Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Sovit som ett krattarsel inatt men sjalen har jag ju hunnit en bit pga av de đŸ€ŁđŸ™ˆ Men kört hĂ€st, fixat stallet och köpt present till den blivande 2 Ă„ringen som just nu Ă€r helt inne pĂ„ Paw Patrol. SĂ„ moster fixar đŸ€­

Trulis var pigg och glad idag och löpsugen 🐎💹 Roligt och köra honom dĂ„. Fick spĂ€nna in tvĂ„ hĂ„l pĂ„ bukgjorden sĂ„ han har tappat lite i vikt 😅 MĂ„ste ringa hĂ€sttandlĂ€karen pĂ„ MĂ„ndag dĂ„ han springer och fipplar med underlĂ€ppen igen .. 🧐 BĂ€st och fĂ„ de kollat innan vintertrĂ€ningen drar igĂ„ng pĂ„ allvar.
 
Ehm sÄ nu Àr det första gÄngen jag har brÄkat med "kollega". Konsulten som ska vara kvar i tvÄ veckor till uttalade sig rasistiskt gÄnger tvÄ. Jag kunde inte vara tyst.
Han blev nog lite krÀnkt av att jag ifrÄgasatte vad sjutton han sÀger egentligen.

SÄ vansinnigt trött pÄ ruttna trÄkiga mÀnniskor med kassa vÀrderingar. :banghead:

SÄ vansinnigt glad över att du inte var tyst.
 
Åkte och skĂ€mde bort mig lite i morse, tvĂ„ bubbel i jacuzzin innan bassĂ€ngen, simmade 1000 m lite halvslött och var inte klar förrĂ€n ca 08:05 sĂ„ slutet pĂ„ nĂ€st sista vĂ€ndan fick jag simma under linorna innan jag vĂ€nde och tog de sista 50 m under fler linor och diagonalen. Slösimmade tvĂ€rs över Ă€ventyrsbassĂ€ngen, tog tvĂ„ vĂ€ndor i jacuzzin igen, skrubbade upp mig i duschen och la mig en kortis i bastun innan jag klĂ€dde pĂ„ mig och storhandlade.

HĂ€mtat ut min dator som varit inlĂ€mnad pĂ„ reparation, köpte en badbalja pĂ„ Jula för 399 kr sĂ„ nu ska jag testa att bada hemma för första gĂ„ngen pĂ„ 15 Ă„r! Inte ikvĂ€ll dock, den ligger kvar i bilen fortfarande. 😜

Gett hÀstarna det sista av höet, köper mer i helgen, vattnat och Äkte hem. Burit in det mesta frÄn bilen, lagt i frysen och kylen men ett par meloner och hundmat ligger kvar ute. Slöat i soffan, varit uppe hos grannen som ringde och frÄgade om jag ville ha mer svamp. Han tycker det Àr roligt att vara ute och plocka sÄ nu har jag massor med blek taggsvamp, kantareller och trattisar. :up:

Jagat in hönsen, Àtit lite frukt, gett odjuren mat och ska försöka hÄlla mig vaken lite, lite till ... funkar nog om jag inte Àter skinka, melon, grissini och dricker vin. :angel:

Hoppas trÀffa sötnos i morgon, om han inte mÄr för dÄligt av strÄlbehandlingen fortfarande. :(
 
TÀnkte baka en kaka för att tacka grannen, upptÀckte att mjölet hade nÄgra smÄ Àckliga svarta insekter :yuck: sÄ fick springa och köpa nytt. Mycket riktigt var det vansinnigt mycket folk pÄ stan idag. Men nu Àr jag hemma med blommor och har stÀllt smöret för att bli rumsvarmt. TÀnkte lyxa till det lite med choklad ringlat över och kokos.

Lyckades precis missa tvÄ bussar, sÄ det tog ungefÀr dubbelt sÄ lÄng tid att Äka hem som det brukar. Bleh.
 
Hej Ä hÄ! Nu börjar SkÄneblÄste ta i igen,sÄ bara o gÄ in,men jag har drygt 6kvm Tarkett Design 1 stavs bokgolv i mahogny fÀrg att lÀgga i stora hallen, kÀnns lite som man köpt ett vÀldigt dyrt plockepinn :D , sÄ lika bra att börja lÀgga det och sen gÄ pÄ det med andakt.
 
Man ska fan aldrig googla, strĂ„lbehandling rĂ€knas som palliativ vĂ„rd. 😭😭😭
IgÄr satte jag rosor pÄ pappas grav, han dog i pancrea för 19 Är sedan, 2002-09-17.
Hur fan kan strĂ„lbehandling vara palliativt? 💔💔💔
Nej, inte alltid! SĂ„ Ă€r det inte alls đŸ€—
(Har jobbat med cancerpatienter)
Det finns kurativ strÄlbehandling ocksÄ! AlltsÄ botande!

TillÀgg: Beror förstÄs pÄ vilken cancer, stadium och andra faktorer.
 
Nej, inte alltid! SĂ„ Ă€r det inte alls đŸ€—
(Har jobbat med cancerpatienter)
Det finns kurativ strÄlbehandling ocksÄ! AlltsÄ botande!
Nej, inte nÀr det Àr pancrea.

"SĂ„ vitt man vet i dag kan cancer i bukspottkörteln inte botas med vare sig cytostatika eller strĂ„lning." đŸ˜„

"Den palliativa behandlingen kan innebÀra flera olika typer av ÄtgÀrder.

Det kan vara begrÀnsade kirurgiska ingrepp, cytostatika- eller strÄlbehandling, smÀrtlindring, behandling av klÄda, lÀkemedel mot illamÄende med mera."

Min Ă€lskling har diagnostiserats med pancrea. 💔
 
Nu har jag kort barn till en lag/mellanstadie skola, vilket jag gor varje morgon. Vi har en skola for "behavioral" i sta'n som ar prisbelont for hur val de lyckas fa eleverna bade att faktiskt lara sig laroplanen och fixa till attityden. Normalt kor jag en grupp elever dit, men i gar kvall standes skolan for ett par veckor da de hade ett par Covid smittade, sa i dag slutade jag morgon passet en timma tidigare. :p
Maken och jag fyllde bilen med rekryterings "stuff" som vi ska ha med oss till UFO festivalen i morgon dar vi ska ha ett bas med reklam och atminstone jag ar fast fran 8:30 till 6 pa kvallen ... det blir en laaaang dag :angel: Men formodligen kul bland alla aliens.:cool:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tĂ€nkte ge mig sjĂ€lv en utmaning. FĂ„r se om jag tĂ€nker anta den
 😉 Jag tĂ€nkte att jag skulle skapa ett utrymme dĂ€r jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag Ă€r lite rĂ„dvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat pĂ„ massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
KatthÀlsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. MÀrkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & SjÀl Jag har lite problem nÀr jag ska sova, med vÀrk kring höften typ. Jag ligger pÄ ena sidan och dÄ gör det inte ont, kan kÀnnas lite nÀr...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp