Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blåser det halvt storm, solen skiner och inget regn i sikte. Håller mig inomhus ändå tills jag tagit provet o fått svar, är så många grannar ute nu. Gräsklippararmadan har satt igång, trots det blåser så kraftigt är de ute och klipper gräset!
Har plockat fram lite glass, jättemkt slem i halsen o lite ont så skönt kyla ner det lite.
 
Nu ösregnar det här också, verkligen vräker ner! Hur aktiverar man två galna vovvar? Jo, man tager ett stycke begagnat stall och gör om till nose work-område... hux flux så har man två nöjda vovvar som ligger och tuggar ben vid sina fötter :p
De enorma mängder de lovade oss har uteblivit. Istället har det småpissat hela dagen och kommer att regna smått imorgon också.

Jag får myrkrypningar. Det mesta jag vill göra är utomhus. Så jag blir sittandes overksam inne. :banghead:
 
De enorma mängder de lovade oss har uteblivit. Istället har det småpissat hela dagen och kommer att regna smått imorgon också.

Jag får myrkrypningar. Det mesta jag vill göra är utomhus. Så jag blir sittandes overksam inne. :banghead:
Samma här, jag vill ju vara ute nu! Trädgården väntar...

Imorgon så ska vi tydligen få ännu mera regn och storm :meh: Tur att jag jobbar en del av dagen imorgon så att den inte känns helt bortkastad :cautious:
 
Jag har två grannar med en hund som verkar vara så trevliga med den. Nu är de nedanför mitt fönster och tränar kurragömma med den. Hunden är överlycklig och dens mattar jublar högt och är lika glad som hunden när den hittar rätt.
Blir så glad av att se när folk är så fina mot sin hund som de brukar vara. ❤
 
Har just bokat ett möte med en okänd tjej för att prova byxor hemma hos henne :rofl: Hon hade lagt ut en massa jeans till salu och jag behöver verkligen nya, men känns sjukt konstigt ändå!

Hon verkar dock ha humor också så det blev lite roligt när vi skrev till varann :laugh:
 
Äntligen sitter jag ner....och väntar på gräsligt sen middag.....
Först jobb till kl 14:15, sedan hem en liten vända. Hann i alla fall få i mig ett mellanmål. Sedan iväg med ena hästen som var halt. Verkar tack och lov inte vara någon större fara. Hon är redan bättre idag.... :up: Hem. Iväg till föräldrarna för att hämta deras bil och åka och lämna vår på verkstaden. Puh. Bara de sistnämnda tar 1,5 h. Och då hade vi varit iväg med hästen först i ungefär 3 timmar. Det var den dagen det..... O_o
 
Rusk väder hela dagen både i skolan och hemma. Inte jättekul att köra i konstant regnväder och folk kör jättesakta så det tar hundra år att komma hem.
En äldre dam frös idag trots täcke stackarn så imorgon blir det tjockare täcke på henne (idag slängde jag på henne ofodrat dumt nog, tänkte att det blir ju ändå runt 10 plus :meh:)
Känns som minusgrader när det är så här långvarig rusk. Eller kanske inte minus. Värre än minusgrader. Man blir snabbt nerkyld.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 251
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 183
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp