Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud så mycket regn. Ja jo, alla skriver och pratar om det överallt. Såg precis att delar av min väg till/från jobbet är översvämmat nu. Det var "bara" mycket vatten där i eftermiddags. Undrar om det hinner sjunka undan tills jag ska cykla till jobbet :cautious:

Den här eftermiddagen har jag annars mest vilat, och tvättat. Satt med killen jag träffar och tittade på ett gammalt avsnitt av Top Gear, drack te och åt choklad. Pratade sedan om allt möjligt och hamnade att prata om jobbiga saker också, slutade med att jag satt och grät som en tok och mådde allmänt piss, men, måste ändå säga att det känns något bättre nu när jag fått ur mig det. Han är så lugn och förstående hela tiden, och ger mig alltid utrymme att vara mig på alla sätt. Blev ändå att jag kände behov av en kopp te nu, så det blir sen kväll igen. Imorgon får det nog bli en tupplur efter jobbet...
 
Herregud så mycket regn. Ja jo, alla skriver och pratar om det överallt. Såg precis att delar av min väg till/från jobbet är översvämmat nu. Det var "bara" mycket vatten där i eftermiddags. Undrar om det hinner sjunka undan tills jag ska cykla till jobbet :cautious:

Den här eftermiddagen har jag annars mest vilat, och tvättat. Satt med killen jag träffar och tittade på ett gammalt avsnitt av Top Gear, drack te och åt choklad. Pratade sedan om allt möjligt och hamnade att prata om jobbiga saker också, slutade med att jag satt och grät som en tok och mådde allmänt piss, men, måste ändå säga att det känns något bättre nu när jag fått ur mig det. Han är så lugn och förstående hela tiden, och ger mig alltid utrymme att vara mig på alla sätt. Blev ändå att jag kände behov av en kopp te nu, så det blir sen kväll igen. Imorgon får det nog bli en tupplur efter jobbet...

Tur att det ska regna hela det kommande dygnet också. Imorron blir det ytvattentömning om man inte vill dricka färdig "fläderbloms"-saft från kranen.
 
I dag har jag fått ihop ett skrivbord och två matstolar.
Utanför min port har naturen anlagt en pool :cautious:

Tur jag har tränat mycket på att skruva ihop ikea möbler nu, i morgon ska vi skruva ihop en säng och jag kan ärligt säga att jag bävar inför det :nailbiting:
Visserligen hade skrivbordet jag själv plockat ihop på Ikea ungefär 100 delar sammanlagt men något säger mig att jag kommer få psykbryt på klädseln till sängen.

Mamma ringde och tjatade om en massa smådetaljer hon tycker att jag ska fixa nu på en gång men jag orkade inte tjafsa och förklara att jag gör saker i princip hela tiden och behöver prioritera andra saker. Men nu är jag stressad över de där grejerna ändå - mest för att om jag inte ordnar dem snart blir det bara massa bråk.

Är jättepigg nu, var helt utpumpad nyss. Vad händer egentligen 🤷‍♀️
 
I dag har jag fått ihop ett skrivbord och två matstolar.
Utanför min port har naturen anlagt en pool :cautious:

Tur jag har tränat mycket på att skruva ihop ikea möbler nu, i morgon ska vi skruva ihop en säng och jag kan ärligt säga att jag bävar inför det :nailbiting:
Visserligen hade skrivbordet jag själv plockat ihop på Ikea ungefär 100 delar sammanlagt men något säger mig att jag kommer få psykbryt på klädseln till sängen.

Mamma ringde och tjatade om en massa smådetaljer hon tycker att jag ska fixa nu på en gång men jag orkade inte tjafsa och förklara att jag gör saker i princip hela tiden och behöver prioritera andra saker. Men nu är jag stressad över de där grejerna ändå - mest för att om jag inte ordnar dem snart blir det bara massa bråk.

Är jättepigg nu, var helt utpumpad nyss. Vad händer egentligen 🤷‍♀️
Ta det lugnt, det ordnar sig!
Förstår att du vill få färdigt snart men tänk på hälsan också :heart
 
Herregud så mycket regn. Ja jo, alla skriver och pratar om det överallt. Såg precis att delar av min väg till/från jobbet är översvämmat nu. Det var "bara" mycket vatten där i eftermiddags. Undrar om det hinner sjunka undan tills jag ska cykla till jobbet :cautious:

Den här eftermiddagen har jag annars mest vilat, och tvättat. Satt med killen jag träffar och tittade på ett gammalt avsnitt av Top Gear, drack te och åt choklad. Pratade sedan om allt möjligt och hamnade att prata om jobbiga saker också, slutade med att jag satt och grät som en tok och mådde allmänt piss, men, måste ändå säga att det känns något bättre nu när jag fått ur mig det. Han är så lugn och förstående hela tiden, och ger mig alltid utrymme att vara mig på alla sätt. Blev ändå att jag kände behov av en kopp te nu, så det blir sen kväll igen. Imorgon får det nog bli en tupplur efter jobbet...
Vad skönt att du mår bättre!

Jag hade helt missat översvämningen. Kollade nu och ser att det är ju helt galet nära där jag bodde och gick i gymnasie. :eek:

Hoppas det rinner undan!
 
Morr. *Jag har en husmus.

Hade ju en påse solrosfrön liggande på vedspisen förut och den blev allt tommaren för varje dag. Gillrde fäla men fick ingen fångst.

Idag tog jag ett äpple från skålen och upptäcker att det redan är någon som ätit på det. Under mitt Teams-möte sprang höge vederbörande fram och tillbaka i väggen på kontoret.

ARG!. Jag har katt och hund. Ingen av dem sköter sig just nu..
Snart sätter jag munkorg på dem och tar fram råttgiftet. :rage::rage::rage:
Har en hel drös av dem på balkongen. Ibland kommer Simba in med en
 
Sol! :love: Va ut och morgonfodrade förut och nu äter jag frukost med älgjaktspodd i öronen. Ska snart gå ut och ta en promenad med den skadade hästen. Tar med shettisen, hunden och daghunden också. Gött att ha promenaden gjord innan jobbet. Ska rida på lunchen och ikväll är det ridskola med ungarna:)
 
På väg till kontoret i något slags grått töcken.
Ska rida efter, men oklart vad det blir av det med tanke på hur blött det är :yuck:

Först, tusen koppar kaffe. Vaken till och från från 04 pga snarkande :cautious:
(gnäll gnäll gnäll, tack Buke, ständig följeslagare och stödpsykolog :D)
 
Idag ska vi ses vid en brandstationen och hitta på något, vet inte riktigt vad. De sa att det börjar vanlig tid så när min mamma ändå skulle åt det här hållet åkte jag med henne hela vägen. De sa innan att vi inte skulle ses vid skolan först.

Nu har det gått en kvart sen skolan började och ingen annan här så jag frågade dem här. Då börjar det tydligen 09 så jag får väl stå här en kvart till. Hade varit önskvärt med bättre information :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 206
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 251
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 183
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp