Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha.
Det piper till i köket och diskmaskinen öppnar luckan. Av sig själv.

Aldrig haft en maskin som själv öppnar luckan. Nymodigt :D :D :D

Hypermoderna grejer minsann.... :nailbiting::D Min bara piper när den är klar - ÅTTA gånger i rad - till ingen nytta alls.... :cautious:

Särbons diskmaskin spelar någon jädra trudelutt :cautious:

Hans nya tvättmaskin är också en Samsung och spelar samma jävla trudelutt :arghh:

Jag kopte disk, tvatt, och torktumlare ... allar ar Samsung.:arghh: Samma trudiluttande i alla sa man vet inte vilken som vill bli tomd :rage: Diskmaskinen oppnar sig ocksa, men det ar val bra :cautious:
 

Mitt problem ar att Maken tycker det ar bra :eek: Da han skoter storre delen av disk och tvatt (las: i princip allt :D) och jag absolut inte har nagn langtan att ta over sa tanker jag inte "rucka pa baten" utan han far gora som han vill. Nagot jag papekar med jamna mellanrum ... samtidigt som jag erbjuder mig att stanga av trudiluttandet om han nu skulle vilja det.:angel::sneaky:
 
Efter en härlig skrittur med klättring (hästarna ville inte gärna lämna sin nya vinterhage där gräset växt så de kan beta mer än i sommarhagen de haft och poff: grässtinna :cautious: :D) innan det började regna var det mysigt att tända kaminen till middagen och Halv åtta hos mig 😊. Hankatten parkerar sig ofta framför brasan men idag gjorde honkatten det 🥰, nä nu är det natti natti 😴.
 
Har varit yr till och från hela kvällen... Ett tag kändes det som om hela världen gungade också, trots att jag låg stilla i sängen. Ingen aning om varför. Kanske för lite sömn och dålig mat?

Har iaf lyckats tvätta sjukt mycket tvätt och byta sängkläder. Nu ligger jag i sängen och hoppas på att må bättre imorgon...
 
Har hostat bort hela dagen och just idag lät det tydligen så illa att jag fick gå hem när jag gjort färdigt mina rum. Hela en timme tidigare! :up:
Det har dessutom ÖST ned hela dagen så nu har jag en överaktiv kattunge i huset och en shiba som vill leka men inte riktigt vet hur man gör.

Tack och lov har jag också mer kryddvin, och lemsip!
 
Jag måste ha nya arbetsskor. Får beställa det idag tror jag bestämt. De jag har är sköna och bra, men ovansidan är i mesh vilket blir blött och kallt vid den här årstiden.

I eftermiddag ska jag på jakt efter en ny kontakt till lampa (byta till vanlig stickkontakt) och komma på ett sätt att hänga upp den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp