Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju plättlätt räkna ut vad det måste vara hahahaha! Förstår verkligen att du ser fram emot ridningen sen! :D.
Jag förstår inte dig alls :confused:
Man kan ju passa på att slumra hos tandläkaren (som jag höll på att göra en gång och tandläkaren fick peta till mig så att jag skulle vakna :o tydligen vill de inte rota i en sovande människas mun, så himla petigt! @Hoarfrost tandläkare är kanske mindre petig), eller på jobbet - hur kul som helst! :idea::angel:
 
Senast ändrad:
Lunchrast under en arbetsdag som varit ganska konstig hittills. Den inleddes med ett mail från chefen som hade rubriken "I am an idiot". Oookej liksom... Vad svarar man på det? "I couldn't agree more!" Eller näe... Kanske inte... Jag höll mig till att besvara mailets huvudsakliga innehåll (vilket var att han gjort ett misstag förra veckan som påverkar min arbetsbörda denna vecka). Kändes säkrast så :D

Jag känner mig lite ur fas idag, hade många olika sorters mardrömmar i natt och vaknade flera gånger. Väldigt ovant för mig som vanligtvis sover som en stock hela natten igenom. Jag som skulle sova så gott efter min härliga helg 🙄 Som tur är har jag mestadels mina egna projekt att rodda med idag, det är ingen annan som sitter och väntar på att jag ska leverera något, så jag kan gneta på i min egen takt och förlägga tiden lite som jag vill. Skönt!
 
Jag fick 10/10 av tandläkaren. :up:
Härligt faktiskt, jag är alltid lite orolig att tandläkaren ska typ "åh nej katastrof vi måste dra ut alla tänder!" av någon anledning :confused:
Gillar den här tandläkaren också. Den tandläkaren jag hade när jag var barn gjorde att jag fick någon mild tandläkarskräck, drog och slet i munnen och det kändes som att hon bara ville bli klar någon gång och gå hem. Nuvarande tandläkare är försiktig, noggrann, och trevlig. :)
Just tandläkare känner jag att det kan vara lite värt att gå till en mera privat än folktandvården. Känns som att de fokuserar mera på kundservice då av uppenbara skäl, vilket jag tycker att det gör det lite extra värt.
Min tandläkare har en i receptionen som är mamma till en som gick på samma dagis som jag (mindes inte honom alls dock :angel:) och hon ser alltid till att boka tolk åt mig, det lilla gör mycket!
 
Just tandläkare känner jag att det kan vara lite värt att gå till en mera privat än folktandvården. Känns som att de fokuserar mera på kundservice då av uppenbara skäl, vilket jag tycker att det gör det lite extra värt.
Min tandläkare har en i receptionen som är mamma till en som gick på samma dagis som jag (mindes inte honom alls dock :angel:) och hon ser alltid till att boka tolk åt mig, det lilla gör mycket!
Jag som har rejält med tandvårdsrädsla har mycket dåliga erfarenheter av privat tandvård. Går numera bara till folktandvården hos en tandläkare som är expert på tandvårdsrädsla och får lustgas. Hade henne på odontologen när jag fick terapi där för min rädsla.
Hos privata har jag fått riktigt kasst bemötande när jag varit rädd.
 
Jag som har rejält med tandvårdsrädsla har mycket dåliga erfarenheter av privat tandvård. Går numera bara till folktandvården hos en tandläkare som är expert på tandvårdsrädsla och får lustgas. Hade henne på odontologen när jag fick terapi där för min rädsla.
Hos privata har jag fått riktigt kasst bemötande när jag varit rädd.
Usch vad tråkigt! Känns ju nästan som att det skulle vara tvärtom. Men det är ju egentligen bra om den allmänna tandvården är bättre än den privata :up:
 
Jag fick 10/10 av tandläkaren. :up:
Härligt faktiskt, jag är alltid lite orolig att tandläkaren ska typ "åh nej katastrof vi måste dra ut alla tänder!" av någon anledning :confused:
Gillar den här tandläkaren också. Den tandläkaren jag hade när jag var barn gjorde att jag fick någon mild tandläkarskräck, drog och slet i munnen och det kändes som att hon bara ville bli klar någon gång och gå hem. Nuvarande tandläkare är försiktig, noggrann, och trevlig. :)
Typ alla mina kompisar från där jag växte upp som gick till folktandvården blev livrädda för tandläkaren. Jag med!
De var så otroligt inkompetenta, otrevliga, hårdhänta och struntade i om det gjorde asont om de borrade tex.
Så hemskt att de sabbade så många. Skönt att du fick en bra upplevelse nu!
 
Jag som har rejält med tandvårdsrädsla har mycket dåliga erfarenheter av privat tandvård. Går numera bara till folktandvården hos en tandläkare som är expert på tandvårdsrädsla och får lustgas. Hade henne på odontologen när jag fick terapi där för min rädsla.
Hos privata har jag fått riktigt kasst bemötande när jag varit rädd.
Men vad tråkigt! Nu hade jag inte någon rejäl tandvårdsrädsla men när jag började gå där efter ett uppehåll på typ 10 år eftersom jag var rädd efter mina erfarenheter med folktandvården, tog han mig verkligen på allvar.
Han och jag satt ner och pratade en stund om exakt vad jag tycker är otäckt och hur han kan bemöta mig på ett sätt som inte kommer trigga rädslor. Han var tydlig med att vi kunde sluta exakt när jag ville osv.
Vet inte ens om han är privat eller ingår i folktandvården. Hittat rätt i alla fall! Annars kan jag tänka mig att rädslorna hade utvecklats åt fel håll.
 
Typ alla mina kompisar från där jag växte upp som gick till folktandvården blev livrädda för tandläkaren. Jag med!
De var så otroligt inkompetenta, otrevliga, hårdhänta och struntade i om det gjorde asont om de borrade tex.
Så hemskt att de sabbade så många. Skönt att du fick en bra upplevelse nu!
Jag har haft tur, alltid haft bra tandläkare som varit väldigt inkännande och bra. Ändå blev jag väldigt rädd, mycket skumt. 😅
 
Usch vad tråkigt! Känns ju nästan som att det skulle vara tvärtom. Men det är ju egentligen bra om den allmänna tandvården är bättre än den privata :up:
Jag tror inte den är bättre. Men finns säkert några bra folktandvård och dito dåliga privata.

När jag var ung gick jag hos folktandvården. Jag hade som skarpa gropar i några kindtänder. IOM att sånt gör det svårt att göra rent så brukar man fylla ut sånt.
För det första hade ingen tandis där sett sånt. De kallade in fler som tittade och petade och tyckte det var så märkligt för ”det är ju inte hål”.
Sen plastade de över iaf. Problemet var ju att de inte gjort rent under eller borrat rent så materialet fäste.
När jag var myndig fick jag hål innifrån i en sån tand. Jag gick då direkt till familjens tandläkare. Hon fick göra om alla tänderna och hade namn på ”groparna”. Det var rätt vanligt iaf. Och hon kunde direkt gissa att det var Folktandvården jag varit hos. Det var inte direkt ovanligt att de sabbade truten på folk.
Hon gjorde mig lite mindre rädd och bokade in tider då det var lite lugnare och hon kunde ge mig mer tid. Underbar människa!

Nu går jag privat hos sambons kompis. Också underbar och skicklig. Så bra på att hantera rädd människa som mig. Han har en liten kulmage som man ofta hamnar mot då han jobbar. Det är lugnande på ngt sätt med det där mjuka. 😅
 
Jag tror inte den är bättre. Men finns säkert några bra folktandvård och dito dåliga privata.

När jag var ung gick jag hos folktandvården. Jag hade som skarpa gropar i några kindtänder. IOM att sånt gör det svårt att göra rent så brukar man fylla ut sånt.
För det första hade ingen tandis där sett sånt. De kallade in fler som tittade och petade och tyckte det var så märkligt för ”det är ju inte hål”.
Sen plastade de över iaf. Problemet var ju att de inte gjort rent under eller borrat rent så materialet fäste.
När jag var myndig fick jag hål innifrån i en sån tand. Jag gick då direkt till familjens tandläkare. Hon fick göra om alla tänderna och hade namn på ”groparna”. Det var rätt vanligt iaf. Och hon kunde direkt gissa att det var Folktandvården jag varit hos. Det var inte direkt ovanligt att de sabbade truten på folk.
Hon gjorde mig lite mindre rädd och bokade in tider då det var lite lugnare och hon kunde ge mig mer tid. Underbar människa!

Nu går jag privat hos sambons kompis. Också underbar och skicklig. Så bra på att hantera rädd människa som mig. Han har en liten kulmage som man ofta hamnar mot då han jobbar. Det är lugnande på ngt sätt med det där mjuka. 😅
Jag har en tand med något mörkt i en grop, jag var rädd att det var ett hål. Men tydligen var det bara en annan färg där 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 680
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp