Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnar o blåser (klass 1) i Skåne,ska köra till kusten med bil o gallerkärra om någon timme :nailbiting:
Så ägnade fm åt att trolla fram detta i blivande vardagsrummet, någon som vet hur jag städar/fräshar upp ett trägolv somvarit gömt sen slutet av 40 talet - början av 50?? Det ska såsmåningom slipas
Visa bifogad fil 77312

Slipa är nog steg 1 tyvärr. Sen ngn form av behandling på.
 
Har tydligen gjort någons dag i dag. Lyckades med en typo på ens namn i stil med Max > Lax och skicka iväg ett ganska jobbigt mail där jag ber hen att göra en lite besvärlig grej.

Jag kom på det ca 10 minuter efter att jag skickat mailet och tyckte det var oerhört pinsamt och jobbigt 🙈

Hen kom in för att göra den lite besvärliga grejen och jag passade på att ursäkta min usla stavning. Hen skrattade väldigt gott och berättade att hen varit supernere sedan tisdags, men mitt mail fick hen att skratta i alla fall :D
 
Så himla skönt att bara jobba ett par timmar idag! Ska försöka få lite tvätt ur vägen och kanske städa mitt eget hus för en gångs skull. Vädret är lite hurvigt så det blir nog ingen jättepromenad - men jag ska ned till slaktaren och köpa kanin och stuff. Ska också preppa en ugn för städning i en utflyttad lägenhet.
 
Jag bytte vår för ett år sen. Den var 50 år gammal :laugh: så en 15 år gammal hoppas jag verkligen håller ett tag till.
50 år är inte direkt genomsnittlig livslängd på en varmvattenberedare. Har man mycket skit i vattnet, vilket vi har, så kan man räkna med att om beredaren är 15-20 år eller äldre så är det lika bra att byta den om man ändå håller på att renovera. Det låter som att ni har exceptionellt snällt vatten hos er om beredaren överlevt i 50 år. Det är dessutom en fråga om energibesparing. Gamla beredare är inte lika energieffektiva som nya.
 
Så himla skönt att bara jobba ett par timmar idag! Ska försöka få lite tvätt ur vägen och kanske städa mitt eget hus för en gångs skull. Vädret är lite hurvigt så det blir nog ingen jättepromenad - men jag ska ned till slaktaren och köpa kanin och stuff. Ska också preppa en ugn för städning i en utflyttad lägenhet.

Och nu, 5:11 am, blev jag sa HIMLA sugen pa kanin som min Franska vaninna gjorde det med tarragon... SA gott!
 
Jag är trött på att vara trött och ha ont. Kanske borde unna mig massage i helgen. Eller kiropraktor. Övre delen av ryggen känns låst och nacken är arg på mig.
Undrar om det finns någon som kan köra både knäck och massage :idea:

Igenkänning! Måste också boka in ngt liknande, kan knappt lyfta höger arm. Tappar känseln i den nattetid 😅😅

Alltså satan vad det regnar. Hade behövt gå ut och göra några ärenden. Inte super pepp…

659A411F-A3BA-4D49-BA23-96F763DB3113.jpeg
 
Väntrumstjuvlyssning:
Äldre dam med någon form av personal med sig. Personalen låter så sjukt trevlig, inte överdrivet/spelat på nåt vis utan låter så genomtrevlig och hela samtalet är så glatt och positivt mellan båda. Så härligt att höra på.

(lyssnar alltså inte så noga egentligen men kan inte riktigt missa dem då de sitter nära och personalen pratar högt för att damen ska höra).
 
Behöver gå och hämta ut paketet i stan, men orka hamna i fredagsrusningen. Har en sovande katt i knät. Och om jag känner efter riktigt riktigt ordentligt så kanske jag möjligen, finns det en liten chans att jag har förkylningssymtom. Och då ska man stanna hemma och baka och dricka te med honung. :cautious: :angel:
 
50 år är inte direkt genomsnittlig livslängd på en varmvattenberedare. Har man mycket skit i vattnet, vilket vi har, så kan man räkna med att om beredaren är 15-20 år eller äldre så är det lika bra att byta den om man ändå håller på att renovera. Det låter som att ni har exceptionellt snällt vatten hos er om beredaren överlevt i 50 år. Det är dessutom en fråga om energibesparing. Gamla beredare är inte lika energieffektiva som nya.
Den i stugan vi hyr ut är nog minst 20-30 år. Vi bytte inte ut den då vi totalrenoverade badrummet i somras, rörmokaren vi frågade tyckte absolut att vi skulle behålla den. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 330
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp