Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte sova och undrar vad det är som händer. Har så ont att jag vill kräkas.
Inte bara kramper utan kroppen gör ont och värst är det i övre delen av ryggen och bröstkorgspaketet. Det är en sån där obekväm smärta och jag vill bara krypa ur skinnet för att komma undan. Känns låst och som att det gör det svårt att andas.
Bläää vill inte
 
Precis gått och lagt mig, blev fullt upp idag. Jobbet gick bra, mötet gick bra, sen betalat räkningar, diskat och skurat köket. Jobbigt men skönt få det gjort :laugh: Nu ska jag varva ner med lite spel och sen sova. Måste va pigg tills imorgon då jag ska shoppa loss på både IKEA, Bauhaus och Clas Ohlson :D
 
Borde sova sedan länge.. Mycket plugg i helgen plus att hästen ska köras och två års kalas.
Men sover jag? Nej pillar med mitt senaste projekt istället...
IMG_20210924_003708648_HDR.jpg
 
Kan inte sova och undrar vad det är som händer. Har så ont att jag vill kräkas.
Inte bara kramper utan kroppen gör ont och värst är det i övre delen av ryggen och bröstkorgspaketet. Det är en sån där obekväm smärta och jag vill bara krypa ur skinnet för att komma undan. Känns låst och som att det gör det svårt att andas.
Bläää vill inte
Så får jag om jag har låsningar i bröstryggen. Och speciellt om det gått ett tag och muskulaturen blivit inflammerad. Då får sambo/kiro behandla bort låsningen. Om jag inte är väldigt stressad eller måste jobba i dålig ställning håller behandlingen länge och inflammationen läker ut av sig själv ett par dagar efter behandling.

För mig kan shiatzu-massagemaskin göra så det håller sig bra efter behandling.
 
Kan inte sova och undrar vad det är som händer. Har så ont att jag vill kräkas.
Inte bara kramper utan kroppen gör ont och värst är det i övre delen av ryggen och bröstkorgspaketet. Det är en sån där obekväm smärta och jag vill bara krypa ur skinnet för att komma undan. Känns låst och som att det gör det svårt att andas.
Bläää vill inte

Och jag far det, men mest ont i brostkorgen ... enligt ett par lakare ser jag ut som om jag haller pa att fa en hjartattack ... om jag har mycket gas och den "fastnar" sa jag inte kan fa ut gasen. Det gor ohyggligt ont, det som funkar bast pa det ar kolsyrad dricka i sma klunkar. Det ror tydligen om sa att gasen kommer ut fran sin lilla grotta och inte kan gomma sig langre.
 
Uppe tidigt för att köra ponnyn till Malmö för operation. Hon är rätt gammal - men väldigt välhållen och pigg för sin ålder - men såklart blir man ändå lite orolig inför en operation där hon ska sövas..... :nailbiting: Jag TROR att själva operationen är rätt enkel och förmodligen också rätt snabb, men ändå.....
 
Godmorgon tråden.

På jobb. Skönt att vara på plats innan alla andra. Spotify går i bakgrunden. Jag äter en lättare frukost samtidigt som jag läser mejl och kollar upp dagen

Hade precis skrivit det här när sambon ringde.Svärfar är riktig dålig och nu är det den närmaste familjen som får åka in och upp till IVA 😭 Han var bättre igår men har under natten snabbt blivit sämre.
 
Hjälper det att blänga? :D Rådjur är fina de också. Mer söta än ståtliga och vackra som älgar. Här går de som barn i huset, nästan bokstavligen, de går i alla fall upp för lilla verandatrappen och knipsar av mina blommor! Fy!

Kan hända att jag tar promenader när det jagas också. Blev stolt häromdagen när sambon och dottern tog en tur på 4-hjulningen och råkade störa jakten lite fint…
 
Så får jag om jag har låsningar i bröstryggen. Och speciellt om det gått ett tag och muskulaturen blivit inflammerad. Då får sambo/kiro behandla bort låsningen. Om jag inte är väldigt stressad eller måste jobba i dålig ställning håller behandlingen länge och inflammationen läker ut av sig själv ett par dagar efter behandling.

För mig kan shiatzu-massagemaskin göra så det håller sig bra efter behandling.

Och jag far det, men mest ont i brostkorgen ... enligt ett par lakare ser jag ut som om jag haller pa att fa en hjartattack ... om jag har mycket gas och den "fastnar" sa jag inte kan fa ut gasen. Det gor ohyggligt ont, det som funkar bast pa det ar kolsyrad dricka i sma klunkar. Det ror tydligen om sa att gasen kommer ut fran sin lilla grotta och inte kan gomma sig langre.
Lyckades somna efter ett tag när jag hade rullat runt och ojat mig i två timmar, försökte böja bröstkorgen och bröstryggen rätt.
Finns ingen tid i dag att ta mig till kiropraktor och de flesta verkar ha stängt i helgen men jag ska gå direkt till massagestolen när jag kommer till jobbet och dra på hårdaste massagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp