Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av nån anledning har jag sovit illa. Höll på att somna om ett par gånger. men katten satte igång att spinna så högljutt att det var svårt. Flera gånger.

alltså, jag blir glad över att min vildkatt ligger i mitt sovrum och spinner. Men måste han göra det när jag håller på att somna? Att hunden också blev glad och tassade omkring hos katten gjorde inte det hela bättre.

Så jag har sovit illa pga två lyckliga djur. :meh:
 
Av nån anledning har jag sovit illa. Höll på att somna om ett par gånger. men katten satte igång att spinna så högljutt att det var svårt. Flera gånger.

alltså, jag blir glad över att min vildkatt ligger i mitt sovrum och spinner. Men måste han göra det när jag håller på att somna? Att hunden också blev glad och tassade omkring hos katten gjorde inte det hela bättre.

Så jag har sovit illa pga två lyckliga djur. :meh:
Förstår problemet men… myysigt 😍
 
Börjar med testversionen av makens nya jacka. Han ställer bara mer och mer krav, snart blir det både enklare och billigare att köpa en färdig jacka 😅 Framförallt skulle det gå tusen resor fortare.. Tar en paus i klippandet och nålandet och dricker lite kaffe.
 
Startat dagen med elavbrott. Nu har jag varit uppe på vinden och fixat felet. Hoppas att det håller.

Sitter nu och försöker reda ut en klurighet. Eftersom religiös övertygelse är en känslig personuppgift, är då ett foto av Anna där hon bär ett halsband med ett kors en känslig personuppgift? Nja, verkar EDPB tycka. Ja, säger min kollega och jag säger tvärtom. Det hade varit enklare om det varit tydligt.
 
Sitter och skrattar åt gårdagens händelse. Jag och dottern satt i tvrummet när vi hör att det vi tror är katten lever rövare vid sina matskålar (I mitt huvud ser jag ju att Findus har en mus minst och kastar runt) så jag går ut i köket och finner vår grannes hund som vi brukar vara hundvakt åt som håller på att länsa kattens mat. Hon bor ca 1,5 km bort och hade passat på att ta en egen liten runda och vår katt Findus hade som vanligt öppnat ytterdörren som hunden antagligen lyckats peta upp eller om katten öppnat åt henne...Partners in crime...
 
Startat dagen med elavbrott. Nu har jag varit uppe på vinden och fixat felet. Hoppas att det håller.

Sitter nu och försöker reda ut en klurighet. Eftersom religiös övertygelse är en känslig personuppgift, är då ett foto av Anna där hon bär ett halsband med ett kors en känslig personuppgift? Nja, verkar EDPB tycka. Ja, säger min kollega och jag säger tvärtom. Det hade varit enklare om det varit tydligt.
Beror på vilket land du pratar om dessutom... i Tyskland (har jag för mig) är tolkningen att bild där religiös tillhörighet syns är känslig personuppgift. I Sverige har vi inte gjort den tolkningen fullt lika hårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
364
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 332
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp