Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnar o blåser (klass 1) i Skåne,ska köra till kusten med bil o gallerkärra om någon timme :nailbiting:
Så ägnade fm åt att trolla fram detta i blivande vardagsrummet, någon som vet hur jag städar/fräshar upp ett trägolv somvarit gömt sen slutet av 40 talet - början av 50?? Det ska såsmåningom slipas
Visa bifogad fil 77312
Det gjorde något riktigt snyggt med linoljefernissa i Det sitter i väggarna förra veckan. Kanske något att testa?
 
FYI - det är torsdag idag :idea:

Äsch fattar inte hur jag lyckades ta fel :idea: möjligtvis längtar jag frenetiskt till fredag. Men känna sig förkyld, med katt och rusning + stressade människor på dåligt humör pga vädret gäller ändå.

Ikväll ska jag ringa på hos min granne och fråga om taklampan. Dock tänker jag inte sätta upp den själv eftersom jag inte har lust att hamna i tidningen. Antingen som personen som orsakade strömavbrott i halva Stockholm eller i en begravningsannons.
 
Slaktaren hade inga kaniner (jag skrev upp mig på listan) men jag kom istället hem med en skogsduva, en fasan och 1,6 kilo inälvor i frusna portionsbitar. £11 för alltsammans, jag älskar vår slaktare! Nu ska vi kittla smaklökarna hos hund och katt. :D
 
Senast ändrad:
Efter 30 mil i bil igår och föreläsning hela eftermiddagen så kände jag inte för att köra häst så Trulis fick följa med på promenad istället ❤️ Han hade nog inte så mycket i mot de. Känt mig som jag vore bakfull idag men antagligen pga av sömnbrist och för att jag varit sjuk nyligen. Tar liksom veckor för mig att bli folk igen av såna saker som en vanlig förkylning och liknande 😴
IMG_20210923_153646179.jpg
 
Haha, nu har de kommit på att typ alla andra på kontoret behöver lära sig nya saker när jag slutar. Så, nu hamnar jag att lära upp befintliga kollegor på olika arbetsuppgifter och nästa vecka kommer visst en helt ny person som ska läras upp från grunden. Det blir lite kul, om inte annat gör det att jag påminns om hur mycket jag faktiskt kan.
 
Var och köpte kilram på konsthandeln. Jag: "har ni några större". De bara "ja de stora står här" *visade*
Jag bara hmm okeeeej. Kom hem med en 130x110 typ. Nu funderar jag på om det är värt. Kanske blir "pilligt" :laugh:
 
Har pluggat inne hela dagen medan det har regnat ute. Åkte till stallet trött som fn, men när jag hade mockat och skulle ta in hästen så klarnade det upp och blev jättefint väder! Vi gick ut på ridbanan och plaskade i vattenpölar :love: Nu har jag ätit och ska duscha, sen blir det ännu mer plugg.
 
50 år är inte direkt genomsnittlig livslängd på en varmvattenberedare. Har man mycket skit i vattnet, vilket vi har, så kan man räkna med att om beredaren är 15-20 år eller äldre så är det lika bra att byta den om man ändå håller på att renovera. Det låter som att ni har exceptionellt snällt vatten hos er om beredaren överlevt i 50 år. Det är dessutom en fråga om energibesparing. Gamla beredare är inte lika energieffektiva som nya.
Min som byttes förra året var från -67.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp