Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade som sagt fasligt tidigt och kunde inte sluta tänka på en sak på jobbet. Jag kan inte fortsätta banka mitt huvud blodigt över den här frågan, jag måste släppa det, för min egen skull. Ett års kamp och jag har förlorat. MEN, nu ska jag acceptera det och gå vidare. Så nu har jag sammanfattat min åsikt mycket tydligt, en sista gång, i ett mail till mina chefer. Sagt att det här är min tydliga hållning i frågan, men nu måste jag släppa det för att kunna fokusera på mitt arbete. Så nu är det upp till dem.

PUST! Känslosamt att acceptera en förlust och gå vidare. Men också skönt.
 
Har druckit kaffe, vaknat till liv, handlat champagne (finans-brodern ska avlägga visit i afton) och kör nu igång renässans-listan till byggjobbarnas stora glädje (haha) och ska dra igång dagens måleri.
 
Vaknade som sagt fasligt tidigt och kunde inte sluta tänka på en sak på jobbet. Jag kan inte fortsätta banka mitt huvud blodigt över den här frågan, jag måste släppa det, för min egen skull. Ett års kamp och jag har förlorat. MEN, nu ska jag acceptera det och gå vidare. Så nu har jag sammanfattat min åsikt mycket tydligt, en sista gång, i ett mail till mina chefer. Sagt att det här är min tydliga hållning i frågan, men nu måste jag släppa det för att kunna fokusera på mitt arbete. Så nu är det upp till dem.

PUST! Känslosamt att acceptera en förlust och gå vidare. Men också skönt.

Och precis när jag tagit ett djupt andetag med ett leende på läpparna, lite som en mental ritual, så ringer en kund upp och ger en 10 min lång utskällning om att sagda område hos oss inte fungerar 🙃

Ja du Johnny, JAG VET!


having-a-nervous-breakdown-sad.gif
 
Bah, nu ringde de från kirurgmottagningen på X-sjukhus. "samtal" nästa vecka. De har fått remiss från läkaren på VC.
Har inte fått besked om provsvar än, så blir ju lite lustig gång här. Jag sa det till hon som ringde, att jag har ju inte fått provsvaren än så jag blir lite fundersam på det här samtalet?
Hon sa att det är bara ett samtal, inget åtgärdande än.

JAHA? menar ni att VC har fått provsvaren och skickat en remiss utifrån dem? Då vill ju jag också gärna veta vad de säger. Jag fattar ju att jag kommer behöva ta bort knölen men är den ofarlig eller farlig?
:arghh:
 
Kastat i mig lunch och är nu på väg ut till nästa ställe.
En vän kommenterade att det verkade vara mycket stall nu. Jag tänkte riva av något om att hen hade fel, sen insåg jag att det blir fem dagars ridning den här veckan. Plus stalljobb. Och styrelsemöte 😂
 
Jag har nu 15 dagar kvar att jobba innan jag slutar på mitt jobb, nedräkningen har börjat!
Vad jag ska göra sen är fortfarande lite vagt, men jag tror och hoppas att det löser sig :up:

Har just ätit lunch och ska i em på ridlekis med dottern, idag står det bommar på schemat.
 
I dag åt jag lunch med chefen (som har gjort en helt sinnessjuk förbättring kring allting, både som chef och som person)
Vill ge honom en andra chans, vi hamnade ju jättesnett från början.
Hade faktiskt trevligt och kul. Försiktigt hoppfull om att saker på jobbet ska bli mycket bättre, speciellt om chefen fortsätter som han gör.
 
For tva veckor sedan borjade jag med en ny medicin. Jag fros sa jag skakade sa mycket att jag knappt kunde ga, men da jag ar envis som en asna och docktorn uttryckligt sa att jag behovde just den medicinen 🤨 vantade jag till helgen och, sa att saga borjade om. Jag insag pa Sondagen att jag holl pa att klia ihjal mig och skickade en mail till doktorn som darfor ringde mig pa Mondagen.
Han tar ut medicinen och sager att han tycker att jag ska ta en benadryl (antihistamin) for att dampa kliandet och kan borja med en alternativ medicin mot den forsta. Sa jag tar min antihistamin och far faktiskt sova forsta natten och tar ytterligare en och sover ganska bra en natt till ... MEN vaknar upp med att ansiktet ar aldeles svullet med tydliga Kalle Anka lappar och kliar mycket varre an innan.

Jag ar alltsa allergisk mot allergimedicinen. Jag hade ingen aning om att man ens kunde vara det. Detta hande for en vecka sedan och jag haller fortfarande pa att klia ihjal mig. Min RA lakare satte in prednison (Tack och Lov!) da vi var tvugna att ta ut min RA medicin, och den hjalper helt klart att halla ner kliandet pa dagarna, men nu pa morgonen innan jag kan ta den haller jag pa att bli tokig pa kliande. :banghead:
 
Alltså, vilken dag! :banghead: Massor med saker att fixa och behövt reda upp andras trassliga mess.
Och två hundvalpar där den ena måste ut typ konstant dygnet runt. Och det matchar sällan med när syrran ska ut eller jag råkar vakna av mig själv. Nu lyckades den lille stackaren gå på en geting också. 😱 Ringde i panik veterinär som tyckte jag skulle avvakta och ge lite metacam. Nu sover hon iaf den lilla plutten. :heart
Får fan lägga in mig på rehab efter den här veckan. 😵
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
364
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 332
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp