång..

Jaja, jag fick i varje fall ut alla mina Biltemakataloger idag, så nu slipper jag dem. Alltid nåt.
 
På morgonen, ja. Mobilen väcker mig 5:41, vilket gör att jag kopplat hundarna och tryckt upp hissen 5:44, börjar dagen med att snabbrasta dem på närmsta gräsplätten. 5:55 får de frukost och jag gör i ordning min frukost. 6:27 plockar jag undan och klär på mig, rastar dem lite mer ordentligt osv. Oftast åker jag ner med cykeln 6:47. Börjar jobba kl 7.

Efter jobbet blir det lite olika med tiderna beroende på när jag slutar. Idag slutade jag 12:20, då blir det såklart en annorlunda eftermiddag mot när jag slutar 15:30 eller senare. Hundarna får dock middag ungefär samma tid varje dag och jag brukar äta något direkt när jag kommer hem oavsett klockslag. Hade jag haft samma slut-tid på jobbet varje dag hade troligen flera av mina eftermiddagsrutiner hamnat på samma klockslag varje dag.

Jobbar man och inte har flextid förstår jag lättare att man till och med har minutschema, särskilt på morgonen. Jag kom på att hundarna får mat samma klockslag varje kväll. Det ser de till, labradorerna!
 
Så svårt. Jag vet i alla fall ett fall där en person undviker mig för att hon anser att jag är negativ. Själv anser jag att jag är realist. Men det är uppenbarligen inte good enough. Enligt henne ska man när man ramlar ner för trappen, glatt utropa "jäklar vad snabbt jag kom ner".
Jag skrattar alltså inte åt din situation, men det måste vara ett sjujäkla klämkäckt knippe till människa som tycker att man ska hantera ett trappfall på det viset. 😅 Jag tycker att en harang svordomar är mer mänskligt.
 
Jag saknar min lilla hund extra mycket idag. :cry: Vet inte varför, det gick bra på jobbet (mycket att göra) men nu när jag är hemma igen är det tufft. Kanske för att jag var med Chika till vetten på rutinkoll i morse, första gången jag var in där efter Kailzie.
Dags att dra ut i skogen tror jag. <3
 
Jag skrattar alltså inte åt din situation, men det måste vara ett sjujäkla klämkäckt knippe till människa som tycker att man ska hantera ett trappfall på det viset. 😅 Jag tycker att en harang svordomar är mer mänskligt.
Jag förstod det. Och jag håller med, ett gäng svordomar vore rimligare i den situationen. Jag vet inte riktigt hur seriös hon var när hon var så klämkäck, men kontentan var att det är så man är positiv och inte negativ. Typ så.
 
Nu har jag bokat tid för vaccinering. Nästa fredag, och jag är redan uppjagad och nervös :nailbiting: Kommer jag överleva den här gången eller blir det sista sprutan i jordelivet? Hittills har jag överlevt varenda blodprov och injektion, men min hjärna envisas med att det är lika hemskt varje gång..

Jaja, jag fick i varje fall ut alla mina Biltemakataloger idag, så nu slipper jag dem. Alltid nåt.
Hjärnor är ganska korkade på det sättet tycker jag :cautious:
Min är likadan :meh:

Men hejja dig som ändå bokar (och kommer att ta) vaccineringen!! :heart
 
haha. SÅÅÅÅ gammal är jag inte. :D
Vi gödslade rätt friskt på våra beten och vallar för att de skulle räcka. Och som sagt, inte en fånfhäst.
Födde till och med upp en welsh mountain på kraftigt avelsensilage. Den mådde prima och var inte ens speciellt fet. Men då gick den med halvblodsfölen och rörde sig tillsammans med dem. Så de benen sprang fler steg än de storas ;)
Inte så jag menade. Förr tog vi en skörd, vissa två. Idag driver vi på till både tre och fyra. Tex havren är heller inte som förr. Osv osv. Jag menar mer att vi har förädlat massor.
 
Köket 🙈

93052BD3-7828-4EB9-A438-44D105E14379.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 078
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp