Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen, så glad att jag ska till orto på onsdag, det här börjar bli löjligt. Jag måste ta bussen till ICA - som ligger några hundra meter från mig, eftersom jag får så ont i vaderna och nu ländryggen att jag inte kan gå. Ja, jag har usel kondition, men man ska för fasiken kunna gå till affären. Och även om bussen är i princip dörr till dörr får jag kramper och ajj, bara på den lilla biten jag måste gå.
 
1616861852925.webp

I dag så har jag skapat en hållare för en kvist så fåglarna får en bra mat plats.
I morgon ska jag putsa fönster.
 
Lagat middag, som blev god. Det är verkligen toppen att ha kyckling(ytter)filé i frysen :up: . Snabbtining i mikron och sedan är det bara att köra. Jag gjorde en gryta på kyckling, krossade tomater, två olika slattar matlagningsgrädde och kryddor. Pasta och smulad fetaost som tillbehör. Riktigt gott - och enkelt :) !
 
Efter lite taco-middag så tog jag itu med att dammsuga skogen, det fanns en hall därunder ;)
Nu är dörren stängd för idag, 6-7 grader ute nu bara.
Jag har fått en kopp te, junioren en trocadero och vovvarna nya tuggben = alla nöjda och glada :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 337
· Visningar
37 192
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp