Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Guuuu så skönt! Pulshöjande när bedömningen på engelskan trillat in men behövde absolut inte formulera om min thesis statement till boken jag läst! :D. Nu är jag bara jävligt less på regnet faktiskt. De där urusla smhi har antagligen fel i regnmängden för det kan fan inte "bara" ha kommit 35 mm här....Tog in dyngsura hästar efter ett dygn i KONSTANT regn och min häst var väldigt tydlig med vad hon tycker om detta så ja, jag lyssnar på min häst och skippar ridning/motion och blev mkt nöjd över att komma in och äta hö. :love: . Blir troligen att åka tlllbaka senare och fixa boxen så de får vara inne inatt.
 
Morr. *Jag har en husmus.

Hade ju en påse solrosfrön liggande på vedspisen förut och den blev allt tommaren för varje dag. Gillrde fäla men fick ingen fångst.

Idag tog jag ett äpple från skålen och upptäcker att det redan är någon som ätit på det. Under mitt Teams-möte sprang höge vederbörande fram och tillbaka i väggen på kontoret.

ARG!. Jag har katt och hund. Ingen av dem sköter sig just nu..
Snart sätter jag munkorg på dem och tar fram råttgiftet. :rage::rage::rage:
 
Morr. *Jag har en husmus.

Hade ju en påse solrosfrön liggande på vedspisen förut och den blev allt tommaren för varje dag. Gillrde fäla men fick ingen fångst.

Idag tog jag ett äpple från skålen och upptäcker att det redan är någon som ätit på det. Under mitt Teams-möte sprang höge vederbörande fram och tillbaka i väggen på kontoret.

ARG!. Jag har katt och hund. Ingen av dem sköter sig just nu..
Snart sätter jag munkorg på dem och tar fram råttgiftet. :rage::rage::rage:

Jag har också en... jag gillrade en fälla under diskbänken idag. Kisse verkar inte ha fått in snitsen ännu (hon har jagat den) :D
 
Är superhungrig. Pappa är iväg och handlar, jag går helst inte ut och han tog bilen, så slipper jag ta mig hem till honom i det här helt galna regnet.
Dock blev det konstigt i kommunikationen där, för jag fattar inte om han kommer hit och vi äter här eller om jag ändå måste gå hem till honom :cautious:

Det löser sig så klart, men jag är ju hungrig :angel:
 
Mm soffa. Och det finns två säsonger jag inte sett av Working Moms?? Underbart.
Synd jag inte har en sambo som JÄTTEGÄRNA vill titta på samma sak hehe.
 
Köpte ju som bekant bland annat ett schabrak till ponnyn, kom snabbt med posten, var jättefint - men täckt med ett tjockt lager av vita hårstrån O_o Lite kan man väl försöka göra rent innan man skickar?!
Dessutom stank det sköljmedel! Tvättade det ihop med ett par ridbyxor jag också köpt begagnat och benskydd. Satte på förtvätt och extra sköljning. Nu luktar allt sköljmedel istället :yuck:
 
20210526_181956.jpg

Tur man har denna tejpen hemma som hjälper till med sträckt muskel i ryggen just nu. Pga att ha stressar över en bil idag. Så de var bara till att tejpa efter jobbet nu
 
Jag stressar upp mig något våldsamt (för det gör jag aldrig :angel:) om imorgon. Ska vara på undersökning för benen halv nio, det tar ca 60-70 minuter. Sedan ska jag från Folkungagatan 129 till Globen för fysiotid 10:40. Jag kan knappt gå, så måste hitta närmsta busstation/t-bana. Kollar och kollar igen på sl.se och det ska gå med lite marginal, men eftersom jag har en fruktansvärd förmåga att gå vilse, särskilt när jag är stressad så har jag lite panik hur jag ska hitta till fysio. :arghh:
 
Jag stressar upp mig något våldsamt (för det gör jag aldrig :angel:) om imorgon. Ska vara på undersökning för benen halv nio, det tar ca 60-70 minuter. Sedan ska jag från Folkungagatan 129 till Globen för fysiotid 10:40. Jag kan knappt gå, så måste hitta närmsta busstation/t-bana. Kollar och kollar igen på sl.se och det ska gå med lite marginal, men eftersom jag har en fruktansvärd förmåga att gå vilse, särskilt när jag är stressad så har jag lite panik hur jag ska hitta till fysio. :arghh:
Har vi ingen stockholmare med ledig tid imorgon som kan följa med och se till att du hamnar rätt?
 
Har vi ingen stockholmare med ledig tid imorgon som kan följa med och se till att du hamnar rätt?

Det löjliga är att det är mina hemtrakter och jag borde hitta där (iofs går jag vilse på T-Centralen varje gång jag måste igenom). Det är mest att hitta till fysio jag stressar över eftersom det är där det är tight och jag aldrig varit där. Till labbet kan jag vara ute i sjukt god tid
 
Morr. *Jag har en husmus.

Hade ju en påse solrosfrön liggande på vedspisen förut och den blev allt tommaren för varje dag. Gillrde fäla men fick ingen fångst.

Idag tog jag ett äpple från skålen och upptäcker att det redan är någon som ätit på det. Under mitt Teams-möte sprang höge vederbörande fram och tillbaka i väggen på kontoret.

ARG!. Jag har katt och hund. Ingen av dem sköter sig just nu..
Snart sätter jag munkorg på dem och tar fram råttgiftet. :rage::rage::rage:

Jag har också en... jag gillrade en fälla under diskbänken idag. Kisse verkar inte ha fått in snitsen ännu (hon har jagat den) :D
Bara en? :angel:
https://svt.se/nyheter/utrikes/mossinvasion-plagar-invanarna-i-australien
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 251
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp