Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppas verkligen att du får betalt för alla dessa uppgifter, och inte tar på dig alla rollerna som gratis extraarbete utöver din arbetsbeskrivning?
Enligt mig har jag för lite betalt. Inte katastrofalt lite, men ändå.
Försöker förhandla upp så gott jag kan men staten är ganska dåliga på att pytsa ut pengar till oss "fotfolk" som förväntas jobba som galningar, och pytsar hellre ut pengar på de som sitter på tronen :angel:
 
HAHAHA herregud.

En av företagets högsta chefer bad mig om hjälp med att samla in kontorets anmälan till vår årliga konferens, samt om vi hade några önskemål om vem man vill dela rum med.

Jag skickade ett mail med deltagarlistan, samtidigt som jag i mailet skojade om att vi inte hade några önskemål angående vem man vill dela rum med men att vi däremot kommer skicka in varsin rating på vilka man helst vill undvika.
"Vi kommer att lista våra kollegor på en skala mellan 'Stannar hellre hemma' till 'Acceptabel att sova med'."


Synd bara att jag hade så bråttom att jag inte märkte att kortkommandot för den skrattande smileyn inte fungerande innan jag skickade det. Nu ser det istället ut som att jag har skickat ett seriöst förslag :laugh:
 
HAHAHA herregud.

En av företagets högsta chefer bad mig om hjälp med att samla in kontorets anmälan till vår årliga konferens, samt om vi hade några önskemål om vem man vill dela rum med.

Jag skickade ett mail med deltagarlistan, samtidigt som jag i mailet skojade om att vi inte hade några önskemål angående vem man vill dela rum med men att vi däremot kommer skicka in varsin rating på vilka man helst vill undvika.
"Vi kommer att lista våra kollegor på en skala mellan 'Stannar hellre hemma' till 'Acceptabel att sova med'."


Synd bara att jag hade så bråttom att jag inte märkte att kortkommandot för den skrattande smileyn inte fungerande innan jag skickade det. Nu ser det istället ut som att jag har skickat ett seriöst förslag :laugh:
Då är det bara att hålla minen när frågorna kommer. Tillsagt gäller! Alla ska nu göra en rating på kolleger man vill undvika. Det kan bli superkul ju! :)
 
Lite lätt ilsk blir jag 😡 .När man äntligen fått morfar att gå med på hemtjänst och det har rullat på sedan i somras så är det fn inte lätt att få honom att söka utökad hjälp när de alltför ofta missköter insatserna. Vi som anhöriga har kämpat för att han skulle börja ta emot hjälp får det ju inte lättare när de på tok för ofta visar att de är värdelösa, seriöst talat. Det finns folk inom hemtjänsten som vänder ut och in på sig själva (som jag gjorde lite för länge. Jag är både glad att jag jobbat med detta fantastiskt roliga arbete men nu i efterhand tacksam att jag lämnat det! ) och så finns det dem som verkligen inte ska vara i yrket. Man kan inte anställa kleti och pleti.
 
Det tråkiga när jag blev kapad på fb av den jäveln rent ut sagt är ju att minnen från tidigare försvann. Så blev jag nyss påmind av en nära vän som skickade ett minne från denna dag 2018 när vi var iväg och träningstävlade i hoppning tillsammans på min häst 💞 🤩. Sååå roligt det var den månaden; då var vi iväg på pay and jumps tillsammans varannan helg; vilken kontrast mot nu- återigen ett år sedan pga coronan. Det var en härlig tid 😍🥰 men hur tusan har det redan kunnat gå 3 år?!??! 😳.
 
941ABB34-651C-4FB2-B9F2-CE45A436A82B.jpeg

måste dela denna bild från mina föräldrars trädgård inne i stan och deras jaktcocker som har en fin utsikt just nu 🥰
 
Har på 3 timmar
Hunnit sätta ihop en födelsedagsfest (flyttat bort möbler, ljussatt, satt upp pa-system, dj-bås, avhängning, satt upp bord, förberett för catering, satt upp stolar, festdukat, satt upp dekorationer mm)
Tröstat en frustrerad person som nog mest behövde att någon lyssnade på att allt är skit.
Blivit utskälld.
Pratat i växeln med en extremt dryg och arg typ.
Uppdaterat intranät.
Skickat iväg en person med taxi till sjukhus.

Nu måste jag få sitta ner en stund och äta bulle i fred.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp