Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på 2 års kalas ❤️ Lill strumpan börjar bli så stor trots att hon är så liten ..

Hästarna kom ut i tid imorse även om jag bara hade sovit två timmar på soffan inatt 😴 Ska väl snart försöka sova igen. Går trögt när man är stressad för tentan och inte fattar någonting ..
 
Har fått en insikt i hur mycket jag hänger på buke :bag:
Haha - samma här.... :D

Jag är nog fortfarande lite trött efter gårdagens oro över hästens operation, så jag har tagit det väldigt lugnt idag. Men ändå har jag hunnit tvätta (det var torkväder :) !!), plockat ett par liter lingon, dammsugit och moppat golven, bytt sängkläder, pysslat om hästen och lagat mat (skinkstek och potatismos - mums :d !). Så det var kanske inte så illa ändå.... :D:up:
 
Bakade en helt ny kaka idag, grannen fortfarande inte hemma. Bestämde mig för att han får den imorgon, förhoppningsvis är han hemma då :up:

Visst kan man ge en tigerkaka dagen efter om den varit inlindad i folie?
Det funkar säkert. Annars är det inte så dumt att frysa bakverk om man inte ska äta dem samma dag. Men tigerkaka brukar ju vara rätt saftig, så den borde hålla sig fint till imorgon, tycker jag. Fast om du inte är hundra säker på att du kommer att kunna ge bort kakan imorgon, så kanske du ändå ska fundera på att frysa in den i stället?
 
Nu så :p. Så skönt att kunna ha linserna igen 🥳. Tog en snabb sväng till närbutiken och sen blev det en fikastund ute med en av mina kusiner som ännu inte sett hur vi bor ☺. Gott och kul att testa svenskjävlar med 😁. Sen åkte jag till stallet och var så härligt att rida ut en sväng igen :). Red en kort sväng i alla gångarter och så travarbetade vi en liten stund på ridbanan; härligt att rida mer ordentligt igen 😍 . Erbjöd en stallkompisars barnbarn skritta av pållan vilket hon blev så glad för :). När barnet suttit av och gosade med hästen slet hon upp säkerhetsvästen 😂. Det var en riktigt fin höstdag I stallet 😍. Sen hem, duschade och lagade tacos med jag väntade på att älsklingen skulle komma hem och till det var det himla gott med en Briska halloncider 😋. Sen, medan sambon mumsade i sig kräftor och öl testade jag den nya marabouchokla den med hallon och lakrits 😋 som närbutiken äntligen hade fått in 😊.
 
Jag har inte haft tid att läsa här så för en gångs skull är jag inte back så mycket :p
Dock såg jag att inlägg jag skrev imorse försvunnit. Enligt en infotråd är backupen från 21-tiden igår så det förklarar saken.

Jag har iaf jobbat idag följt av stallet, extrapris på Hemmakväll, tagit undan torr tvätt, duschat och packat till imorgon.
Nu laddar jag klockan en stund och sen ska jag sova. Under tiden kollar jag på dagens fälttävlan :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp