Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Storhandlat lika bra att få de avklarat 🙈 Nu hem dra igång lite kaffe och fortsätta plugga 😴 Vart faktiskt lite glad, mitt långtidssocker hade gått nedåt, första gången på över 1 år trots att jag kämpat stenhårt, men nu så fick jag äntligen lite lön förmödan. Bara fortsätta kämpa på 😅
 
Gu så skönt! Fick besked om att jag har rätt till ersättning från a-kassan. Tänk om jag hade envisats med att aldrig gå med i facket och a-kassan, då hade det varit tuffare nu!

Tömkörde hästen tidigare; hade tänkt rida men kände att jag hade behov av att röra på benen mer; blir ju inte att jag tar promenader nu när de rivit upp asfalten och arbetar med vägen ju. Så det var sååå skönt! En kort skrittpromenad ute och sen lite dressyrarbete på ridbanan I skritt och trav :). Sen hem och lagade middag; alltså såååå gott det är med smörbakad lax :d
 
De skulle installera solceller på pappas bostadsrättsförening idag. Strömmen stängdes av vid 10 och skulle vara på till kl 14.
Pappa har varit ansvarig för planering, kontakt med företaget som gör jobbet etc.
De ringer honom kl 14:30 då han är med plast-sonen och hämtar ny bil. Då får de inte igång elen. Pappa rejsade hem. Det är nu fortfarande strömlöst! 😱
Det är mååånga hushåll.
De bor centralt. Så det finns ställen att äta på tex. Men kyl/frys, ladda mobil/dator etc.. 😬
Han mötte en kvinna som nu satt och laddade tel i bilen. Hon vågar dock inte åka någonstans pga att hon inte har egen parkeringsplats och då garanterat blir utan när hon återvänder.
 
De skulle installera solceller på pappas bostadsrättsförening idag. Strömmen stängdes av vid 10 och skulle vara på till kl 14.
Pappa har varit ansvarig för planering, kontakt med företaget som gör jobbet etc.
De ringer honom kl 14:30 då han är med plast-sonen och hämtar ny bil. Då får de inte igång elen. Pappa rejsade hem. Det är nu fortfarande strömlöst! 😱
Det är mååånga hushåll.
De bor centralt. Så det finns ställen att äta på tex. Men kyl/frys, ladda mobil/dator etc.. 😬
Han mötte en kvinna som nu satt och laddade tel i bilen. Hon vågar dock inte åka någonstans pga att hon inte har egen parkeringsplats och då garanterat blir utan när hon återvänder.

Nu känns det mörkt men solen går upp strax innan 7 imorgon, då blir det fräs i eluttagen igen…. ;)
 
Jag hade inte lagt märke till det. Om jag ska rekonda bilen söker jag info själv, det är inget jag tänker på när jag är på ridskolan. Skulle snarare fnissa åt att lacken snart skulle bli skitig igen med tanke på grusvägen till och vattenpölarna på parkeringen :D
Asfalt hela vägen fram till parkeringen. Så bra är de. Sen kör man sixsax mellan vatten pölarna för man vet inte hur djupa dom är och kan slå sönder en bil
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
359
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp