Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sorterar nagellack och målade alla på ett papper.
Så mkt vackra färger det finns.
 

Bifogade filer

  • 20210924_185723.jpg
    20210924_185723.jpg
    188,5 KB · Visningar: 15
Sambo ska bort 1 v och jag kan inte åka och handla IOM valpar. Alltså skulle jag handla idag. Kom hem med 5 pappkassar mat. Jag får besök 2 ggr förvisso. Men av EN person båda ggr.
Känner alltid först: ”Hur ska jag komma på/hitta så mkt mat?”. Det övergår alltid i ”Varför har jag handlat för en månad till 7 pers?”.🤷‍♀️
/Måttfullhetens mästarinna :angel:
 
Övergav plockepinnet o bestämde mig för att riva ut golvet i köket o väggarna så jag kan lägga det mycket enklare laminatgolvet o ställa upp dom nya fin skåpen för nu ligger det mesta i lådor o jag blir galen.
Som bonus slipper jag den där hiskliga laxrosa väggen o plastgolvet.
20210924_191008.jpg
 
Nej, inte när det är pancrea.

"Så vitt man vet i dag kan cancer i bukspottkörteln inte botas med vare sig cytostatika eller strålning." 😥

"Den palliativa behandlingen kan innebära flera olika typer av åtgärder.

Det kan vara begränsade kirurgiska ingrepp, cytostatika- eller strålbehandling, smärtlindring, behandling av klåda, läkemedel mot illamående med mera."

Min älskling har diagnostiserats med pancrea. 💔
Det var därför jag kompletterade med mitt tillägg, men du kanske inte hann se det ❤️
 
Har rensat svamp och nu förväller jag den.

Jag passerade infarten till ett av mina ställen idag och blev tvungen att stanna och gå in i skogen. På 20 minuter hade jag en mindre kasse full med trattisar och några stora fina bleka taggisar.

Det är på väg att bli ett makalöst trattis-år. Det är MÄNGDER överallt. Precis överallt. Det mesta är smått än men mängden är överväldigande.
Hade jag velat plocka fårticka hade jag kunnat komma hem med en IKEA-kasse full. Marken var "snötäckt" på flera ställen. Har aldrig i mitt liv sett så mycket fårticka.
 
Tänkte baka en kaka för att tacka grannen, upptäckte att mjölet hade några små äckliga svarta insekter :yuck: så fick springa och köpa nytt. Mycket riktigt var det vansinnigt mycket folk på stan idag. Men nu är jag hemma med blommor och har ställt smöret för att bli rumsvarmt. Tänkte lyxa till det lite med choklad ringlat över och kokos.

Lyckades precis missa två bussar, så det tog ungefär dubbelt så lång tid att åka hem som det brukar. Bleh.

Ej kul med kryp i mjöl. Kolla allt annat i skafferiet också, om du inte redan gjort det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp