Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älgföljetongen verkar ha fått ett så olyckligt slut jag befarade. I tisdags kväll förra veckan hörde jag dem para sig och på onsdagen blev en älgko påkörd uppe på landsvägen och var tvungen att avlivas. De fick leta efter kalven för att avliva den också. Så himla ledsamt! Självklart, självklart ledsamt för dem som krockade, och det är väl egentligen bilister som riskerar älgkrock man ska bry sig om. Men ändå, vår älgko!!!

Sanningsenligt bör jag berätta att det verkar finns fler älgkor med kalv här, eftersom vi flera gånger efter olyckan sett ko och kalv.

Sååå, kanske det inte var "vår" ko som kördes på, och det verkar definitivt finnas fler älgar här än jag tror.

Jag antar att ni som verkligen bor i skogen som kanske dessutom är jägare skrattar åt mina älghistorier och tycker att älgar gör skada på planteringar osv och dessutom är trafikfarliga. Men här har de varit ett charmigt inslag med promenaderna jag såg med kon, kalven och tjuren på släptåg två gånger samma dag, och dessutom när jag hade middagsgäster här, samt parningsakten vi hörde. Kan jag få tycka att det är lite spännande? :D

Men som sagt, absolut inte kul eller spännande med viltolyckor. Vi har många på landsvägen ovanför oss.


Screenshot_20210923-184410_Chrome.jpg
 
Älgföljetongen verkar ha fått ett så olyckligt slut jag befarade. I tisdags kväll förra veckan hörde jag dem para sig och på onsdagen blev en älgko påkörd uppe på landsvägen och var tvungen att avlivas. De fick leta efter kalven för att avliva den också. Så himla ledsamt! Självklart, självklart ledsamt för dem som krockade, och det är väl egentligen bilister som riskerar älgkrock man ska bry sig om. Men ändå, vår älgko!!!

Sanningsenligt bör jag berätta att det verkar finns fler älgkor med kalv här, eftersom vi flera gånger efter olyckan sett ko och kalv.

Sååå, kanske det inte var "vår" ko som kördes på, och det verkar definitivt finnas fler älgar här än jag tror.

Jag antar att ni som verkligen bor i skogen som kanske dessutom är jägare skrattar åt mina älghistorier och tycker att älgar gör skada på planteringar osv och dessutom är trafikfarliga. Men här har de varit ett charmigt inslag med promenaderna jag såg med kon, kalven och tjuren på släptåg två gånger samma dag, och dessutom när jag hade middagsgäster här, samt parningsakten vi hörde. Kan jag få tycka att det är lite spännande? :D

Men som sagt, absolut inte kul eller spännande med viltolyckor. Vi har många på landsvägen ovanför oss.


Visa bifogad fil 77327
Jag är likadan och blänger ilsket på jägarn som jagar ”mina” rådjur frenetiskt…
 
Hade inte samvete att flytta på katterna och bädda sängen när de myste så gott när det regnade och blåste 🥰. Och hästen passade på att slumra en stund I sin box efter lite motion; först lite lösgalopp och jag blir alltid så varm i hjärtat av stolthet när hon galopperar på volt runt mig helt lös ❤. Efter höet sprack det äntligen upp så kunde inte låta bli att trotsa att jag helst inte rider med glasögon men en kvart barbacka I grimma och grimskaft, var mysigt efter fyra dagar på backen 😍. När älsklingen 💋 kom hem var det gott med gulaschsoppa som puttrat på spisen en timme och när han åt pannkakor provade jag äpplepaj I glas; så enkelt och gott 😋.
 
Bra resultat för dottern hos ögonläkaren, soffmys med katten, APT med högt i tak och mumsigt fika, stallet i stormbyar, bokad ponnybesiktning på onsdag förmiddag, dusch, utvecklingssamtal med dotterns mentor och god kvällsmat tillagad av 27-åringen :)

Det mesta, förutom vädret, har alltså gått bra idag. Ögonläkaren sa att vi inte behöver komma tillbaka dit utan det räcker att gå till optikern för återbesök.

Mentorn var nöjd med dottern och skolarbetet. Unga fröken räcker upp handen ofta, jobbar snabbt och noga och är pigg och glad. Det får vi ju vara nöjda med :D
 
Fick svar från deras försäkringsbolag och det var upp till mig att bevisa att vattensänkningen hade gjort skadan på mitt hus .Det trista är att vi har samma försäkringsbolag .Tydligen låg bevisbördan på mig och inte att dom missat detaljerna besiktning och riskanalys men dom försöker väl
 
Min helt underbara fantastiska granne har hjälpt mig hänga upp min lampa!!! Eftersom jag trots att jag kände efter mycket noga inte var det minsta förkyld (och det är torsdag) så 'vågade' ;) jag mig ut på stan. Paket på Blomsterlandet, Apoteket och handlade på vägen hem och träffade honom i trapphuset.

Frågade om han visste något om hur elen dragits, han är elektriker, erbjöd sig att hjälpa. Kom in med lite verktyg och nu sitter lampan på plats! :love:

Ska baka en tigerkaka imorgon som tack.
 
Städar pumparna i mitt 200a
Försöker låta bli att bli biten av Sune eller Sigrid. De leker för fulla muggar i en grotta under 2 pumpar. Än har de inte bitit mig, iaf inte idag...
Grävt ut en kortsida på karet har de gjort oxå
 

Bifogade filer

  • 20210923_192021.jpg
    20210923_192021.jpg
    297,3 KB · Visningar: 11
Har ridit guldponnyn.
Idag gjorde verkligen själ för namnet, vilken fantastisk (inte så) liten häst :love:

Håller hon på att bli vuxen tro?

Nu sitter jag med ett glas vin, pizza och Grace and Frankie. Alldeles lagom ☺️
(försöker plugga lite med... Har backat till basic basics för att känna att jag kan något :cautious:)

30D59183-4441-4E1A-8A27-8A492940F059.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp