Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet har gått till skolan och jag har ätit frukost. Nu ska jag köra till stallet :)
Ska fylla på höpåsar, mocka boxen, göra hinkar, tömköra i skogen och eventuellt fylla på vattnet. Sen hem och duscha, till Malmö för frisören och fixa ögonbrynen, handla mat och slutligen sitta i soffan 😁

Imorgon ska jag jobba riktig helg för första gången sen någon gång runt midsommar. Hoppas på bra kollegor :)
 
Kan inte sova och undrar vad det är som händer. Har så ont att jag vill kräkas.
Inte bara kramper utan kroppen gör ont och värst är det i övre delen av ryggen och bröstkorgspaketet. Det är en sån där obekväm smärta och jag vill bara krypa ur skinnet för att komma undan. Känns låst och som att det gör det svårt att andas.
Bläää vill inte
Typ sådär var mitt gallstensanfall 🤷‍♀️
 
Effektiv dag igår! Upp vid 7 och matade alla djur och såg till så ungarna gjorde sig klara för att gå till skolbussen. Sen jobb och digitalt utvecklingssamtal för äldsta dottern medan mattläggaren gjorde klart i vårt badrum. På min lunchrast gick jag promenad med min skadade häst och hundarna och löslongerade mina två andra hästar på ridbanan. Gav alla fyra hästar sitt kraftfoder och gjorde klart de flesta av dagens stallsysslor. Sen mera jobb och när ungarna kom hem fick dom städa åt marsvinen medan jag jobbade klart för dagen. Vid kl 16 åkte vi till ridskolan och var hemma vid 19.30 tiden då maken hade fixat pizza till middag/kvällsmat. Efter vi ätit gick jag ner till gymmet och tränade i 50 min innan jag gick ut och gjorde klart hos hästarna och efter det dusch och däcka i säng, innan kl 22! Vi såg faktiskt ett avsnitt av Eventyrlig oppussing också, sen somnade vi gött 😅

Lugnare dag idag då ridhästen har vilodag så jag ska ta med hundarna till skogen på lunchen och ikväll har vi tänkt att faktiskt bara ha myskväll :)
 
Ligger i massagestolen. Aj men oj vad skönt det ska bli efteråt. Just nu håller den på med den mycket trevliga banka skithårt på ryggen massagen.
Hade önskat att den kunde göra hårdare men jag är ju konstig. :angel:
Hahaha, brukar med tycka så. Men när jag efter en massage var blå så mina kollegor trodde hästen sparkat mig....Då var det nog hårt, haha. Glöm inte att dricka vatten efter bara :).
 
Precis gått och lagt mig, blev fullt upp idag. Jobbet gick bra, mötet gick bra, sen betalat räkningar, diskat och skurat köket. Jobbigt men skönt få det gjort :laugh: Nu ska jag varva ner med lite spel och sen sova. Måste va pigg tills imorgon då jag ska shoppa loss på både IKEA, Bauhaus och Clas Ohlson :D
Jag kanske ska nämna att det är främst IKEA 😅 Bauhaus har lampor jag vill ha och behöver lite cykelgrejer från Clas Ohlson så blir en liten shoppingturné ändå. Sen brukar det dyka ner nåt mer i korgen varje gång jag går på Clas Ohlson men ska försöka följa planen :angel:

Jag har precis ätit fredagsfika, så gott med nybakat bröd och smarrig röra :d dags att jobba igen... Men jag går ju bara och väntar på att få sluta för dagen så jag kan åka ut till affärerna :laugh:
 
Äter frukost och spelar barockmusik. Hoppas att jag kan lyfta tillbaka tavlorna till ateljén idag efter att rörmokaren bytt ut röret. Hen skulle komma vid 11. Var och kollade sent igår kväll och det hade inte dammat speciellt mkt alls när de frigjort röret från väggen så kanske inte ens hade behövt lyfta bort tavlorna, men hellre en gång för mkt än för lite.
Nu står alla tavlor i vårt BRF-kontor. En aning osmidigt eftersom det inte går att komma åt varken nyckelskåp, kassaskåp eller ngt annat :p
 
I dag är det medarbetarsamtal. Inte peppad, men tycker att jag fått ihop konstruktiva och bra punkter osv.

Kommer fråga lite snällt om de skulle vara intresserade av att låta mig gå kurs i typ "jobba smartare" eller "effektivisera arbetet". Fattar ju lite att det mer är personlig utveckling och att de kanske inte vill lägga pengar på sådant :o
Känner dock att jag på jobbet förväntas ha tusen bollar i luften samtidigt och dessutom mitt i jonglerandet sitta på en serviceposition där jag behöver svara på andra människors ärenden och behov. Det hade jag noll problem med förut men jag märker verkligen hur jag nog mådde mycket sämre än jag förstod där innan pandemin med flera år konstant stress i släptåg. Har mycket svårare med sådant nu.
Hoppas att chefen kan se att det är något som faktiskt skulle gagna alla inte bara mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp