Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättmaskinen gick inte att öppna då den gått sönder.. Så stått nere i tvättstugan i en kvart med servicetekniker-pappa i telefon och försökt öppna den. Tillslut hittade jag rätt knäpp efter en massa grävande på sidan av trumman och den gick att öppna.
Så tacksam över min tekniska far. ❤
 
Tvättmaskinen gick inte att öppna då den gått sönder.. Så stått nere i tvättstugan i en kvart med servicetekniker-pappa i telefon och försökt öppna den. Tillslut hittade jag rätt knäpp efter en massa grävande på sidan av trumman och den gick att öppna.
Så tacksam över min tekniska far. ❤

Så skönt att det löste sig, och att din pappa kunde hjälpa dig!

… Så att du slapp kalla dit vaktmästaren. Och få reda på att det stora felet var att strömmen var avslagen via strömbrytaren i ögonhöjd på väggen alldeles bredvid tvättmaskinen.

Sånt kan också hända. Har jag hört. :bag:
 
Nu efter sovstund och Metacam är lille valp ohalt och mår iaf tillräckligt väl för att jaga på sin storasyster tills hon drabbades av räk-rally och de kutade runt på tomten som galning. Puh! Så skönt att lillplutt snabbt blev så mkt bättre! Det är så jobbigt att se dem ha så ont. :heart
Då slipper vi åka till veterinären också. 🙌
 
Stod och målade medan byggarbetarna bilade i andra sidan källaren. Kände mig plötsligt iakttagen. Inser att en smått chockad rått-familj hade flytt in i målarrummet och satt och stirrade på mig.
Måste ringa Anticimex men jag tycker fan lite synd om dom. Måste varit ett sjukt uppvaknande för dom 📢📢
 
Fan, fan, fan...

Svärfar är så dålig så vi ska samlas imorgon för ett sista avsked. Jag fick inte så mycket information sambon vart rätt upprörd.

Jag kan bara anta att han inte går att väcka ur sömnen (ligger nedsövd i respirator) Cancer är grundoorsaken.

Gått så in i helvete fort :cry:
 
Elen är ju inte riktigt klar i huset.

Idag lärde jag mig att man kan köra vattenkokare och tvättmaskin samtidigt men inte vattenkokare och torktumlare. Tur att det sitter ett nytt skåp med vipp-säkringar istället för keramikproppar iaf.

Imorgon kommer bänkskivorna 😁 Barnets pappa ska vara hemma och vakta så jag hoppas att han även skruvar fast lite handtag och kopplar in diskmaskinen.

Kanske de sista lådorna också.
 
Fan, fan, fan...

Svärfar är så dålig så vi ska samlas imorgon för ett sista avsked. Jag fick inte så mycket information sambon vart rätt upprörd.

Jag kan bara anta att han inte går att väcka ur sömnen (ligger nedsövd i respirator) Cancer är grundoorsaken.

Gått så in i helvete fort :cry:
Lider med dig/er, cancer gör ju många gånger det 💔 , det är så typiskt den skiten.
 
Fan, fan, fan...

Svärfar är så dålig så vi ska samlas imorgon för ett sista avsked. Jag fick inte så mycket information sambon vart rätt upprörd.

Jag kan bara anta att han inte går att väcka ur sömnen (ligger nedsövd i respirator) Cancer är grundoorsaken.

Gått så in i helvete fort :cry:
Beklagar. :( Lite i en liknade sits själv, gick väldigt fort med partners förälder där det gått fort från cancerdiagnos till slut, så första folksamlingen jag deltar i sedan pandemin kommer att vara en begravning. :(
 
Varit i stallet i regnet, min Trulbert såg lite ledsen ut under sina tallar ❤️ Han ska få gå in tidigt idag så täcket hinner torka till imorgon.
Handlat mineraler åt honom med, borde plugga och ska strax börja med de men fått stress utslag på hela kroppen 🙈 Snark andas in och andas ut de värsta som kan hända är att jag åker på omtenta.

Ska beställa reflexer också åt Trulberten, fått påbackning av hans extra matmatte att han smälter in lite för bra i omgivningen just nu pga av sin mörka färg 🙃
 
Jag tror jag betalar 2200 per år, med företagets avtal samt friskvårdsbidraget. Men, så är jag ju där 3 ggr i veckan också så.. 14 kr per tillfälle. En ganska billig hobby.
För sats? Tydligen ska jag få pt-tillfälle, träna på alla sats i Sverige och kan vara med på alla gruppträningar gratis.
Fast ni kanske får mer friskvårdsbidrag. Jag jobbar ju statligt och får väldigt lite friskvårdsbidrag jämfört med alla andra jag frågat. 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
364
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 332
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp