Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en kurrig gosekisse mellan mig och datorn :love:

DSC_2675.webp
 
Börjar förstå varför mitt fölsto kniper för vem vill födas till de här skit vädret?! :meh: Lagom deprimerande när regnet öser ned ..
De är luriga de där damerna. Jag har haft ett sto som skulle föla och var klar - med mjölk och allt.

Så slog det om och blev många minusgrader och snöoväder. Hon knep igen, tömde juvret och väntade tre veckor till. :meh:

Det var inte det minsta bra för mina nerver.
 
Varit hos frisören idag. Så skönt att få bort att slitet och få någon ordning på allt. Inte varit dit sen 2019.

Sen passade jag på att åka in till Blomsterlandet. Skulle "bara" ha några krukor och fat. Blev visst både jordgubbar, lavendel och en liten solros. 😅

Nu är jag hemma igen för lunch och titta lite film innan jag ska åka till kompis och hälsa på.
 
Men vad ÄR det med postnord-spårningen på sistone.... O_o Igår fick jag det mysko meddelandet att mitt paket (varubrev) inte kunde levereras till brevlåda. Två pocketböcker så, jo, det skulle VERKLIGEN inte vara en omöjlighet. Det har funkat finfint förr.... :up: Stod ju då att jag skulle få meddelande om var jag skulle hämta i stället. Inget meddelande kom. Så - idag - låg försändelsen i brevlådan (jag kollade igår också). Men ingen avisering ALLS om att paketet nu har levererats..... :confused:
 
De är luriga de där damerna. Jag har haft ett sto som skulle föla och var klar - med mjölk och allt.

Så slog det om och blev många minusgrader och snöoväder. Hon knep igen, tömde juvret och väntade tre veckor till. :meh:

Det var inte det minsta bra för mina nerver.
Haft en sån mamman till den här ska vara född sista februari men är född sista mars istället 🤣 Kan lova att husses nerver var klena på slutet .. Som tur var hon uppstallad på stuteri då hon året innan förlorade en jätte stor Fölunge efter förlossningen. Men alltså man blir helt slutkörd😅
 
Nu ska jag gå en runda upp i huset och sen börja avveckla mig. Ringde hem för en väderrapport och dottern sa att det är mulet men uppehåll. Således kör vi efter jobbet till stallet så hon kan rida en ponny :) (Egentligen stallediga idag då medryttaren till dotterns ponny fyller på höpåsar till båda ponnyerna men dottern ville rida så då får vi lösa det :) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 251
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp