Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en vetevärmare också, nacken har pajat :down:

Min nacke pajade natten till i dag. I dag har jag suttit i 10 timmar i ett "bas" och forsokt rekrytera folk att kora buss (jag har med mig 4 applicationer pa Mondag:D), i alla handelser ar nacken alltsa lite arg pa mig nu ... sa tack vare din post kom jag pa att gora en risvarmare av ett gammalt jeans ben. Det kanns sa mycket battre med den. Den behover dock goras om lite nar nacken mar battre och jag kan tanka.:p
 
Uppe tidigt igen pga lilla hästen. I vanliga fall sköter maken utsläpp och morgonfodring på helgerna så jag kan få lite sovmorgon, men som det är nu så vill jag personligen se hur det står till. Kontrollbehov? Japp :D !!

Endast 2 plusgrader ute denna morgon, så jag steg upp till superimmiga fönster. Vi hade ju värmen avslagen i natt, eftersom det inte är så kallt ännu att den behöver gå nätterna igenom. Men nu är värmen på och jag sitter här med mitt kaffe och med buke. Om ett tag ska vi åka och hämta hö, samt handla lite mat på vägen hem. Tvätta lite mer ska jag göra idag också. Det ser nämligen ut att bli ännu en kanonfin dag..... :)
 
Är orimligt exalterad i dag för jag och pappa som aldrig ens klappat en häst ska på turridning! Trodde aldrig att han skulle vara så positiv till det men han verkar också exalterad :D

Min stora förhoppning är så klart att han tok älskar ridning och vill fortsätta i någon form :angel: tror dessutom att han skulle passa mycket bra som ryttare.

Gulliga pappa skickade bild på att han lagt fram alla kläder och grejer att rida i på sängen klockan 6 i morse med texten "synd att det är så långt kvar så man måste gå och trampa hela dagen" :love::bump:
 
Jag sitter med mitt jeansben-riskudde runt halsen, som inte kanns namvart battre, och planerar hur jag ska sy en MYCKET battre i morgon. Langre ... och en riktigt mjuk och skon "sleeve" runt den ... :angel: Kanske tar den dar fleece trojan jag inte anvant mycket :cautious: Hmmm ... en varme kudde behovs helt klart mycket mer.:p
Har var det narmare 30*C ... igen. Lite val varmt nar man sitter pa en svart asfaltsgata hela dagen, men vi rakade sitta sa det var inte sol pa oss nar det var som varmast.:p

Har hade folk redan packat ihop och lamnat ... vi hade packat ner och var pa vag ut nar ....

IMG_2123.jpeg


Faktum ar att stolen i "halet mellan 'canapies' ar min. Det star "Drybrucke's Amanda" pa den ❤️ Min tjej som vann den pa en lydnads tavling.❤️ Vi borjade packa ihop 5:55 ... och Maken och jag rullade ut 6:07 :D Men sa hade vi tva hjalpare ocksa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp